וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפחיתו הנסיעה במונית: מחיר הסולר צנח ב-22% - הנסיעה במונית לא הוזלה

על חשבון הנוסעים: נוסחת החישוב לקביעת מחיר הנסיעה במונית לא מעודכנת ותעריפון מחירי הסולר גבוה מזה שמשלמים הנהגים בפועל. המועצה לצרכנות: "הצרכנים משלמים עשרות מיליוני שקלים מיותרים בשנה על נסיעה במונית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המועצה לצרכנות קוראת למשרד התחבורה להוזיל את תעריפי הנסיעה במונית בכ-8%. הדרישה מבוססת על בדיקת המועצה ולפיה למרות שמחירי הסולר הוזלו בשיעור של כ- 22%, תעריפי הנסיעה לצרכנים לא הופחתו כלל. יצוין כי הוצאות הסולר מהוות כ-38% מסל ההוצאות לנהג.

אחת לשנה בודק משרד התחבורה את רכיבי סל ההוצאות של נהגי המוניות, וכחלק מכך את עלות רכישת המונית, שכר העבודה, מחיר הסולר ועוד. רכיב הסולר באותו סל עומד על 38% מסך הסל, כך שמחיר הסולר משפיע מאוד על עלות הסל הכולל. יוזכר, כי מחיר הנסיעות במונית הינו מפוקח ונקבע בהתאם לבדיקה שעורכת ועדת המחירים, המשותפת למשרד התחבורה ולמשרד האוצר.

תעריפי המוניות עודכנו בפעם האחרונה ביוני 2013 בהתחשב במחירי הסולר של מרץ 2013. מאז צנחו מחירי הסולר לצרכן ב-22%, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מה שהעלה את הציפייה שוועדת המחירים תקבע מחירים נמוכים יותר לנסיעה במונית, כך שישקפו את ההפחתה בעלויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיקת המועצה העלתה כי משרד התחבורה לא מוזיל את המחירים, בין היתר, מחשש שלא יוכל לאכוף על נהגי המוניות להפחית את התעריפים. עוד נמצא כי לצורך חישוב מחיר הנסיעה לצרכן, בודק המשרד את העלויות שיש לבעל המונית ומשתמש לצורך זה בתעריפוני-סולר שמוצגים בפני ועדת המחירים, ושבהם מחיר הסולר גבוה משמעותית ממחיר הסולר שמשלמים נהגי המוניות בפועל כשהם מתדלקים בתחנות.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי לאור העונתיות והתנודתיות הקיימת במדדי עדכון הסל, נקבע תאריך קבוע מדי שנה - בכל חודש מרץ - שבו מחשבים את נתוני הסל המרכיב את מחיר הנסיעה, בהתאם לנתונים של חודש ינואר. כמו כן צוין, כי מדדי העדכון של מרכיבי הסל שונו במהלך השנים באישורה של ועדת המחירים. לפי מנגנון העדכון רק אם הסל עלה ב-3% ומעלה המשרד מעביר לוועדת המחירים בקשה להעלאת תעריפי הנסיעה במונית. במקרים שבהם נרשמת ירידה בעלויות, אין מנגנון של הורדת תעריפים, ועל כן גם כשמתחייבת הפחתת מחיר, היא לא מבוצעת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עמדת תדלוק סולר. ShutterStock
עמדת תדלוק בסולר/ShutterStock

לו היה מבוצע החישוב בהתאם למחיר הסולר שמשלמים הנהגים בפועל בתחנות, ניתן היה להוזיל את מחיר הנסיעה לצרכן בכ-8%. מתחשיב שביצעה המועצה והמבוסס על ממצאי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי עידכון התעריפים עשוי לחסוך לציבור המשתמשים בשירותי המוניות כ-28 מיליון שקל בשנה.

עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות: "לאף אחד כנראה לא אכפת שהצרכנים משלמים עשרות מיליוני שקלים מיותרים בשנה על נסיעה במוניות, רק מפני שהתעריפים לא עודכנו בזמן ובצורה נכונה. אני דורש ממשרד התחבורה לעדכן מיידית את התעריפים באופן שיפצה את הצרכנים על הכספים המיותרים ששילמו בשנה החולפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully