וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש הקניות: כל מה שצריך לדעת כדי לרכוש דברים בזול ובבטיחות

6.11.2017 / 12:25

חג הקניות הישראלי, יום הרווקים הסיני, בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי - נובמבר גדוש בימי מבצעים מיוחדים ברשת ובחנויות ברחבי העולם. ריכזנו עבורכם את כל המידע

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: אירה אימרגליק במהדורה המרכזית על ימי הקניות המתקרבים)

חגיגת הקניות הגדולה של חודש נובמבר כבר כאן, ונראה שרוב הישראלים שלפו את כרטיסי האשראי ומוכנים להסתער על אתרי הקניות השונים - כדי לנצל את המבצעים הגדולים. רגע לפני שתלכו לאיבוד בין כל מה שמוצע לכם ברשת, החלטנו לעשות לכם סדר: מה צפוי ומתי, אילו הנחות אפשר למצוא בארץ ואילו בחו"ל, והכי חשוב - איך שומרים על השפיות ולא עושים טעויות בכל חגיגת הקניות הענקית הזאת.

החגיגה הרשמית מתחילה בישראל דווקא בחגיגה מקומית ביוזמת גוגל ישראל. החל משעה 00:01 ביום רביעי הקרוב (8 בנובמבר) ולמשך 48 שעות יתקיים אירוע "ShoppingIL", מסגרתו יוצעו הטבות ומבצעים מיוחדים של מיטב החנויות והרשתות במגוון רחב של תחומים: אופנה, ילדים, סלולר, מחשבים וגאדג'טים, מוצרי חשמל, עיצוב הבית, בריאות, טיפוח, תיירות ועוד. המבצעים ירוכזו באתר shoppingil.co.il ולא פחות מ-1,300 עסקים ישראלים ישתתפו בימי הקניות ויציעו מבצעים בגובה של עד 70% הנחה על מרכולתם.

עלי אקספרס. ShutterStock
האתרים הסיניים מציעים מבצעים משתלמים ביום הרווקים הסיני. אפליקציה של עלי אקספרס/ShutterStock

ליבי במזרח וכרטיס האשראי במערב (וגם במזרח הרחוק)

עוד לפני שתספיקו להתאושש מימי הקניות הישראליים, מגיע הפיתוי מהמזרח. מדובר ביום הרווקים הסיני, שחל בכל שנה ב-11.11 (והשנה זה קורה ביום שבת הקרוב) ובמהלכו כל האתרים בסין, הידועים גם כך במחיריהם הנמוכים, מציעים מבצעים גדולים ומשתלמים עוד יותר. ביום הזה מומלץ לגלוש באתרים כמו Alibaba ו-Aliexpress שעושים משלוחים לישראל.

כשבועיים אחרי שהחגיגה הזו מסתיימת, ב-24 בנובמבר מגיע "בלאק פריידיי" - יום שישי השחור, חג הקניות האמריקאי המוכר והפופולרי. בשנים האחרונות הפך יום זה לכה מבוקש ברחבי העולם, עד שרוב החנויות המקוונות וגם הלא מקוונות מציעות בו מבצעי ענק.

זהו יום טוב לצאת לקניות באופן כללי למי שרוצה לחסוך, אולם היזהרו מההמולה שצפויה במרכזי הקניות בארץ ובעולם המערבי כולו. אם אתם מתמקדים בקניות אונליין באותו יום, תוכלו למצוא מבצעי ענק באתרי הקניות האמריקאיים והאירופיים כגון EBAY, AMAZON, NEXT, ASOS ובשלל אתרים אחרים.

אם לא הספקתם להצטייד ביום זה, אל דאגה: כל אותם אתרים יציעו מבצעים גדולים גם ביום שני שאחריו - "סייבר מאנדיי" שהוא המשך ישיר של יום שישי השחור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חודש הקניות הגדול/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהירות מטעויות בקניות אונליין

השתמשו במחשבון מס וזיכרו שהחל מסכום מסוים הרכישה מחויבת במס ומומלץ לחשב מראש את המחיר הסופי

אז איך תצליחו לקנות חכם ולשמור על עצמכם בים הפיתויים? סקר שערכה חברת PayPal מצביע על הטעויות הנפוצות של הישראלים בקניות אונליין. כך תעשו זאת נכון:

32% מהגולשים העידו כי גילו רק בשלב התשלום כי המוכר אינו מבצע משלוחים לישראל - ודאו מראש שהאתר שאתם רוכשים ממנו מבצע משלוחים לישראל, עדיף כמובן בחינם. לקנייה מאתרים אמריקאיים, ניתן להשתמש בחברות שילוח ישראליות המציעות כתובת אמריקאית ומשלוח עד הבית.

31% העידו כי חישבו באופן שגוי את המידות שבאתר והמוצר שהגיע לא התאים - מדדו את עצמכם מראש: בצעו מדידה אחת טובה ורשמו לכם את כל המידות, כך שתוכלו להמשיך ולעשות קניות כל השנה גם מבלי לקום מהמיטה. במהלך הקנייה, שימו לב להרכב הבד שעלול להשפיע על ההתאמה על הגוף, וכן לתמונות שהעלו קונים אחרים.

25% העידו כי לאחר שהזמינו מוצר, גילו שאותו מוצר בדיוק קיים באתר אחר במחיר זול יותר - הקפידו לבצע השוואת מחירים ושימו לב שאתרים רבים מציעים קוד קופון/הטבה מיוחד, שלפעמים מופיע רק בשלב הצ'ק-אאוט או בניוזלטר של האתר. אם אתם מתכננים רכישה גדולה מאתר מסוים, משתלם להתעדכן ולהיערך מראש.

23% העידו כי הם לא החזירו מוצר פגום או שבור בגלל תהליך ההחזרה ועלויות השילוח - בדקו מראש את מדיניות ההחזרה של המוכר והכירו את ההגנות הצרכניות העומדות בפניכם.

22% העידו כי הזמינו מוצר לאירוע מסוים אך קיבלו אותו באיחור כך שלא היה בו צורך עוד - קחו בחשבון זמן משלוח ועיכובים מיוחדים סביב עונות החגים והקניות, ושימו לב שישנן אפשרויות משלוח מגוונות.

20% העידו כי הופתעו לגלות עלויות נוספות על המחיר המפורסם, כדוגמת מכס - השתמשו במחשבון מס וזיכרו שהחל מסכום מסוים הרכישה מחויבת במס ומומלץ לחשב מראש את המחיר הסופי. הסבר מלא על שיעורי המס תוכלו למצוא באתר רשות המסים.

19% העידו כי הזמינו מוצר באינטרנט והתחרטו על הקנייה כשהגיע - לפני הרכישה, לימדו קצת על המוכר, קראו המלצות גולשים אחרים, בדקו איך המוכר מדורג וכמה רכישות כבר בוצעו דרכו. בכל זאת קניתם? דעו שתמיד אפשר להתחרט. כל עוד אתם דואגים להגן על עצמכם מראש: קונים באתרים ובאמצעי תשלום בטוחים.

בלאק פריידי. AP
הבהלה לקניות בבלאק פריידי/AP

ויש גם דרכים לשמור על קנייה מאובטחת

חשוב גם להקפיד על כמה כללי זהירות שקשורים לביטחון שלכם. בחברת אבטחת המידע ESET מציינים כי בדיוק כמו בכל תקופה אחרת של השנה, עסקאות שנראות לכם משתלמות מדי - כנראה לא באמת כאלה. כי אם זה נראה טוב מדי מכדי להיות נכון, זה כנראה באמת טוב מדי מכדי להיות נכון.

ודאו שהאתר שאתם רוכשים בו מאובטח: בדקו האם כתובת האתר מתחילה ב-Https, שכן מרבית אתרי הקניות מצפינים את תעבורת התקשורת. בנוסף, באתרים מאובטחים ישנו סימן של מנעול ירוק מצד שמאל של הכתובת (ימין אם הדפדפן בעברית). הבחינו שסימון המנעול מופיע בשורת כתובת URL ולא באתר עצמו - זה יכול להעיד על אתר פיקטיבי. כמו כן, ודאו שמערכת ההפעלה שלכם מעודכנת וכוללת את תיקוני האבטחה האחרונים.

שלמו בכרטיס אשראי או ב-PayPal - חברות כרטיסי האשראי מאפשרות לרוכשים הגנה אם משהו השתבש במהלך הקנייה. העברות בנקאיות לרוב לא מוחזרות - היו חשדנים אם אתר האינטרנט מבקש מכם לבצע העברה בנקאית במקום לשלם בכרטיס אשראי.

הגדירו התראות באמצעות חברת האשראי שלכם, הם ישלחו לכם סמס או מייל על כל רכישה שמתבצעת בכרטיס האשראי. הגדירו את ההתראות החל מסכום נמוך עבור כל רכישה. כמו כן, הגדירו התראות עבור סך רכישות מעל סכום מסוים כדי להגן על רכישות מרובות של סכומים נמוכים. ניתן גם להגדיר התראות רק על רכישות מחו"ל.

אל תלחצו על קישורים לא מוכרים לאתרים שמפרסמים מבצעים, קופונים וכדומה. זה יכול להגיע אליכם במייל, ברשתות החברתיות ואפילו במודעות בגוגל. לבסוף, שמרו על מידע האישי והפיננסי שלכם. אם תיישמו את הטיפים האלה במהלך תקופת הקניות הקרובה, אתם בהחלט יכולים לצמצם משמעותית את סיכוני האבטחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך נראה אתר מאובטח/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully