וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקו הירוק והקו הסגול ברכבת הקלה: נת"ע מפרסמת 3 מכרזים

נתי יפת

9.5.2017 / 16:31

מדובר במכרז לניהול פרויקט לכל אחד מהקווים ומכרז לתכנוןן עבודות ההנדסה האזרחית בפרויקטים (אינפרא 1). הפרויקט אמור להתנהל כולו ע"י חברות ישראליות בליווי יועצים בינלאומיים

תחילת עבודות החפירה על קו הרכבת הקלה בתל אביב, 19 בפברואר 2017. מגד גוזני
חפירות של הרכבת הקלה בגוש דן/מגד גוזני

5 חודשים לאחר שקבינט הדיור אישר חלקים מרכזיים מהקו הסגול ומהקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן, מפרסמת היום (ג') נת"ע 3 מכרזים לקידומם: מכרז לניהול פרויקט לכל אחד מהקווים ומכרז לתכנון עבודות ההנדסה האזרחית בפרויקטים (אינפרא 1). הפרויקט אמור להתנהל כולו על-ידי חברות ישראליות בליווי יועצים בינלאומיים.

שני קווים אמורים להתחיל לפעול ב-2024 בהשקעה של 30 מיליארד שקל וליצור יחד עם הקו האדום רשת ראשונית שתשרת כ-600 אלף נוסעים ביום. בשבועות הקרובים ייצאו גם מכרזים לתכנון עבודות אינפרא 2, הכוללות את המערכות הרכבתיות וניהול ביצוע עבודות ההנדסה האזרחית. בנת"ע מבקשים לעמוד בהנחיית משרד התחבורה להתחיל בביצוע הקווים כבר ב-2018.

קטע הקו הסגול שאושר בקבינט הדיור כולל 29 תחנות על פני 18 ק"מ. הוא ייצא מתחנת סבידור מערבה לכיוון בן-יהודה, ומשם דרומה לאלנבי והעלייה ומזרחה על דרך השלום לבית החולים שיבא ולאוניברסיטת בר-אילן. בשלב ב' ימשיך הקו הסגול מזרחה עד יהוד, ויכלול 44 תחנות על פני 28 ק"מ.

הקו הירוק מחולק ל-3 מקטעים - דרומי, מרכזי וצפוני - באורך כולל של 39 ק"מ שבהם 61 תחנות. בשלב זה אישר קבינט הדיור את המקטעים הדרומי והמרכזי. הנקודה הצפונית של המקטע הדרומי היא תחנה בפינת לוינסקי ושדרות הר ציון בתל-אביב. הנתיב ממשיך דרומה עד רחוב סוקולוב בחולון, ומשם מתפצל לשני מסלולים: מערבי, הממשיך דרומה לראשון-לציון עד מחלף משה דיין, ומזרחי, העובר בשדרות ירושלים בחולון, חוצה את כביש 4 ומסתיים בכביש 412, בין נס-ציונה לראשון-לציון.

אורך המקטע המרכזי של הקו הירוק הוא 5.9 ק"מ, מהם 4.25 תת-קרקעיים. התוואי הוא מתחנת לוינסקי, ומשם למנחם בגין, קרליבך, אבן גבירול ורחוב ש"י עגנון בצפון. במקטע המרכזי מתוכננות שבע תחנות, מהן ארבע תת-קרקעיות: לוינסקי, קרליבך, דיזנגוף וכיכר רבין. מקטע הצפוני של הקו יגיע עד מחלף הסירה בהרצליה ויכלול התפצלות מזרחה לאזור התעסוקה רמת החיל.

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, הנחה לקיים ברבעון הראשון של השנה הבאה פעילות הסברה על הקווים החדשים שתכלול הקמת תחנות מידע וקיום כנסים ומפגשי הסברה לתושבים ולבעלי עסקים. סמנכ"ל התכנון בחברת נת"ע, ניר קוגל, אמר כי הוצאה המכרזים היא "אבן-דרך משמעותית" בדרך ל"מהפכה של ממש בתחבורה הציבורית", והוסיף כי הוא רואה חשיבות בפנייה למגזר העסקי הישראלי.

נזכיר כי כשבועיים לאחר אישור קבינט הדיור את ההתקדמות בקווים הירוק והסגול בגוש דן, זכתה חברה סיסטרה הצרפתית במכרז לתכנון שלושה קווי מטרו במטרופולין תל-אביב, בהיקף של 30 מיליון שקל. התכנון יתבצע לאור הצעת משרד התחבורה לתכנן קווים לאורך 3 "מסדרונות ביקוש": קו בין כפר-סבא ורעננה לראשון-לציון, לוד ורחובות דרך תל-אביב; קו מזרחי מראש העין דרך דרום פתח-תקווה ורמת-גן לתל-אביב; וקו בצורת חצי טבעת שיחבר בין כל קווי המטרו והרכבת הקלה ויאפשר מעבר ביניהם.

תפקידה של סיסטרה הוא לגבש את התוואים האופטימליים לקווים המוצעים, בהתאם לנתונים דמוגרפיים, אורבניים, סביבתיים וחברתיים, ולהגיש המלצות מפורטות בתוך שנה וחצי. העבודה מתבצעת על-ידי עשרות מומחים מחו"ל ומישראל, שיגבשו המלצות בנושאים כמו שילוב מנהרות וגשרים, מיקום התחנות, סוג הקרונות ועלויות חזויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully