וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכון ובינוי יפצו ב-360 אלף שקלים עובד לשעבר שתבעו

25.1.2017 / 14:55

שיכון ובינוי תבעה את ראובן בן שמעון, עובד לשעבר בחברה בדרישה שיחזיר מסמכים שלטענת החברה הכילו מידע מסווג. בן שמעון מצידו טען כי מדובר בתביעת השתקה. בית המשפט פסק לטובתו והוא יפוצה

ראובן בן שמעון בבית המשפט מול שיכון ובינוי. הפורום למניעת תאונות עבודה,
ראובן בן שמעון/הפורום למניעת תאונות עבודה

חברת הבנייה שיכון ובינוי, בשליטת שרי אריסון, שהגישה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב תביעה כנגד מי שהועסק כממונה בטיחות בחברה בדרישה כי ישיב עותקים מאלפי מסמכים המצויים בידיו – הפסידה בתביעה ותיאלץ לשלם לעובד סכום של 360 אלף שקלים, לצד סכום של כ-100 אלף שקלים הוצאות משפטיות, כך קבע היום בית המשפט. בתביעה, שהוגשה בחודש ספטמבר 2016 ציינו שיכוו ובינוי כי המסמכים שמהם לקח העובד לשעבר, ראובן בן שמעון, עותקים מכילים חומרים חסויים וסודיים הקשורים בין השאר בסוגיות של בטיחות. החברה ביקשה למנוע מבן שמעון את המשך הפעילות אך בית המשפט פסק כי בן שמעון ימשיך בפעילותו.

עם זאת, במסגרת תשובתו להליך טען העובד המיוצג על ידי עו"ד עמית גורביץ' כי מדובר ב"תביעת השתקה" כהגדרתו, שמטרתה למנוע את פרסומי המסמכים שבידיו. ממונה הבטיחות לשעבר הצהיר כי בידיו כ-15,000 מסמכים המכילים לטענתו מידע בנוגע לקריסת תקרה בחניון גבעון בתל אביב – עליה לא דיווחה מעולם שיכון ובינוי. החברה מצידה האשימה את העובד לשעבר בניסיונות פגיעה מכוונים שלו כלפיה, הכוללים לטענתה בין השאר "שיימינג" והפרות אמון חמורות מצידו.

בן שמעון, ממונה בטיחות שהועסק בחברה במשך 4 שנים ואף זכה לאות הצטיינות על עבודתו, לא מועסק כבר תקופה ארוכה בשיכון ובינוי ופועל כיום כמנהל פורום למניעת תאונות עבודה, במסגרתו הוא פעיל במאבק למניעת התאונות בענף הבנייה. בתביעתה טענה החברה כי הוא הפר כלפיה את חובותיו וכי הפר חובות אמון ומשמעת והעלתה טענות בדבר "התנהגות תמוהה וחריגה" מצדו.

בפסק הדין כתבו השופטים: "ניתן בזאת תוקף להסכמות בין הצדדים ובכלל זה ההסכמה לפיה התובע יוכל להמשיך ולסקר אירועים ותאונות עתידיות, אם חלילה יתרחשו, בקבוצת שיכון ובינוי ובלבד שיעשה כן בעתיד באופן מידתי ושוויוני כפי שמסקר ויסקר הוא תאונות עבודה שאירעו ביתר חברות הבנייה הפועלות בשוק. אין באמור לעיל כדי לגרוע מזכותו להמשך פעילות ציבורית ולקיים מאבק ציבורי למניעת תאונות עבודה בענף הבניין בישראל".

בשיחה עם וואלה! מסר עו"ד ישראל אסל כי הוא מברך על פסיקת בית המשפט שהושגה לאחר חודשיים של מגעים. "אני מברך על העובדה כי הושגה הכרעה שהפסיקה את ההתכתשות בין הצדדים ותאפשר את המשך פעילותו של בן שמעון".

משיכון ובינוי נמסר בשם שני הצדדים כי "החלטתו של בית הדין הינה בהמשך להבנות אליהן הגיעו שיכון ובינוי סולל בונה ומר בן שמעון על סיום הסכסוך המשפטי ביניהם. החלטה זו ניתנה על דרך הפשרה ועל רקע הכרת הצדדים בכך שמר בן שמעון מזה ושיכון ובינוי מזה פועלים וימשיכו לפעול לקידום הבטיחות בענף הבנייה בישראל".

מקו לעובד נמסר: "כשל ניסיון ההשתקה של חברת שיכון ובינוי, שתבעה עובד אשר חשף את כשלי הבטיחות שלה והתריע על עוולות אשר נעשו לעובדים נוספים. בפס"ד שניתן היום קבע בית המשפט באופן נחרץ כי העובד לשעבר, ממונה הבטיחות ראובן בן שמעון, יפוצה על ידי חברת שיכון בינוי על ניסיון ההשתקה ועגמת הנפש בסכום של 360,000 ש"ח ויקבל בנוסף 100,000 ש"ח לתשלום ההוצאות המשפטיות.

מדובר בהישג חשוב לציבור העובדים בכללותו! מפסק הדין, שניתן על דרך הסכמה לפסיקה על פי סעיף 79א לחוק בתי המשפט, משתמע כי בית המשפט מצא כי לא רק שלא היתה הצדקה לתביעה שהגישה חברת שיכון בינוי כנגד העובד, אלא שנעשה לו עוול שתורגם לפיצוי כספי בסכום מכובד ומשמעותי. יתרה מכך, פס"ד מגן על זכותו ולמעשה חובתו של העובד לחשוף עוולות הנעשים לעובדים אחרים. בכך גם מקבל בית המשפט את התפיסה לפיה זכותו וחובתו של העובד לעשות שימוש במסמכים ועדויות המגיעים לפתחו בכדי להתריע ולדווח על הפרת זכויות עובדים, ובמקרה זה ליקויי בטיחות המסכנים אותם ואת סביבתם. פסד הדין מציין במפורש את זכותו של בן שמעון להמשיך בפעילותו למניעת תאונות עבודה, כפי שעשה עד כה במסגרת הפורום למניעת תאונות עבודה' שהקים והפך לעמוד תווך מרכזי במאבק הציבורי למען בטיחות העובדים. קו לעובד, שליווה את ההליך לכל אורכו, מברך את ראובן בן שמעון ועורכי דינו על הניצחון ועל עמידתם האיתנה בלחצי התביעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully