וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוניות הדר פורשת מהמכרז להפעלת מוניות מנתב"ג

יוסי ניסן

28.5.2017 / 8:02

המנכ"ל: "אין שום סיבה שדווקא בנתב"ג יהיו תעריפי הנסיעה הנמוכים במדינה, על חשבון פרנסת הנהגים". האם Gett תקבל בבלעדיות את הזיכיון? ומה עם ההנחה לנוסעים?

פקחים ודוחות תנועה בנתצים תחבורה ציבורית בצומת מעריב באזור בניית הרכבת הקלה, אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
פקחים ודוחות תנועה בנתצים תחבורה ציבורית בצומת מעריב באזור בניית הרכבת הקלה, אוגוסט 2016/ראובן קסטרו

חברת מוניות הדר כנראה לא מסוגלת לקבל את האפשרות שבעולם תחרותי מורידים מחירים ועושים הנחות לציבור הנוסעים - ופורשת מהמכרז להפעלת המוניות בנתב"ג. למהלך מספר תוצאות אופציונליות: או שחברת Gett תזכה בזיכיון בבלעדיות תוך מתן הנחה לנוסעים בשיעור של 31%, או שהסעות מנתב"ג יהיו פתוחות לכל המוניות, או שרשות שדות התעופה תקיים מכרז חדש וחברה אחרת תזכה. בכל אופן, לפי המסתמן, המרוויחים הגדולים יהיו הנוסעים מנתב"ג שיוכלו לתפוס מונית כרצונם משדה התעופה במחיר מוזל יותר.

בהודעה לתקשורת שפירסמה היום (א') מוניות הדר-לוד היא טוענת כי הפרישה שלה מהמכרז נובעת מ"חזרת חברת גט מההסכמות המוקדמות בין הצדדים ולאור הפגיעה החמורה הצפויה בשכר הנהגים". מנכ"ל החברה מנחם בר-חיים אמר, כי "התמחור של גט לא ריאלי. לא נסכים לעבוד במחירי הפסד שיובילו את הנהגים לחרפת רעב".

אמש בדיון לילי מיוחד הכריעו בעלי המניות של התחנה נגד ההשתתפות במכרז החדש של רשות שדות התעופה, בעיקר בגלל ההנחה של 31% מתעריף הנסיעה שנקבע על ידי משרד התחבורה, הורדה שלתפיסת הנהלת החברה תוביל לפגיעה חמורה ובלתי צודקת בשכרם ובתנאי העסקתם של הנהגים.

לדברי בר חיים, "אין שום סיבה שדווקא בנתב"ג יהיו את תעריפי הנסיעה הנמוכים במדינה, על חשבון הפרנסה של הנהגים בשדה. יש מקום לבחון הורדה מידתית של תעריפי הנסיעה מנתב"ג, אך לא נאפשר עבודה במחירי הפסד. צריך למצוא את נקודת האיזון בין הרצון והצורך הציבורי בהורדת יוקר המחייה לבין שמירה על תנאי שכר מינימליים לנהגי המוניות בישראל". מונופול כבר אמרנו?

מ-Gett לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully