וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה טובה? לפעמים מי שיתקדם הוא דווקא זה שיודע לתקשר טוב

2.10.2016 / 15:26

להיות מוכשר בעבודה זה לא תמיד מספיק - לפעמים היכולת לנהל שיחות חולין יכולה לתרום להתפתחות הקריירה הרבה יותר מסתם ביצוע טוב של המטלות. בראיון באולפן וואלה! NEWS מסבירה שושי גל כי זו יכולת הניתנת לפיתוח

מערכת וואלה!

כל אחד חווה את הרגע המביך הזה – אתה נתקל בבוס שלך במעלית, המחשבות רצות לכל כיוון בניסיון למצוא נושא ראוי לשיחה חולין ולא מצליח. וכך משתרעת לה שתיקה מביכה שבכלל לא שווה זהב. המצב המביך עלול לחזור על עצמו בכל פגישה אקראית בחניון ברחוב או בחדר האוכל של החברה. "לו רק הייתי בן אדם של סמול טוק, הייתי נמנע מהמבוכה", חושב לעצמו העובד הממוצע ולא מעלה בדעתו, שמדובר במיומנות שיכולה לא רק למנוע מבוכה אלא גם להניב לו את רווחים כלכליים.

הסמול טוק היא אותה שיחה קטנה, שלכאורה אינה חשובה, אולם בעולם העסקים יש לה חשיבות מכרעת. "המחקרים מראים שרק 15% מהצלתנו המקצועית טמונה בכישורינו המקצועים, ו-85% הנותרים הם פרי כישורינו החברתיים, היכולת שלנו לדבר ולתקשר עם האחרים", טוענת שושי גל, מחברת הספר "מסמול טוק לביג ביזנס", מרצה בינלאומית ויועצת לאנשי עסקים בתחומי נטוורקינג. "פגשתי פעם עובדת שסיפרה לי על הערכה ראשונית שנתן לה הבוס. את עובדת מצוינת, אמר. את מדויקת וחרוצה. רק טיפ אחד אני יכול לתת לך, את לא עושה מספיק שיחות מטבחון ומספיק שיחות מסדרון".

על מנת להמחיש את החשובות של שיחת החולין, גל מביאה גם דוגמא מתחום חיפוש העבודה שמוכר לכולנו. "בחורה בשם יעל הגיעה לראיון עבודה מאוד חשוב וראתה שהמראיין מאוד עייף. היא הייתה הראיון האחרון שלו באותו היום, ובמקום להתיישב מול בכיסא, היא הציעה לו כוס קפה. הוא חייך ונענה. ביחד איתה הלך לפינת הקפה, ושם הם שתו קפה מכוסות קלקר. כך עבר לו ראיון העבודה, כאשר 3 דקות הם דיברו על עצם העניין וכל השאר הייתה שיחת חולין. היא אומרת שהצליחה לקבל את התפקיד בזכות הקשר האישי שנוצר ביניהם באותה שיחה סתמית".

רבים מאיתנו בטוחים שהיכולת לנהל סמול טוק הוא תכונת אופי שאיתה נולדים, אולם לטענתה של גל מדובר במיומנות נרכשת שניתן לפתח. יחד עם זאת, רובנו מרגישים שלא ניחנו בתכונות הדרושות. קשה לנו לשלוף מהמותן את המשפט המתאים לסיטואציה, למצוא נושא לשיחה סתמית שלא בענייני העבודה. אז איך אפשר בכלל להתגבר על הפחד שאוחז בנו ולהביא את עצמינו לקדמת הבמה?

את הקרח מול אדם חדש – שותף עסקי, מעסיק או לקוח פוטנציאלי, גל מציעה לשבור באמצעות מסרים מחויכים. כלומר, מחמאה, התעניינות והבעת אמפטיה. "מחמאה פותחת ערוץ תקשורת נהדר וגם אם נדמה לנו שמחמאה לבוס היא חנופה, לא כך הדבר. חנופה היא מחמאה שניתנת במטרה להשיג משהו. ברגע שהמחמאה היא אוטנטית, היא מתקבלת בברכה. מה גם שעל פי תורתו של פרופ' דן אריאלי, המחקרים הוכיחו - גם שהנמען יודע שהמחמאה שהוא קיבל היא לא אוטנטית ולא נכונה, היא עושה אותו מאושר.

כך למשל, אדם שנותן שירותים כבר 4 שנים לאחד הבנקים הגדולים בישראל, נתקל במנכ"ל הבנק במעלית. הוא נאלם דום ולא ידע מה להגיד. במצב כזה יכול היה לומר מילה טובה על הניסיון שלו בעבודה מול הבנק במשך כל התקופה. למשל, "אני נהנה לעבוד עם הצוות שלך, אתם עובדים בצורה מאוד מקצועית". השיחה הזו הייתה יכולה להתפתח להרבה כיוונים מעניינים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

למי ניגשים באירועים? שאלת המיליון דולר

הגענו לאירוע עסקי ולא הכרנו נפש חיה. המשתתפים האחרים התהקלו באולם ומצאו למי לחבור ורק אנחנו נותרנו לבדינו בזירה. הרגשה לא נעימה. את הסיטואציה המוכרת הזו מתארת גל בספרה וההמלצה שלה היא לגשת לאדם שעומד לבדו גם הוא ולגאול אותו מבדידותו. הוא יודה לנו על כך עד הרגע האחרון.

המלצה נוספת היא להתכונן לכל כנס או מסיבת קוקטייל חשובים שאנו פוקדים. "כדאי להכין שיעורי בית, ולקרוא על האנשים שיהיו נוכחים, לבדוק מי הספונסרים. ההכנה עוזרת לנו מאוד בכל אותם מצבים בלתי מתוכננים שיווצרו באינטרקציה החברתית שניצור".

  • עוד באותו נושא:
  • סמול טוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully