וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 המלצות שיעזרו לכם לקנות חכם און-ליין

15.3.2016 / 7:25

גם אם קשה לדמיין כיצד התנהלו חיינו לפני תופעת הקניות באינטרנט, כדאי לזכור שלעתים מדובר במלכודת דבש שמחייבת תשומת לב צרכנית. ממה כדאי להיזהר ואיפה לחפש?

אישה עורכת קניות און ליין. ShutterStock
בחנות, זה נראה הרבה יותר פשוט אבל האינטרנט הוא אין סופי/ShutterStock

לכאורה, מדובר בביקור וירטואלי בקניון הגדול בעולם שבכל הקלקה מציג עולם של צרכים וסיפוקים שמייתרת כל הליכה לסופר או למרכז המסחרי. אבל גם אם קשה לדמיין כיצד התנהלו חיינו לפני תופעת הקניות באינטרנט, כדאי לזכור שלעתים מדובר במלכודת דבש שמחייבת תשומת לב צרכנית ושליטה עצמית שתסייע לעמוד מול אינסוף פיתויים.

בחנות, זה נראה הרבה יותר פשוט. שולפים את הארנק רק מול המוצרים שהעיניים קולטות מן המדף. אבל האינטרנט הוא אין סופי וברגע שכרטיס האשראי יצא מהמחסנית הוא עלול להתחיל לירות לכל עבר. כולנו כבר מכירים את השיטות הידועות לחסכון בעת קניית מוצרים בדרך הטובה והישנה, אבל האם אפשרי להמשיך לחסוך גם בעידן הצריכה המודרני? הנה כמה תובנות והמלצות שיעזרו לכם לקנות בצורה חכמה ברשת.

הכינו רשימת קניות

מדובר במנהג ששמור למכולת אבל חשוב להמשיך ולשמרו גם בעת רכישה ברשת. הכנת רשימה מסודרת של מוצרים תמנע מכם הקלקות על לינקים מפתים ומחירי הרגע האחרון. זכרו שהמטרה שלכם היא לחסוך כסף ולהפחית את מחירו של המוצר בחנות. לפי סקר שערכה חברת ויזה אירופה, רק 37% מהישראלים שקונים ברשת עורכים רשימת קניות מתוכננת מראש – מספר נמוך למדי לעומת האירופיים המחושבים ש-82% יודעים בדיוק מה בכוונתם לרכוש.

היזהרו מקניות דחף

רוב הישראלים, כך מסתבר לפי הסקר של ויזה אירופה (87% לעומת 59% באירופה), נזהרים מקניית מוצרים בלי קריאת המלצות, ביקורות והשוואות וחלקם אף מעדיף לבצע רכישה טלפונית של אותו מוצר שנצפה באינטרנט, אבל עדיין, החשיפה למוצרים נלווים היא ענקית והפיתויים גדולים.

ההמלצה הכי טובה היא פשוט לעצור רגע ולקבוע עם עצמכם שאינכם קונים דבר לפני שהבהרתם לעצמכם את רמת הנחיצות בו, תועלתו, מחירו ואופן שליחתו. זאת משימה לא קלה נוכח הפופ-אפ המהדהד שמבטיח מחיר נמוך מאוד לרכישות של "כאן ועכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קניות ברשת. ShutterStock
גם אתרי האינטרנט מעניקים הטבות לרוכשים נאמנים ויוצאים במבצעים מזדמנים/ShutterStock

בדקו באתרי יד שניה

כמובן שאינכם מעוניינים במוצר משומש, אבל מרבית אתרי המכירות הקהילתיות הללו מציעים גם מוצרים חדשים לחלוטין במחירים זולים משמעותית לעומת אלה המופיעים בחנויות.

חפשו את הקופון

שוברי הנחה אינם נחלתם הבלעדית של רשתות השיווק והקמעונאים הגדולים. גם אתרי האינטרנט מעניקים הטבות לרוכשים נאמנים ויוצאים במבצעים מזדמנים. עקבו אחר המבצעים והצטרפו לתכניות הנאמנות המובילות בשוק ולאתרי הקופונים הגדולים.

שימו לב ללוח השנה

אם אתם לקוחות קבועים של אתרים ומוצרים מסוימים, אתם כבר צריכים לדעת מתי מלאי המוצרים מתחדש או מסתיים ומתי הספק מתקשה לשווק במחירים גבוהים ויוצא בשורת הנחות. אם מדובר במוצרים עונתיים, שקלו לרכוש כמות מספקת במבצעי תום העונה הנוכחית ולאפסן בארון לשנה הבאה. נסו להרגיש את השוק – זה לא מסובך כמו שזה נראה, רוב המידע מופיע בעיתונות – כדי לדעת מתי, והיכן ניתן להשיג את המחיר הטוב ביותר.

לסיכום, רכישה נבונה באינטרנט מעוררת לא פעם התלבטות – מצד אחד, לקנות מהר כדי לקבל את המחיר הזול ביותר, אבל מצד שני, להישאר ממוקד ומחושב במטרה הראשונית. זכרו שהמידע באינטרנט הוא מחזורי וסביר מאוד שהמחיר הנוח שקפץ לכם מול העיניים כעת, יהיה כאן גם מחר. בינתיים, אל תשכחו לעקוב אחרי פירוט חיובי כרטיסי האשראי החודשי שלכם כדי לוודא שלרצונות שלכם יש כיסוי.

וואלה! NEWS בשיתוף ויזה אירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully