וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוד הקסם של הסרטון "גשם גשם מיטפטף"

אבי סנטו

14.3.2017 / 9:56

התוכן שאנו צורכים ביום יום הוא ברובו שיווקי, פרסומי ומלאכותי. הסרטון "גשם גשם", לעומת זאת בדיוק ההפך הגמור מכל אלה: הוא אותנטי, חף מאינטרס שיווקי, מצולם במצלמת נייד פשוטה והכי חשוב נעשה בחוסר מודעות וממניע כלשהו, ובכך כוחו

גשם גשם מיטפטף, הפך בין יום ללהיט ויראלי מאין כמותו השגור בפי כל. צילום סרטון תמים של מורה המלמדת את התלמידים בכיתתה שיר קליט, שכל מטרתו היא ללמד אותם עברית כראוי, חורך את האינטרנט הישראלי בימים אלה, גורר אחריו חיקויים, זוכה לאזכורים תקשורתיים בלתי פוסקים ואף הגיע להיכל התהילה של ארץ נהדרת עם חיקוי אותנטי והומוריסטי כחלומו של כל ידוען בארץ.

מה היה בסרטון התמים שכל כך הלהיט את הרשת? מה עשתה המורה החביבה שגרם למאות אם לא אלפי חיקויים לעלות בכל המדיות בתוך ימים ספורים ולפחות למיליון גולשים לבצע אינטראקציה כלשהי הקשורה בנושא, כמו לייק, שיתוף, חיקוי וכדומה.

התוכן שאנו צורכים ביום יום הוא ברובו שיווקי, פרסומי ומלאכותי. רוב התוכן שנצרך בטלוויזיה או בזירות המדיה השונות, מקדם בצורה כזו או אחרת בעל אינטרס כלשהו. גם אם אין בכוונתו "להרוויח" הון מהתוכן המפורסם עדיין בכוונתו לקדם "מוצר" מסוים, שמוצג בצורת אירוע התנדבותי, מופע, שירות שישנה התנהגות צרכנית כלשהי, או יחסוך כסף לציבור.

ה"תוכן" בסרטון המדובר "גשם גשם", היה בדיוק ההפך הגמור מכל אלה: הוא היה אותנטי, חף מאינטרס שיווקי, מצולם במצלמת נייד פשוטה והכי חשוב נעשה בחוסר מודעות וממניע כלשהו. הוא גרם לנו להזדהות עם המורה המדהימה, עורר בנו רגש ואף החזיר אותנו לימי ילדותנו העליזים בהם חזרנו אחר דברי מורנו שביקשו להעביר לנו מסר.

יכול מאוד להיות שאותו תוכן מדבק היה מוצא את מקומו בניידים ובפרופילים של המעגל הראשוני בו הוא הופץ, אך בדיוק כמו כל תוכן מדבק עם אופציה להצלחה, "הדיבור" הפך להיות זה שהניע את התוכן קדימה. אנשים רצו לראות במו עיניהם על מה מדובר וזה הביא את האנשים לחפש את התוכן בצורה אקטיבית. ובמילים אחרות: המורה כבר לא הוצעה כתוכן השווה לראות, אלא הפכה להיות תוכן מחופש, ששווה הרבה מאוד כסף.

צורת ההבעה של המורה, הגיית המילים והמבטא הערבי נתנו לנו עוד 4 שניות של ריכוז בתוכן, דבר שכמעט לא מצוי בעולם דיגיטלי מהיר מאין כמותו המציג לנו מאות מסרים שיווקיים במהלך היום. בדיוק כפי שרושם ראשוני נקבע ב-5 השניות הראשונות של כל אינטראקציה, כך גם פה תוכן שובר השגרה הזה, העניק לנו עוד כמה שניות של עניין שהפכו להרבה יותר מכך - והשאר הוא היסטוריה.

תוכן נפיץ או סרטון ויראלי מלאכותי יכול להחזיק לתקופת זמן מסוימת, אבל בדרך כלל אם הוא לא מציג קונספציה על גבול הפרובוקציה הוא נעלם כלא היה, זאת לעומת תוכן אותנטי בלתי מודע לעצמו, וזכיר שיכול בתקופת הדיגיטל שלנו להגיע למספרים עצומים ולגרור אחריו באזז ברשת, זוהי כוחה של הרשת החברתית.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הכותב הוא בעל חברת הפרסום אבי סנטו ניו מדיה לעסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully