וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבנים מתגלגלות למחבת: כך תבשלו בלי שמן

20.4.2016 / 10:51

שימוש בכלים בעלי ציפוי אבן הינו רק חלק משיטת בישול חדשה יחסית ההולכות ותופסות תאוצה במטבחי המסעדות המובילות בישראל, המבטיחות שמירה על הערכים התזונתיים של המזון, ומאפשרות בישול ללא שמן

כלים עם ציפוי אבן.
כלים עם ציפוי אבן

המודעות ההולכת וגוברת לבריאות באה לידי ביטוי במגוון תחומי החיים. יותר ויותר אנשים מקפידים על פעילות פיזית קבועה, על מזון בריא, על שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ועוד. בכל מה שקשור לתזונה הנטייה הזו הולכת ותופסת תאוצה בקצב מסחרר – כמעט ולא ניתן למצוא היום מוצרי מזון ללא פירוט הערכים התזונתיים על האריזה, מוצרים אורגניים הם מחזה נפוץ בבתים רבים, ומזון מעובד, סוכרים ופחמימות פשוטות הפכו כמעט למילים גסות.

לצד ההקפדה על חומרי גלם איכותיים ובריאים יותר, הולכות ותופסות תאוצה גם שיטות של בישול בריא, כאלו המשמרות את הערכים התזונתיים של המזון ומבטיחות כי הוא יטופל עם מעט מאוד שמן, או ללא צורך בשמן בכלל. גם במסעדות המובילות בישראל השפים מאמצים חלק מגישות אלו, מתוך רצון להיענות לדרישת הקהל, וכחלק מתפיסה כוללת המאמינה בבישול בריא.

ערן גולני, השף שמוביל את רשת פרש קיטשן, שמטבחה מבוסס על ערכים של בריאות וטריות, לא חסיד גדול של טרנדים באופן כללי, ובוחר לאמץ שיטות עבודה שנראות לו מתאימות ונכונות לחומרי הגלם איתם הוא עובד, תוך הקפדה על שיטות שעושות שימוש במעט שמן ושומרות על הערכים התזונתיים של מוצרי המזון. "טרנדים זה דבר מבלבל. היום אפשר להתלהב ממזון מסוים שנחשב מאוד בריא, ומחר יכול להתפרסם מחקר על כמה הוא מזיק. אני מאמין בלהשתמש במעט שמן, וללכת בעקבות שיטות הבישול של אמא שלי" הוא מוסיף. כחלק מהתפיסה הזו הוא אימץ שימוש במחבתות וסירים בעלי ציפוי אבן. "בחלק מהמטבחים ברשת, בחלק מהבישולים, אנחנו משתמשים בכלים בעלי ציפוי דמוי אבן. גם אני, בבית שלי, משתמש במחבתות בעלות ציפוי דמוי אבן. מבחינתי זו המצאת המאה. בכלים האלו לא צריך להשתמש בשמן בכלל. בנוסף, אין בהם חשש של פליטה של חומרים מסוכנים, כמו בכלים עם ציפויי טפלון וציפויים קרמים שעם הזמן נשחקים ונפלטים לתוך האוכל", הוא אומר.

כלים בעלי ציפוי דמוי אבן של הסדרה האיטלקית של גיל חובב המיועדים לשימוש ביתי החלו להיות מיובאים לאחרונה לארץ על ידי ניוקאסל. המחבתות והסירים של המותג מיוצרים באיטליה הם בעלי אפקט דמוי אבן, המחוזק במינרלים קשים ועמיד במיוחד כנגד שריטות, ושפשופים . הודות לציפוי המונע הידבקות המזון לסיר או למחבת, הבישול בכלים אלו מתאפשר כמעט ללא צורך בשמן וקל במיוחד לניקוי . המוצרים נטולי PFOA, ניקל , קדמיום ומתכות כבדות וכמו כן, המוצרים מתאימים לכל סוגי הכיריים כולל אינדוקציה, לתנור ולמדיח.

לקרת החג, ניוקאסל נותנת לכם הזדמנות לזכות במחבת מסדרת המחבתות והסירים האיטלקית של גיל חובב במידה ותנצחו את גיל חובב בחידון קולינארי.

לכניסה לחידון הסדרה האיטלקית של גיל חובב

לרכישה

מערכת וואלה! בשיתוף ניוקאסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully