וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלימודים שיסדרו לכם עתיד מלא אדרנלין וסיפוק מהעבודה

29.11.2017 / 8:39

בישראל אפשר למצוא 60 אלף אחים ואחיות וגם הכמות הזו לא מספיקה – מדובר באחד המקצועות המבוקשים במדינה. ואם זה לא מספיק לכם, ריכזנו עוד כמה סיבות שישכנעו אתכם ללכת ללמוד תואר ראשון בסיעוד

אילוסטרציה. ShutterStock
מהמקצועות הנדרשים ביותר במערכת הבריאות/ShutterStock

יש דרישה למקצוע: דוח של ארגון ה-OECD שפורסם מוקדם יותר השנה קובע כי בישראל יש בממוצע 4.9 עובדי סיעוד לכל 1,000 איש, רחוק מאוד מהממוצע של 9 עובדים בכלל מדינות הארגון. ישראל נמצאת במקום השישי מהסוף ברשימה של ה?OECD, כשהיא מקדימה מדינות כמו טורקיה, מקסיקו ולטביה. כלומר, רוב הסיכויים שתמצאו עבודה מיד כשתסיימו את התואר שכן בוגרי תואר אקדמי משתלבים במהרה במערכת הבריאות. כיום 2,000 סטודנטים מסיימים את לימודיהם מדי שנה והצפי הוא ל-3,000 בעתיד הקרוב.

שכר: בזמן ששכרו של כל עובד סיעוד הוא אינדיבידואלי ונקבע על פי שעות עבודה ותקנים, על דבר אחד כמעט אין מחלוקת: מבין המקצועות הפרא-רפואיים (קלינאי תקשורת, טכנאי רנטגן, תזונאים למשל), עובדי סיעוד משתכרים די טוב והשכר הוא בין הגבוהים. תואר אקדמי מאפשר לבוגרים תוספת של 5% בשכר ומסייע משמעותית לשיפור רמת ההכנסה ככל שמתקדמים בדירוג האחיות.

מקצוע שתמיד יזדקקו לו: בואו נודה בזה, כולם יהיו חולים או רחמנא ליצלן, מאושפזים, לפחות פעם אחת בחייהם. בניגוד למקצועות שאולי יהפכו לנחלת העבר, כמעט תמיד מישהו, איפשהו, יזדקק לאח או לאחות שיסייעו בטיפול הרפואי.

כי אנשים זה הסיפור: זו לא קלישאה – רופאים מצילים חיים. אבל הם לא לבד. גם האחים והאחיות האקדמיים מסייעים להם ולאחר שהרופאים מסיימים את עבודתם, עובדי הסיעוד הם אלה שמחזירים את המטופלים למסלול ובונים עימם מערכת יחסים. התרופות ירפאו את הגוף, אבל היחס האנושי ירפא את הנפש ומטופלים רבים זוכרים את עובדי הסיעוד למשך שנים רבות.

עובדת סוציאלית עוזרת לאישה מבוגרת. ShutterStock
בניגוד למקצועות שאולי יהפכו לנחלת העבר, כמעט תמיד יזדקקו לאח או לאחות שיסייעו בטיפול הרפואי/ShutterStock

אפשר לעזור כבר בזמן הלימודים: במסגרת לימודי התואר הראשון בסיעוד באקדמית תל אביב-יפו יש קורס פרקטי שנקרא "סיעוד בקהילה", הסטודנטים יוצאים לקהילה ונותנים הרצאות בנושא מניעה והעלאת מודעות לחיים בריאים יותר. התואר מציע תכנית לימודים ייחודית של ארבע שנים שמתחלקת לשנתיים לימודים תיאורטיים ושנתיים לימודים מעשיים. הסטודנטים יוצאים לשטח בשנה השלישית לאחר שיש בידם ידע תאורטי מבוסס ועמוק.

עבודה, היא בכל מקום: בבית, בבית החולים, בקליניקה פרטית – אחים ואחיות אקדמאיים יכולים לעבוד בכל מקום, האפשרויות בלתי מוגבלות.

רילוקיישן: אמרנו לעבוד בכל מקום? ובכן, התכוונו לזה באמת. התואר הראשון לסיעוד באקדמית תל אביב-יפו הוא תואר בינלאומי וכפוף למבחני רישוי במדינות השונות, אתם יכולים להגר למדינה אחרת ולעבוד במקצוע שלמדתם בישראל.

כי המקצוע הזה מרגש: אחות חדר לידה יכולה לצפות בחיים שמגיעים לעולם, אולי החוויה הכי מתגמלת רגשית. ולחשוב שזה קורה כל יום, כמה פעמים ביום.

מנהלים את המקום: בוגרי תואר אקדמי בסיעוד יכולים להשתלב במגוון תחומי הסיעוד במערכת הבריאות. הם יכולים להתמחות בתפקידים שונים כמו: אחות חדר ניתוח, אח חדר מיון, מיילדת ובהמשך להתקדם לתפקידי ניהול שונים. האופק המקצועי לא נגמר בתפקיד אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חדר לידה. ShutterStock
לעבוד בחדר לידה זו חוויה רגשית עצומה/ShutterStock

אף פעם לא תשתעממו: אי אפשר להתחמק מזה, עובדי סיעוד רבים זוכים למטחי אדרנלין לעתים תכופות. זו אולי העבודה האידיאלית למי שמשתעמם מהר. אין אף רגע דל, תמיד יש מקרה חירום.

חווים את השטח: אם כבר אדרנלין, במסגרת הלימודים באקדמית תל אביב-יפו עוברים הסטודנטים התנסויות קליניות למקצוע אח/אחות במרכזים רפואיים מובילים בכל רחבי הארץ. ההתנסויות הן במהלך השנתיים האחרונות של הלימודים, כאשר הסטודנט רכש את הידע התיאורטי, ובעל יכולת לעבוד עם צוות רב מקצועי בסביבה דינמית.

גמישות זה חשוב: עבודה במשמרות היא אחד הדברים הבסיסיים עבור אחים ואחיות. יום אחד אתם עובדים בבוקר, למחרת אתם עובדים בערב – כל שבוע נראה אחרת ומאפשר גם השקעה בחיים הפרטיים, אלה שמחוץ לבית החולים, כן?

אני ואתה נשנה את העולם: להיות קואצ'ר זה נחמד, להיות עובדי סיעוד זה משמעותי. האחים והאחיות מפרים את המטופלים ומקנים להם עצות לחיים טובים ובריאים יותר ועושים זאת עם חיוך. אם כל אחד יעשה דבר קטן אחד, העולם כולו יהיה טוב יותר.

למידע נוסף על תואר בסיעוד באקדמית תל אביב יפו הקליקו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף האקדמית תל אביב-יפו
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully