וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסכון לכל ילד: עושים סדר בבלגן

31.1.2017 / 12:06

איזו תשואה תקבלו מקופת גמל? כמה מס תשלמו אם תשקיעו את הכסף בבנק? איפה יושקע החיסכון אם לא בחרתם אפיק השקעה? מי משלם את דמי הניהול? כל אלה שאלות שבוודאי כולכם שואלים. ליונתן לוייב מלשכת סוכני הביטוח יש תשובות

צילום מסך

רבים מבולבלים ומציפים את סוכני הביטוח שלהם בשאלות לגבי תוכנית חיסכון לכל ילד, כך אומר יונתן לוייב, חבר תת הוועדה לפיננסים בלשכת סוכני הביטוח והוא מסביר: בנוסף לקצבת הילדים, מדובר על חיסכון ארוך טווח עד שילדכם יגיע לגיל 18 או 21. בכל חודש תפקיד המדינה 50 שקלים ואתם ההורים תוכלו להוסיף 50 שקלים משלכם.

כיצד בוחרים גוף פיננסי? היות והמדינה משלמת את דמי הניהול, אתם ההורים יכולים לבחור את הגוף הפיננסי שבו תתנהל קופת החיסכון. וכאן ניתן להתייעץ עם סוכן הביטוח שלכם שיוכל להמליץ לכם על קופת הגמל בעלת התשואה הגבוהה ביותר ויונתן מסביר "אם נשקיע בקופת גמל עם תשואה של שלושה אחוז בשנה, יקבל הילד בגיל 21, 32,000 שקלים, אם קופת הגמל תעשה חמישה אחוזים תשואה בשנה, יקבל הילד בגיל 21, 41,000 שקלים.

האם צריך לשלם מס? התשובה היא כן. נשלם מס רק על הרווח. בקופת גמל תשלום המס הוא 25 אחוזים על הרווח הריאלי, כלומר בניכוי המדד. בבנק המס הוא 15 אחוזים, אך הוא מס על כל הרווח שנצבר.

האם ניתן לשנות מסלולי השקעה? בקופת גמל ניתן לשנות מסלולים כל הזמן, ממסלול בסיכון גבוה, לבינוני ולנמוך וכמובן שלהיפך.

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully