וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על השבת: מה הציבור ברחוב חושב

5.2.2017 / 15:05

השר דרעי קיבל לידו את הסמכות לחתום על עתיד השבת הישראלית. האם צריך להגן על יום המנוחה שלנו על פי חוק, או שמא זו החלטה אישית. בעלי עסקים קטנים עתרו לבג"ץ נגד עיריית ת"א בנושא והמדינה רועשת האם לפתוח או לסגור מקומות מסחר בשבת. רז זלצרמן בדק מה אתם חושבים

צילום מסך

השבוע החליטה הממשלה להחזיר לשר הפנים אריה דרעי את סמכויותיו לאכוף את חוק שעות עבודה ומנוחה על בתי עסק הפועלים בשבת.

סמכויות אלה חוזרות אליו על רקע עתירתם של בעלי עסקים קטנים נגד עיריית תל אביב לבג"ץ בבקשה שלא לקבל את התיקון השני לחוק העזר העירוני של העירייה, ולמנוע את פתיחתם של מאות עסקי מסחר נוספים בעיר, מהלך שלדבריהם יפגע באופן אנוש בפרנסתם.

שופטי בג"ץ הביעו זעם על "גרירת הרגליים" מצד המדינה, לאחר שזו מנסה כבר שנתיים להימנע מקבלת החלטה בנושא, שתקבע את אופיה של השבת הישראלית.

כעת עם השבת סמכויותיו של דרעי, על שר הפנים לקבל את ההחלטה האם לפרוץ את הסכר ולפתוח את המסחר בשבת ברחבי הארץ או להתעקש ולשמור על יום המנוחה של העובדים השכירים ובעלי העסקים.

בדיוק בגלל שהנושא כה טעון, יצא רז זלצרמן שלנו למשאל רחוב כדי לבדוק מה דעתכם צריך להיות, האם השבת שלנו צריכה להיות, על פי חוק, יום מנוחה שבו כל בתי המסחר יהיו סגורים, או שבכלל מדובר על החלטה אישית של בתי עסק האם לפתוח או להיות סגורים.

התשובות, כצפוי מאזרחי מדינת ישראל, היו חלוקות ולכל אחד הטיעונים שלו בעד ונגד.

וואלה! NEWS בשיתוף קואליציית שבת שוויון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully