וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופע חימום: המדריך המלא לחימום הבית בישראל

19.1.2016 / 9:14

מזגן או תנור? מפזר חום או רדיאטור? עם או בלי טיימר? ומה עם התרמוסטט? המדריך המלא לחימום הבית בחורף הישראלי

כוסות תה ליד אח מבוערת. ShutterStock
לו רק הייתה לנו אח/ShutterStock

ישראל היא מדינה של קיץ. במשך חודשים ארוכים אנחנו מתלוננים שחם מדי ושהלחות מאיימת להרוג אותנו. מרבית הישראלים קשורים בעבותות של אהבה אל המכשיר שבלעדיו לא יצלחו את חודשי האימה יוני?יולי?אוגוסט?ספטמבר - המזגן. חם לנו כל כך בקיץ שאנחנו שוכחים שמתישהו מגיע גם החורף ושבישראל יכול להיות גם ממש קר. כפי שהאירופאים לא מצליחים להתמודד עם גלי החום הנוראיים של יולי ואוגוסט, אנחנו מדחיקים את גלי הקור של ינואר?פברואר ובכל שנה מחדש מתפלאים שקר לנו.

איך כדאי לחמם את הבית בחורף הישראלי ולמה חשוב לשים לב?

חלקו את הבית לאזורים: כיוון שמעטים הבתים בישראל שבהם יש מערכת חימום מרכזית עלינו לחלק את הבית לחללים ולבדוק את התנאים השוררים בכל חלל או חדר. האם החדר קטן או גדול? האם התקרה נמוכה או גבוהה?

לא מה שהיה פעם: מקובל להמליץ על חימום חללים קטנים כמו חדרי שינה באמצעות מפזר חום קטן או רדיאטור וחללים גדולים (במיוחד כאלו שתקרתם גבוהה) באמצעות מזגן, אולם המוצרים של השנים האחרונות מאפשרים רפורמה במדיניות החימום: חלק ממפזרי החום של היום מצוידים ביותר מגוף חימום אחד ומתאימים גם לחימום חללים גדולים. קיצורו של דבר: אל תהססו לחמם גם חללים גדולים באמצעות מפזר חום (מהדור החדש, כמובן).

השתמשו בטיימר: רצוי לא להשאיר גופי חימום שאין להם תרמוסטט דולקים במשך הלילה. מלבד עלות ההדלקה הרצופה זה פשוט יכול להיות חם מדי או לייבש את האוויר. אם אין תרמוסטט רצוי לחמם את החדרים כחצי שעה לפני שהולכים לישון ולכבות את המכשיר כשעה או שעתיים לאחר מכן. לשם כך תוכלו להיעזר במפזרי חום שכבים באמצעות שעון עצר (טיימר). תוכלו לכוון את הטיימר להדלקת המכשיר כחצי שעה לפני שעת הקימה בבוקר, כך שלבני הבית לא יהיה קשה מדי לצאת מהפוך.

רדיאטורים. ShutterStock
שכחו כל מה שידעתם על רידאטורים/ShutterStock

נצלו את התרמוסטט: גם הרדיאטורים החדשים מתאימים למשימת החימום שלפני השינה ובבוקר. מקובל להאמין שיש להפעיל את הרדיאטור במשך שעות עד לחימום החלל, אבל הרדיאטורים החדשים מחממים בקלות ובמהירות ולחלקם יש אפילו מנגנון למניעת התחממות יתר. אם למכשיר יש תרמוסטט תוכלו להשאירו דולק במשך הלילה. כאשר תושג הטמפרטורה הרצויה הוא יחדל לפעול.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מחממים את הבית, מצמצמים את חשבון החשמל

משרד האנרגיה מעמיד לרשותכם מחשבון אנרגיה לחישוב הוצאות החימום בתקופת החורף. איך אפשר לצמצם את הוצאות החימום?

בדקו את תווית האנרגיה: ברכישת מכשיר החימום בדקו את תווית האנרגיה המוצמדת אליו והקפידו לרכוש מכשירים חסכוניים.

השתמשו בשמש ואל תשכחו לסגור את הדלתות: כדי לנצל את משאבי הטבע העומדים לרשותנו הקפידו להסיט את הווילונות והתריסים של החלונות הדרומיים בבית במשך שעות האור ולסוגרם עם רדת הערב. כך תהפכו את החללים הקטנים בבית למעין חממות קטנות המשמשות לאגירת חום. כדי לחמם את החדרים ביעילות ובמהירות ולמנוע בריחת חום סגרו את החלונות והדלתות כל עוד מכשיר החימום דולק.

אל תחממו יתר על המידה: זכרו שלא כדאי לחמם את החלל ליותר מ?24 מעלות. טווח הטמפרטורה האופטימלי הוא 20?24 מעלות. כל מעלה מגבירה את צריכת החשמל של המכשיר ולא תמיד יש בה צורך.

אל תשאירו אותם דולקים סתם: הקפידו לא להשאיר מכשירי חימום דולקים כשאתם לא נמצאים בבית. על כל צרה שלא תבוא הקפידו תמיד להפעיל את מכשיר החימום עם טיימר. אם במקרה תשכחו אותו דולק בצאתכם מהבית הוא יכבה בשלב כלשהו.

עכשיו, כשאתם יודעים איך, לחצו כאן למוצרי חימום ולפתרונות לחימום הבית

מערכת וואלה! בשיתוף תדיראן
  • עוד באותו נושא:
  • חימום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully