וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסטלה מבקשת לקנות את אסם ולהוציאה מהבורסה

הלל קורן ואילנית חיות

4.2.2016 / 8:23

נסטלה העולמית, בעלת השליטה באסם, מבקשת לרכוש 100% ממניותיה ולהפוך אותה לפרטית. הצעת המיזוג נוקבת במחיר של 82.5 שקל למניית אסם ומעריכה את החברה בשווי של כ-9.13 מיליארד שקל

במבה במביני. סטודיו אסם,
במבה במביני/סטודיו אסם

אסם בהודעה דרמטית הבוקר (ה'): החברה דיווחה כי בעלת השליטה נסטלה העולמית מבקשת לקנות את מניות הציבור בה - ולמחוק אותה מהמסחר בבורסה.

נסטלה מציעה לשלם לבעלי מניות אסם 82.5 שקל למניה, פרמיה של יותר מ-25% על מחיר השוק. הציבור מחזיק כיום ב-36.32% מהון מניותיה. תמורת המיזוג משקפת שווי חברה לאסם של כ-9.13 מיליארד שקל.

אסם עתידה לכנס אסיפה כללית של בעלי המניות ב-17 במארס, כשעל סדר יומה תעמוד הצעת נסטלה.

אסם חושפת בהודעתה כי ביום ה-26 באוקטובר אשתקד התקיימה ישיבת דירקטוריון, שבה נדונה האפשרות להפוך את החברה לפרטית ולמחוק אותה מהמסחר בבורסה. באותה ישיבה התקבלה החלטה לעכב פרסום דיווח בעניין, משום שפרסום ברבים של מידע כאמור בטרם השלמת המשא ומתן עלול למנוע את התממשותה של העסקה או להרע את תנאיה.

בסופו של תהליך מאומץ של כ-3 חודשים, ועדה מיוחדת שמינה הדירקטוריון אישרה כי המיזוג רצוי, הוגן ולטובת החברה ובעלי מניותיה, והמליצה לדירקטוריון לאשר את ההסכם.

אסם היא חברת המזון השלישית בגודלה בישראל אחרי תנובה ושטראוס. לפי סטורנקסט, בשנת 2015 החזיקה אסם בנתח שוק כספי של 9.3% אחרי שמכירותיה לצרכן עלו ב-0.4%. המשמעות היא כי אשתקד הוציא הצרכן 3.17 מיליארד שקל על מוצרי אסם בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • אסם
  • נסטלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully