וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור בסמארטפון: למה כדאי לכם לזכור את שני התלמידים האלה

21.3.2016 / 15:30

בעידן בו כל ילד מפתח אפליקציה שבדמיונו תביא אותו להגשמת חלום נכסף, יש מי שחושב על צרכי הקהילה ולא טורח להסתיר את זה. הכירו את שני התלמידים שמנצלים את גאונתם לרווחת הכלל

רונן פנחסוב - עמל. רשת עמל,
רונן פנחסוב. "כרגע המטרה היא לצאת לפיתוח מתקדם יותר ואחר כך לגייס משקיעים"/רשת עמל

נפתח בווידוי: האדם הממוצע מתקשה לעקוב אחר שורת הפיתוחים הטכנולוגיים שקצב יציאתם לשוק כבר מזמן חצה את רף ההבנה ורצון הלמידה. עם הווידוי, מגיע גם הביטוי השגור: "כל ילד מפתח אפליקציה" – שעדיין לא ברור אם תפקידו להאדיר את הדור הצעיר או להסביר את פריצותו של שוק המפתחים. ובכל זאת, האפליקציות הכי טובות נותנות מענה לצורך מסוים של הפרט או של הקהילה והנה, המשקיעים בדרך.

דוגמה טובה לכך ניתן למצוא ברשת עמל, ששני תלמידים שלה – רונן פנחסוב ודניס סירוב - יזכו ככל הנראה להכרה משלהם בעתיד הקרוב.

רונן פנחסוב, תלמיד כיתה י"א בבית הספר הרב תחומי עמל שבח מופת בתל אביב, לומד במגמות מדעי המחשב, פיזיקה ומוזיקה ומתכנת כמעט בכל שפות התכנות. בזמנו הפנוי הוא אף מדריך תלמידי תכנות במרכז היזמות בבית הספר ועוזר למתכנתי חברות בפיתוח בהתנדבות כמובן.

מרכז יזמות עמל. רשת עמל,
האפליקציות הכי טובות נותנות מענה לצורך מסוים של הפרט או הקהילה/רשת עמל

במאי 2014, כאשר היה תלמיד כיתה י', הוא החל לפתח את האפליקציה SayWut שכוללת מערכת מתקדמת המאפשרת המרה של פקודות קול ודיבור לטקסטים ולהיפך. האפליקציה הושקה לראשונה באפריל 2015 ומונה כיום מעל ל-1,000 משתמשים מרוצים.

"האפליקציה מתאימה לנהגים או למי שסובל מליקויי ראייה, שקריאה של מצג הסמארטפון קשה להם או אסורה", מסביר פנחסוב. לדבריו, SayWut מפענחת פקודות קוליות ב-136 שפות ויודעת בעצמה לתקן טעויות כתיב בשימוש חוזר.

"המערכת פותחה עם אלגוריתמים מתקדמים לשיוך הזיהוי הקולי ולמניעת טעויות ב-97%. כרגע המטרה היא לצאת לפיתוח מתקדם יותר ואחר כך לגייס משקיעים ולהוציא אותה לשיווק. כל זה לא היה יכול לקרות ללא העזרה של מקס סיון, מנהל ביה"ס שבח מופת והעזרה של רשת עמל כולה. קיבלתי כלים ונחשפתי לאנשים שלבדי לא היה לי סיכוי לפגוש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דניס סירוב - עמל. רשת עמל,
דניס סירוב. אייקון שמתאר את הרגש של הקורא ומצטרף לשיתוף שלו/רשת עמל

התוסף של דניס

בתחילת חודש דצמבר חזר דניס סירוב, תלמיד כיתה י"ב בביה"ס הרב תחומי עמל שבח מופת, מתחרות ההאקטון הבינלאומית של חברת פייסבוק בסן פרנסיסקו קליפורניה.

דניס וקבוצתו זכו להזדמנות להגיע ולהתחרות בהאקטון הבינלאומי של חברת פייסבוק בעקבות הזכייה המרשימה שלהם בתחרות האקטון של פייסבוק ישראל, שהתקיימה לפני כחודשיים, בה הם זכו במקום הראשון. האקטון הינה תחרות תכנות בה במהלך 24 שעות הקבוצות צריכות לגבש רעיון ולייצר מוצר ולהציגו לבסוף לשופטים.

בתחרות בקליפורניה דניס וקבוצתו פיתחו תוסף למערכת ההפעלה כרום של הענקית גוגל, שמציע דיבוב אוטומטי לסרטונים ביוטיוב. הגולש באתר בוחר באמצעות כפתור ייעודי את השפה אליה הוא מעוניין שהתכנים ידובבו ובאופן אוטומטי כל סרטון ידובב באותה השפה. על הרעיון וכמובן על הביצוע הגיעה קבוצתו של דניס למקום הרביעי בתחרות מתוך עשרות קבוצות שהגיעו מרחבי העולם.

רוית דום - עמל. רשת עמל,
מנכ"ל רשת עמל רוית דום-עיני עם רונן פנחסוב/רשת עמל

במקום הראשון זכתה אפליקציה שאפשרה למשתמשים לצלם סרטונים ולהעביר לייב בפורמט 360 מעלות אבל בניגוד למשלחת הישראלית, לא הצליחה המשלחת הזוכה להראות מוצר בפועל והפיתוח נותר בגדר רעיון. הפיתוח הישראלי, שנקרא AUTODUB, הוצע חינם למשתמשים באינטרנט באמצעות קוד פתוח, בדיוק כמו פיתוחים נוספים עליהם שקד דניס.

"הצלחנו לפתח יישום שנקרא ADMOOD שמתייג רגשות של גולשים בעת קריאת פוסטים וצפייה בסרטונים לפי קריאת תווי הפנים שלהם. בתום הקריאה נוצר אייקון שמתאר את הרגש של הקורא ומצטרף לשיתוף שלו. זה כלי שנועד לשרת פרסומאים שרוצים לדעת כיצד מרגישים הצופים בזמן הפרסומות".

גם דניס, לא שכח להזכיר מהיכן הגיעה ההשראה. "מנהל ביה"ס מקס ורשת עמל נתנו לי את הבמה וקישרו אותי עם אנשים מובילים מהתעשייה שייעצו לי והנחו את הפיתוח. גם אני וגם רונן הרגשנו שיש מי שעומד מאחורינו ותומך בנו להמשיך וליזום כל הזמן".

וואלה! NEWS בשיתוף רשת החינוך עמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully