וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אמר שהיחסים בין ישראל לארה"ב לא חמים?

28.2.2016 / 8:08

איך עוררה משלחת מאוניברסיטת MIT האמריקנית את סקרנותם וחדוות הלמידה של תלמידי תיכון בישראל? ולמה משחק הוא חלק משיטת ההוראה של כלל מוסדות החינוך בארץ?

חינוך עמל. יריב, ספק 500
הרצאות על עבודת צוות ומנהיגות. מנכ"לית רשת עמל רוית דום-עיני עם התלמידים וחברי המשלחת מ-MIT/ספק 500, יריב

האם פעם שאלתם את עצמכם איך נוצר הקונפליקט המובנה בתפקידם של מוסדות החינוך הממלכתיים, היסודיים והתיכוניים כאחד? מחד, ללמד ולהקנות משנה חינוכית סגורה ומתוכנתת שתביא בהמשך לציונים גבוהים ושיפור ההישגיות, ומאידך, לעורר השראה ולשמר את רמת העניין של התלמידים לאורך זמן מבלי להרוג להם את היצירתיות?

ובכן, אם יוצאים מנקודת הנחה שלא מתוך אונס ילמדו התלמידים אלא מתוך משחק, אזי נראה שהדרך של רשת החינוך "עמל" לתגבר את לימודי השפה האנגלית של תלמידיה היא הדרך הנכונה. ואם נוסיף לזה גם כמה תובנות מעניינות מעולם העסקים והניהול, אז בכלל נראה שמדובר ביוזמה שראויה לחיקוי.

ביקורם של הסטודנטים המצטיינים מאוניברסיטת MIT היוקרתית במסצ'וסטס ארה"ב, במספר תיכונים של רשת עמל, זו השנה השלישית, תרם מסתבר לא רק לצד הישראלי אלא גם לצד האמריקני.

משלחת הסטודנטים שהתה חודש ימים בישראל וקיימה מפגשים וסדנאות עם כ- 200 תלמידים משמונה בתי ספר של רשת עמל ברחבי הארץ במטרה להפיץ את הבשורה של MIT לעודד תלמידים להפוך למנהיגים בקנה מידה עולמי ולהשפיע על מערכת החינוך.

התפישה של MIT את ישראל כ"אומת סטראט אפ", שירתה את תלמידי עמל שנבחרו להכיר וללמוד מסטודנטים באחת האוניברסיטאות הטכנולוגיות הנחשקות בעולם, הם תלמידים מצטיינים בכיתות ט'-יא' מהמגמות הטכנולוגיות.

הזדמנות ללמידה איכותית

לדברי שרה הלפרין, מנהלת ביה"ס הרב תחומי, עמל ליידי דייויס בתל אביב, מדובר ביוזמה מצליחה שהפכה למסורת והשפיעה עמוקות על התלמידים. "במשך שבוע התלמידים דיברו רק אנגלית והעמיקו את אוצר המילים שלהם. בנוסף, הם קיבלו הרצאות על עבודת צוות ומנהיגות, פיתוח רעיונות ויזמות, ניהול וביצוע של תכנית עסקית, התנהלות תקשורתית ושכנוע ועוד. גילינו שאם מצליחים לבודד תלמידים מסדר היום השוטף ומעניקים להם את האפשרות להתמקד בחוויה לימודית שונה – דברים טובים קורים".

שרה הלפרין מדברת על גישור מהיר של פערי התרבות בין הסטודנטים האמריקניים לתלמידים הישראלים. קבוצת הסטודנטים של MIT התחלקה בין המחוזות השונים בארץ, ובכל שבוע הם הגיעו לכיתה בת 25 תלמידים באחד מ-8 בתי הספר שמשתתפים בתוכנית ומעבירים להם ארבעה ימים של סדנה חווייתית באנגלית.

גם רכזת ביה"ס עמל טייבה, פרידה ג'אבר, מתארת את הביקור במילים חמות. "פרט ללימודים, חשפנו אותם להמון פרמטרים בתרבות הערבית ולמטבח המקומי ואירחנו אותם בביתו של תושב הכפר. הם הרבו לשאול על מערכת היחסים בין המגזר הערבי בישראל לרשות הפלשתינית ולזאת עם המגזר היהודי. התלמידים שלנו דאגו להפתיע אותם עם בבקבוקי שמן זית כאות תודה ומזכרת לארצם".

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני שיזמה את הפעילות המשותפת עם MIT ציינה כי מדובר בחוויה לימודית מיוחדת ויוצאת דופן עם סטודנטים מצטיינים של אחת האוניברסיטאות הטובות בעולם. "הסדנאות מקנות לתלמידים מצטיינים שלנו הזדמנות ללמידה איכותית ושונה תוך כדי ניהול שיח פורה ומעניין בשפה האנגלית.

קבוצת עמל מובילה כיום יזמות, חדשנות ומצוינות שבמרכזה הוראה ולמידה חווייתית, מאתגרת ויצירתית, ושיתוף הפעולה עם MIT הוא נדבך חשוב במכלול העשייה החינוכית הייחודית שלנו".

וואלה!NEWS בשיתוף רשת החינוך עמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully