וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזרוק ולא להאמין: למה באמת אנחנו מבזבזים כל כך הרבה מזון?

27.11.2016 / 12:45

165 מיליארד דולר הם עלות שווים של מוצרי המזון שמושלכים לפח האשפה מדי שנה בארה"ב לבדה. מה צריכה האנושות לעשות כדי להימנע ממצב בו מזון שמיש מוצא את דרכו לפח האשפה?

אישה עושה קניות בסופר. ShutterStock
איך תימנע האנושות ממצב בו מזון שמיש מוצא את דרכו לפח האשפה?/ShutterStock

165 מיליארד דולר בשנה. כן, צריך לקרוא שוב את הסכום הזה כדי להאמין. לא, לא מדובר בתקציב הביטחון של האו"ם או בתל"ג השנתי של תושבי האיחוד האירופי. 165 מיליארד דולר הם עלות שווים של מוצרי המזון שמושלכים לפח האשפה מדי שנה בארה"ב לבדה.

לפי נתונים של ארגון האומות המאוחדות, כשליש ממוצרי המזון שרוכשים בני אדם לא נצרך כלל ומוצא עצמו בפח האשפה. במספרים: כ-1.3 מיליארד טונות של מזון שהיו יכולים להשביע לא מעט אנשים במדינות שנמצאות בקו העוני.

החדשות הרעות הן שעדיין לא דיברנו על המחיר האקולוגי הגבוה שגובה התופעה הזאת מהסביבה והתשתיות הטבעיות. אבל יש גם חדשות טובות. הכל תלוי בנו. כלומר בחכמת ההמונים וביכולתה לפעול לפי כלל צרכנות נבונה. צריכת המזון היומית ממוצעת של אדם, ללא קשר למדינה בה הוא חי נעה בין 1.5-2 קילוגרם, כך לפי משרד הבריאות הכלכלה הבריטי שבדק את הנושא לפני שנה.

השאלה שנשאלת כעת היא מה יכולה וצריכה האנושות לעשות כדי להימנע ממצב בו מזון שמיש מוצא את דרכו לפח האשפה למרות שנרכש במיטב כספה. טוב ששאלתם.

הימנעו מקניות דחף

קל מאוד לכתוב אבל קשה לעקוב. מרבית האנשים אמנם מקפידים להגיע למרכז הקניות עם רשימה מסודרת אבל מעט מאוד נצמדים אליה באמת. האתגר הגדול הוא לקנות מה שבאמת נחוץ לצריכה בטווח הקרוב ולא מה שרואה העין ומדמיין המוח. קנו רק מה שאתם יודעים בוודאות שיהיה בשימוש. חפשו לרכוש אריזות סגורות ולא פריטים לפי משקל. זה גם יעלה לכם פחות.

התאימו כמויות

משפחה בת חמש נפשות צורכת כמות גדולה יותר של מזון מזוג או יחיד שמתגורר לבדו, וכדאי לזכור זאת במיוחד בעת קניית פירות וירקות שלעתים קרובות מוצאים את עצמם בפח רק בגלל צבעם הבוסרי או גודלם. מי שלא מכור לבננות לא חייב לרכוש אשכולות ענקיים רק כדי לאכלס את הצנצנת בסלון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מקררי סמסונג.
מוצרים טובים דרכם לפח רק כי יכולת האחסון שלהם בקור היא לוקה

שימו לב לתאריכי התפוגה

לא מעט פעמים הסיבה העיקרית לזריקת מזון היא תאריך תפוגה קרוב מדי, בלי כל קשר לטעמם וטריותם. כבר עתה כדאי לדעת שמדובר בהמלצת היצרן ולא סימן לכשירות המוצר ובאחסון נכון ניתן לצרוך אותם גם אם התג מורה אחרת. בין אם מדובר בהסחת דעת או לא כדאי לרכוש מוצרים עם תאריך תפוגה רחוק ככל האפשר. במידה והמוצר כבר נרכש מומלץ לצרוך אותו בטווח הקצר ולהניחו מול העיניים.

תשדרגו את המקרר הביתי

מדובר בהוצאה חד פעמית שתחסוך לכם המון כסף כבר מהרגע הראשון. מוצרים שנרכשו או מזונות שבושלו מוצאים את דרכם לפח רק כי יכולת האחסון שלהם בקור היא לוקה ושיעורי הלחות הם נמוכים.

חברת סמסונג אלקטרוניקס השיקה לאחרונה את סדרת המקררים החדשנית בעלת טכנולוגית ה-twin cooling שכוללת מערכת קירור כפולה המעניקה שמירת טריות המזון פי שניים ממקרר רגיל. כמו כן, הוא מצויד במנוע אינוורטר המבטיח חסכון מרבי בחשמל ושמירה על איכות הסביבה ומבנה ייחודי מאפשר גמישות בחירה בין מצבי פעולה בהתאם לצורך בלחיצת כפתור פשוטה.

אישה אוכלת ליד המקרר. ShutterStock
הימנעו מרעב מדומה והסתפקו במנות קטנות/ShutterStock

בשלו מתכונים מהשאריות

את הקליפות והעצמות זרקו לפח אבל אם נותר לכם קצת עוף משבת או דג תוכלו לתבל מחדש ולטחון אותו לקציצות. במקרה של פירות שקולפו ולא נאכלו, ניתן להקפיא ולהכין פרי שייקים או מרק פירות מבושלים (לפתן). ירקות ניתן לכבוש מחדש ולשמר לטווח ארוך.

הימנעו מרעב מדומה

אין זה סוד שרובנו אוכלים קודם עם העיניים ורק אחר כך עם שאר האיברים בגוף. רעבים? תתחילו במנות קטנות ותוסיפו לפי מידת הצורך. העמסת מזון על הצלחת רק כדי לשרת את הדמיון היא מתכון בטוח לבזבוז של מזון שלא לצורך, גם אם מדובר בבית מלון או באירוע חברתי שהכמויות בו גדולות וזמינות.

רוצים ללמוד עוד כיצד לחסוך בעלויות צריכת המזון שלכם?

וואלה! NEWS בשיתוף סמסונג אלקטרוניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully