וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים יהודיים ומוסלמים יקימו שרשרת אנושית מול בית הנשיא

21.2.2016 / 13:05

קבוצת המנהיגות של רשת החינוך עמל רתמה מאות תלמידים מכל הארץ שברצונם להעביר מסר לתושבי ישראל כולה: נמאס מהגזענות והאלימות - בני הנוער לא לוקחים חלק בשנאת החינם

נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס מינוי קאדים, בית הנשיא. 9 בפברואר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא רבלין. מקדם מנהיגים צעירים/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אחד הנושאים שמטרידים את מוסדות החינוך בישראל הוא תדמיתם הציבורית. בי"ס יסודי או תיכון, חטיבה או פנימייה, מכללה או אוניברסיטה, קורס מקצועי או לימודים מרחוק באינטרנט – לכולם חשוב לבשר שאינם "מכבסת ציונים".

דירוג מבחני המיצ"ב הוליד דווקא סוס מנצח שתורם לא רק למוסדות עצמם ולכותרות העיתונים אלא גם לתלמידים, וחשוב מכך, לחברה הישראלית כולה. קוראים לזה "מעורבות חברתית" והנפח שלה נתון לפרשנות של כל מוסד ומוסד. אבל יש מי שחרט את המונח על דגלו ולא מתבייש להודות בכך בפני נשיא המדינה.

רשת החינוך עמל הקימה לפני ארבע שנים את קבוצת המנהיגות הרשתית שמונה כ-50 תלמידים מכל בתיה"ס מכל שכבות האוכלוסייה, הלאומים והמיקום הגיאוגרפי. מדובר בגוף רשמי שפועל לצד הנהלת הרשת ומפתח יוזמות חשובות שמטרותיהן עידוד והעצמת המנהיגות בקרב דור העתיד, הטמעת חשיבות התרומה לקהילה, פיתוח והוצאה לפועל של תכניות חברתיות ערכיות ועוד.

לדברי ערן בן דור, מנהל החינוך החברתי-ערכי ברשת עמל, קבוצת המנהיגות היא זיקוק של החברה הישראלית כולה שמורכבת מדתות, מגזרים והנהגות שונות. "התלמידים שנבחרו הם אלה המובילים בבתי הספר שלהם בפעילות במועצות התלמידים. הם מקבלים כלים במנהיגות הרשתית, שבהם הם נעזרים אחר כך ליצירת פעילויות מקומיות בישובים שבהם הם לומדים".

בלי שנאת חינם

כך למשל, השנה מובילה קבוצת מנהיגות הנוער של עמל יוזמות בתחום המאבק נגד גילויי גזענות, שככל הנראה תיחשף לכלי תקשורת רבים ברחבי העולם: כ-200 מתלמידי רשת עמל מתכננים לשלב ידיים לשרשרת אנושית שתקיף את בית הנשיא בירושלים ותעביר את המסר הכל כך ברור: "בני הנוער בישראל לא לוקחים חלק בשנאת החינם ובאווירה השלילית שיוצרים גורמים שונים מכל קצוות הקשת".

את דניאל וייסגלוז, יו"ר קבוצת מנהיגות נוער של עמל ותלמיד ביה"ס הרב תחומי "עמל שבח מופת ת"א", המחשבה על עמידה מול בית הנשיא היא לא פחות ממרגשת. "אנחנו לא רוצים לקחת חלק במאבק היומיומי הזה בין העמים ורוצים להוכיח שיהודים, מוסלמים ונוצרים יכולים וצריכים ליצור יחד חיים יפים יותר במדינה".

היוזמה להקיף את בית הנשיא מצטרפת ליוזמות נוספות שקיימה קבוצת המנהיגות של עמל, ביניהן תחרות כרזות נגד גזענות, סדנאות העצמה אישית במדרשת בן גוריון ופיתוח מערכת לימודית ששולבה במערכת הקיימת של רשת עמל בנושא מאבק בגזענות.

"בשל העובדה שרשת החינוך עמל מורכבת מכלל המגזרים והלאומים, מטרתנו להביא את הנושא למיקום גבוה בסדר היום שלנו", מוסיף בן דור.

וואלה!NEWS בשיתוף רשת עמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully