וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום המאושר בחייכם: כך תהפכו את החתונה למנוף כלכלי

רון מועלם

15.6.2016 / 13:32

חתונה היא פרויקט כלכלי יקר. אימוץ כמה כללים פשוטים לקראת האירוע יכול לחסוך לזוג הצעיר לא מעט כספים - ואף להפוך את החתונה למנוף כלכלי

עוגות חתונה. ShutterStock
עוגות חתונה/ShutterStock

האירוע המכונן בחייו של כל זוג, החתונה, כרוך בהוצאות כלכליות משמעותיות. העלות הממוצעת של אירוע הכולל כ-300 מוזמנים, נאמדת כיום ב-200 אלף שקל אם מביאים בחשבון את כל ההוצאות הנלוות לאירוע, למשל, מסיבת רווקים ורווקות, צלם, וידאו, די.ג'י וכדומה.

מובן שהוצאות החתונה יכולות להיות גבוהות בהרבה אם בני הזוג מתפתים לשלל הטרנדים שמוצעים להם לקראת היום המאושר בחייהם. ריבוי האתרים העוסקים באירוע מרכזי זה סוחפים לא מעט זוגות להיכנס להוצאות בניסיון להציג את הטרנד החדש והעדכני ביותר ביום חתונתם, במקום להכין תקציב לפרויקט שנקרא חתונה.

אין ספק שחשוב לערוך חתונה שתכבד את מעמד המזמינים והמוזמנים. אבל חשוב לזכור שגם אם מוציאים על האירוע כמה עשרות אלפי שקלים פחות, עדיין יקבלו בני הזוג מחמאות ואפילו יתבקשו לתת את הטלפון של הצלם, הדי.ג'י ובעל האולם. חתונה היא פרויקט משותף לשתי משפחות, שלא תמיד רואות עין בעין את הנושא, כך שלעתים מתגלעות מחלוקות לא האופי שלו. אימוץ כמה כללים פשוטים לקראת האירוע יכול לחסוך לבני הזוג לא מעט כספים באירוע.

קביעת תקציב כולל מראש

כדאי לבני הזוג לקבוע מראש מה הסכום הסופי שהם מוכנים ויכולים להוציא על החתונה, ירח הדבש ושאר הפינוקים שמסביב. כבר בשלב קביעת התקציב כדאי לבדוק אם הוא מבוסס על כסף נזיל שיש ברשות בני הזוג לפני החתונה, או לחלופין אם התקציב מבוסס הערכות ביחס לגובה המתנות העתידיות שבני הזוג יקבלו. שמירה על מסגרת התקציב ועמידה בה, חשובה לא פחות מגובה התקציב עצמו, שכן, אין טעם בקביעת תקציב שמאוחר יותר ייפרץ.

פתיחת חשבון חתונה

לאחר שהוחלט מה יהיה תקציב החתונה, כדאי לבני הזוג לפתוח חשבון חתונה ייעודי ולהעביר אליו סכומים או חסכונות שבכוונת בני הזוג להשקיע באירוע. בדרך זו אפשר יהיה להפריד את ההוצאות הכרוכות בחתונה מההוצאות השוטפות. עבור אלה החוששים מפתיחת חשבון נוסף נציין כי עלות ניהול החשבון זניחה ובטלה בשישים בהשוואה לעלות החיסכון ושמירת התקציב שהזוג יוכל להפיק מפתיחת חשבון ייעודי לחתונה.

יתרון נוסף של פתיחת חשבון בנק לאירוע הוא שאם תפתחו את החשבון בבנק שבו לא מתנהל החשבון של כל אחד מבני הזוג, תוכלו לאתגר את הבנקאי ליצור עבורכם חבילת הטבות משמעותית שתמומש אם לאחר החתונה תעבירו אליו את הפעילות הבנקאית. גם אם תחליטו לסגור את החשבון הייעודי מיד לאחר החתונה, תוכלו להשתמש בהצעה הזו כמנוף לקבלת הטבות מהבנק הנוכחי שלכם, וכך תוכלו להחליט ולבחור איפה לנהל את החשבון הזוגי העתידי שלכם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ניהול התקציב

הכינו ונהלו דו"ח אקסל מסודר של כל הוצאות החתונה הצפויות. בשלב הבא יצטרפו לדו"ח זה גם ההכנסות ממתנות החתונה שקיבלתם. בכל פעם שאתם רוכשים או מתחייבים לשירות כלשהו - זכרו להפחית את הסכום מהתקציב הכולל. אם אתם מרגישים שנחוצה לכם עוד עזרה מקצועית בניהול התקציב – אל תתביישו לבקש את עזרה מקרובי המשפחה או חברים, אך הקפידו לבחור במישהו בלתי תלוי ובאדם עליו אתם סומכים בעיניים עצומות. מובן שיותר מפעם אחת תעמדו בפני הפיתוי לפרוץ את מסגרת התקציב, אך אל תיכנעו לכך גם אם מבטיחים לכם שלל הטבות ופינוקים.

מנוף לרכישת דירה

חתונה מכובדת, אך גם כזו שהיא כלכלית ומתוכננת היטב, יכולה להשאיר לזוג הצעיר עודף בשקלול כל המתנות, כולל מההורים. כסף זה יוכל לשמש אותו להגדלת ההון העצמי. אל תתפתו להגדיל את תקציב החתונה בהסתמך על הבטחות שניתנו לכם כמו "ביום שתתחתני תקבלי מאתנו מתנה שלא חלמת עליה". נסו להמיר את ההבטחות לסכום כסף ידוע שאותו תוכלו למנף בסיוע לרכישת דירה שהיא כיום המטרה הנעלה והמאתגרת של כל זוג צעיר במדינת ישראל.

לא להתחיל את החיים במינוס

אלה החשים כי החתונה היא פסגת שאיפותיהם ולא מוכנים להתפשר, חייבים לזכור שלקיחת הלוואות למימון חתונה היא התחלה גרועה מאוד לחיי זוגיות. לא רק שאנחנו לא מתקדמים לעבר שאיפות כמו בניית התא המשפחתי והבאת ילדים לעולם, אנחנו סוחבים עמנו הוצאות שנאלץ לשלם עליהן בריבית דריבית. גם מי שרכישת דירה לא עומדת בראש מעייניו, ידאג לכל הפחות לא להיכנס לבור כלכלי בעקבות הוצאות החתונה.

התנהלות כלכלית נכונה מהרגע הראשון

זוג צעיר שנמנע מקביעת מסגרת תקציב ומתחייב להוצאות ללא גבולות, עלול למצוא את עצמו בהמשך הדרך גם פושט רגל, בלי קשר לגובה ההכנסה שלו. זכרו כי כל החלטה כלכלית שתקבלו מרגע החתונה, תשפיע על כל ההתנהלות הכלכלית שלכם כזוג צעיר.

הכותב הוא רו"ח ויועץ כלכלי, מנכ"ל משכנתא ישראלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully