וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנחס שחר – מועמד יחיד לניהול מכון התקנים

22.8.2016 / 21:02

לאחר שנכשל הניסיון לאתר מנכ"ל חדש למכון התקנים באמצעות ועדת איתור החליט יו"ר המכון אורי דורי להכריז על מועמד יחיד מטעמו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכון התקנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דירקטוריון מכון התקנים צפוי לדון ביום חמישי בשבוע הבא במינויו של המהנדס פנחס (פאול) שחר לתפקיד מנכ"ל המכון. המכון פועל ללא מנכ"ל מאז פרש המנכ"ל אלי שטיין לחופשת מחלה. בעקבות פרישתו של שטיין הקים דירקטוריון המכון וועדת איתור בראשות היו"ר אורי דורי. למודעה שפרסמה הוועד נענו למעלה ממאתיים מועמדים, אולם לאחר תהליכי הסינון לא נמצא איש מהמועמדים מתאים לתפקיד.

לאחר כישלון הוועדה החליט יו"ר המכון, איש העסקים אורי דורי, לבחור מועמד יחיד ולהגיש אותו מטעמו לדירקטוריון. דורי איתר את שחר, שהגיש בעבר פעמיים את מועמדותו לתפקיד, אך לא נמצא כראוי ביותר. הפעם הבטיח דורי לשחר כי הוא יהיה המועמד היחיד, ובשבוע שעבר אף הכריז על המינוי המיועד בפגישה עם ראשי וועדי העובדים של המכון. שחר (66) הוא מהנדס תעשיה וניהול בהשכלתו.

שחר שימש בעבר מהנדס ראשי בחברת כתר פלסטיק, סגן נשיא בחברת השבבים וישיי ישראל, ומנהל תפעול בחברת קרמר אלקטרוניקה המפתחת מערכות לעיבוד אותות. בחמש השנים האחרונות הוא משמש כיועץ לחברות.

יוזמתו של היו"ר דורי מעוררת מחלוקת במכון שכן הליך הבחירה של המנכ"ל החדש לא אושר על ידי דירקטוריון מכון התקנים, שהוא מוסד ציבורי הנשלט על ידי הממשלה. ההחלטה מובאת לדיון ערב שינויים בחוק, שנועדו להכפיף את המכון לנורמות ציבוריות ולהוציא אותו משליטתם של בעלי העניין. בתקופה האחרונה מנוהל המכון על ידי היו"ר דורי, שהוא בעלים ומנהל של חברת בניה שפעילותה כפופה לפיקוח המכון. ממלא מקומו, יהודה (יודק'ה) שגב הוא מנכ"ל התאחדות התעשיינים ויו"ר חברת הבניה שפיר הכפופה גם היא לפיקוח אגף התקינה של המכון. הצעת החוק החדשה, הצפויה להיכנס בסוף השנה, תצמצם את השפעתם של הקבלנים, התעשיינים והיבואנים על ניהול המכון, ותקבע נוהלים ציבוריים לבחירת יו"ר המכון והמנכ"ל.

גורמים במכון התקנים אמרו השבוע כי הליך הבחירה של שחר אינו שגרתי אמנם, אולם על הדירקטוריון לקבל החלטה מהירה נוכח כישלון הליך הבחירה הקודם והעובדה שהמכון פועל ללא מנכ"ל במשך תקופה ארוכה.

המנכ"ל החדש של המכון יצטרך להתמודד עם ההפסדים הכבדים שנגרמו למכון התקנים לאחר תקופה ארוכה של ניהול כושל, תכנון וביצוע תכנית של ארגון מחדש הנדרשת נוכח מצב המכון ושורת חוקים שנודה להסיר חסמים ולהגביר את התחרות בתחום בדיקות התקינה.

ממכון התקנים נמסר בתגובה: תהליך בחירת מנכ"ל המכון יסתיים באישור הוועד הפועל של מכון התקנים בהתאם לתקנון המכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully