וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל רוכשת את מובילאיי ב-14.7 מיליארד דולר

13.3.2017 / 12:06

בעסקה הגדולה בתולדות ההיי-טק הישראלי רוכשת אינטל את חברת הטכנולוגיה הישראלית מובילאיי, המתמחה בשוק הרכב האוטונומי ובפיתוח מערכות סיוע לנהיגה. מסיבת עיתונאים תתקיים ב-15:00

צלמים זמניים מורשים

עסקת ענק: ענקית הטכנולוגיה אינטל רוכשת את חברת מובילאיי הישראלית. על פי הדיווחים, שווי העסקה עומד על 14.7 מיליארד דולר – העסקה הגדולה ביותר בתולדות ההיי-טק הישראלי. הרווח מהעיסקה ליו"ר החברה אמנון שעשוע והמנכ"ל זיו אבירם נאמד ב-600 מיליון דולר לכל אחד. גם המשקיע הישראלי שמואל חרל"פ, הבעלים של סוכנות הרכב כלמוביל צפוי לרווח של כמיליארד דולר. ההערכות הן כי ומנהלים ועובדים בחברה יקבלו ביחד למעלה מ-150 מיליון דולר מהעסקה.

התאגיד הבינלאומי האמריקאי אינטל הוא אחת החברות החשובות בתחום של תכנון וייצור מיקרו?מעבדים ומעגלים משולבים. כמו כן, אינטל מייצרת כרטיסי רשת, מערכות שבבים ללוחות אם, מוצרי תכנה והתקנים אחרים. מנכ"ל אינטל ישראל הוא יניב גרטי, סגן נשיא באינטל העולמית ומנהל קבוצת תקשורת אלחוטית וחיבוריות באינטל. גרטי מונה למחליפה של מקסין פסברג, שהודיעה בדצמבר 2016 על פרישתה מאינטל לאחר 33 שנות פעילות בחברה.

מובילאיי נוסדה בשנת 1999 והיא מייצרת מערכות סיוע בנהיגה – בטכנולוגיות המשמשות גם לפיתוח מכוניות אוטונומיות. שווי השוק של החברה מוערך כרגע ב-10.5 מיליארד דולר.

העסקה לרכישת מובילאיי אינה הראשונה שמבצעת החברה בשוק הישראלי. במרץ 2016 רכשה אינטל את החברה הישראלית Replay, המפתחת טכנולוגיה לצילום ולהצגה של שידורי ספורט. היקף העסקה הגיע ל-175 מיליון דולר.

מדוחות שפרסמה אינטל לסיכום שנת 2016 עולה כי היצוא הכללי של החברה הסתכם ב-3.3 מיליארד דולר - סכום שהיווה 8% מסך יצוא ההיי-טק של מדינת ישראל. עם זאת היקף יצוא זה נמוך בהשוואה ל-2015 אז ייצאה אינטל בהיקף של 4.1 מיליארד שקל. יצוין כי אינטל העולמית מעסיקה 15 סגני נשיא ישראלים, מתוך 300 סגני נשיא המכהנים בה. אתמול (ראשון) הודיעה אינטל העולמית על מינויים של ארבעה מנהלים ישראלים בכירים נוספים לסגני נשיא: איציק סייליס, קרין איבשיץ, אלקנה בן סיני וזיו המר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מובילאיי. אתר יצרן
אמנון שעשוע וזיו אבירם, המייסדים של מובילאיי/אתר יצרן
"אדרוש ששר האוצר ישקיע את תקבולי המסים מהעסקה במלחמה בתאונות הדרכים"

בהודעה ששיגרו החברות נמסר: השילוב צפוי להאיץ את החדשנות עבור תעשיית הרכב, ולמצב את אינטל כספק טכנולוגיה מוביל בשוק הצומח של רכבים אוטונומיים ברמה גבוהה ורכבים אוטונומיים לחלוטין.. אינטל מעריכה את פוטנציאל השוק של מערכות הרכב, המידע והשירותים בכ-70 מיליארד דולר, עד לשנת 2030. עסקה זו מרחיבה את אסטרטגיית ההשקעה של אינטל להזדמנויות בשווקים דורשי מידע רב, המבוססות על חוזקות החברה במחשוב ובהתחברות לענן, דרך הרשת, ואל המכשיר. רכישה זו תשלב את הטכנולוגיות הטובות ביותר משתי החברות, הכוללות קישוריות רשת, ראייה ממוחשבת, מרכז נתונים, היתוך חיישנים, מיחשוב עתיר ביצועים, מיקום ומיפוי, למידת מכונה ובינה מלאכותית.

מלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו נמסר: ראש הממשלה נתניהו: "העסקה מוכיחה באופן דרמטי שהחזון שאנו מובילים מתממש. ישראל הופכת למרכז טכנולוגיה עולמי. לא רק בתחום הסייבר, אלא גם בתחום הרכב".

נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם זיו אבירם, מנכ"ל חברת מובילאיי, ובירך אותו על העסקה הגדולה בתולדות ישראל, שמהווה גאווה ישראלית. מנכ"ל מובילאיי סיפר לרה"מ שמרכז הפעילות של החברה יישאר בישראל, החברה תקים בארץ מרכז פיתוח עולמי ותקבל אחריות על כלל הפעילות הבינ"ל של המכונית האוטונומית מטעם אינטל.

ישראל כ"ץ, שר התחבורה והמודיעין, מסר: "אני מברך את אינטל ומובילאי על העסקה ההסטורית ששמה את ישראל במרכז הבמה של פיתוח הרכב האוטונומי ובמניעת תאונות דרכים. משרד התחבורה ימשיך להוביל את המדינה להפיכתה לראש חץ לתחבורה עתידנית ולשימוש בטכנולוגיות למניעת תאונות דרכים. אדרוש ששר האוצר ישקיע את תקבולי המסים מהעסקה ההיסטורית הזאת במלחמה בתאונות הדרכים ובהנגשת מערכות מצילות חיים לכל נהגי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully