וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוילי פוד לשטראוס: חתמה על בלעדיות לשיווק מוצרי ארלה

שני מוזס

3.12.2017 / 14:04

כחודש לאחר הפסקת הבלעדיות של וילי פוד לשיווק מוצרי ענקית המזון "ארלה" בישראל, שטראוס זכתה בהסכם המבוקש. נתח השוק של מוצרי ארלה בישראל עומד על כ-1.3% משוק החלב הישראלי ועשוי להטיב עם מכירות שטראוס

עופרה שטראוס. שרון בוקוב
עופרה שטראוס/שרון בוקוב

מוילי פוד לשטראוס: חודש וחצי לאחר שהודיעה ענקית המזון הדנית ארלה כי תפסיק את ההסכם הבלעדי להפצת מוצריה בישראל לחברת וילי פוד, היא חותמת על הסכם חדש עם חברת שטראוס. חתימת ההסכם כפופה לאישור הרשות להגבלים עסקיים.

החברות חתמו על ההסכם במטרה להבטיח שקבוצת שטראוס תפיץ את מוצרי ארלה בישראל ובכללם חמאת לורפק וממרחי חמאה, וגבינות מיוחדות. קבוצת שטראוס נבחרה על ידי ארלה לאחר שזו ביצעה בחינה מעמיקה של כלל אפשרויות ההפצה הפוטנציאליות בישראל, ביניהן גם מחלבות גד ושחקניות נוספות.

נזכיר, כי חברת וילי פוד שבשליטת האחים יוסי וצביקה ויליגר, הפיצה את מוצרי ארלה בישראל מאז שנת 2005 והפסקת ההסכם הינה מכה קשה עבורה. בהודעה לבורסה ציינו בחברה כי "לסוף החוזה עשויה להיות השפעה שלילית משמעותית על תוצאות הפעילות של וילי פוד".

ע"פ נתוני סטורנקסט, נתח השוק הכספי של מוצרי ארלה בשוק החלב עמד על 1.3% בשנת 2016 ועומד על 1.2% בשנת 2017 עד כה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ממרחי החמאה של ארלה החזיקו בנתח שוק כספי של 18.2% ממכירות החמאה ו-3.7% ממכירות גבינות השמנת ו-1.2% ממכירות הגבינות המיוחדות במדף.

להפצת המוצרים של ארלה בישראל יש לא מעט יתרונות: יש להם כשרות גבוהה, והם מאפשרים, באמצעות מוצרים כמו ממרח חמאה או תחליף גבינה פטה, "לחסוך" את הצורך במכסות יבוא פטורות ממכס של משרד הכלכלה במכרזי החמאה והגבינות הקשות.

תמהיל המוצרים של שטראוס דומה בחלקו למוצרים שמפיצה ארלה, כך למשל גבינת סימפוניה של שטראוס וממרחי הגבינה של ארלה.

כאמור, אישור ההסכם כפוף להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים. בימים אלה מבצעת הרשות להגבלים עסקיים בדיקה בנושא ההפצה של ספקיות המזון הגדולות את מוצריהן של ספקיות מזון אחרות, ואת ההשפעה שיש להסכמים האלה על כוח השוק שלהן, וצפויה בוודאי לשלב בבדיקה גם את השפעתו של הסכם זה, ולבחון כיצד תמהיל המוצרים של שטראוס ושל המוצרים החדשים שיתווספו אליה בעקבות ההסכם עם ארלה ישפיעו על כוח השוק שלה מול הקמעונאיות.

  • עוד באותו נושא:
  • שטראוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully