וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CitiBank ילווה את מכירת ישראכרט של בנק הפועלים

24.10.2017 / 14:31

בנק הפועלים, בראשות המנכ"ל אריק פינטו, החליט לשכור את שירותי בנק ההשקעות סיטי בבחינת חלופה של מכירת חברת האשראי למשקיע, לצד חלופות שוק ההון

מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו. צילום מסך
אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים/צילום מסך

בנק הפועלים, בראשות המנכ"ל אריק פינטו, החליט לשכור את שירותי בנק ההשקעות CitiBank (סיטי בנק) לליווי הבנק בבחינת חלופה של מכירת ישראכרט למשקיע, לצד בחינת חלופות שוק ההון.

הבנק בחן כמה בנקים גלובליים להשקעות, מהמובילים בתחום, שהתחרו על הפרויקט. לבנק שנבחר ניסיון בינלאומי רב בתחום, צוות מקומי חזק בישראל אשר עובד בצמוד עם צוות מומחים גלובלי, שלו ניסיון רחב בתחום כרטיסי האשראי, ובתחומי הנפקות, מיזוגים ורכישות. פועלים שוקי הון מלווה את הבנק ומייעץ לו בתהליך.

קבוצת ישראכרט מנהלת כ-5 מיליון כרטיסי אשראי, מחזור סליקה שנתי של מעל 130 מיליארד שקל ותיק אשראי צרכני בהיקף של כ-2.3 מיליארד שקל. הכנסות החברה ב-2016 הסתכמו ביותר מ-2 מיליארד שקל, עם רווח נקי של כ-300 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2017 נרשם גידול של כ-7% בהכנסות וכ-27% ברווח הנקי לעומת המחצית הראשונה של שנת 2016.

נזכיר כי לפני כמה חודשים הודיע בנק הפועלים כי החל בהכנה לתשקיף לקראת הפרדה של ישראכרט מהבנק. דירקטוריון הבנק הנחה את ההנהלה לבחון את הצעדים המתחייבים מהחקיקה להפרדת פעילות ישראכרט מהבנק, באמצעות אחת מ-3 החלופות או שילוב שלהן.

מדובר בהצעת מכר של מניות קבוצת ישראכרט לציבור; מכירה למשקיע או לקבוצת משקיעים; וחלוקת מניות קבוצת ישראכרט, כולן או חלקן, לבעלי המניות של בנק הפועלים כדיבידנד.

במקביל להכנת התשקיף, התקיימו פגישות עם בנקי השקעות מובילים בעולם, כדי לבחון גם את חלופת המכירה. יצוין כי על הבנקים מוטלת חובה להפריד את חברות כרטיסי האשראי בתוך 3 שנים ממועד החקיקה, ואולם במסלול של הנפקה לציבור ניתן להאריך את תהליך ההיפרדות ל-4 שנים בנסיבות מסוימות.

את התהליך מובילה יחידה מיוחדת לטיפול ביישום חוק שטרום, בראשה עומד עופר קורן, אשר עמד בראש המרכז לניהול אסטרטגי ב-5 השנים האחרונות. קורן עובד בכפוף לחבר ההנהלה ארז יוסף, מנהל חטיבת אסטרטגיה, משאבים ותפעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully