וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאקו אייסטרן: "עשיתי היסטוריה במכבי תל אביב, אך מאז לא הצלחתי"

המאמן שהוביל את הצהובים לטרבל ב-2015 ("דבר שלא עשו ב-81 שנה") מבין שמעמדו נפגע אחרי הכישלון בוולנסיה ולאס פלמאס: "קשה להיפטר מתוויות, יהיה לי קשה לקבל קבוצה בלה ליגה"

one

בווידאו: משחקה האחרון של ולנסיה

פאקו אייסטרן קבע העונה שיא חדש בכדורגל הספרדי - 13 הפסדים רצופים בלה ליגה. זה התחיל עוד בוולנסיה בעונה שעברה ונמשך העונה כאשר התמנה למאמן לאס פלמאס וניצח רק באחד מתשעת משחקיו במועדון (גם זה היה בגביע). כעת המאמן בן ה-54 שוב נמצא בלי קבוצה והערב (חמישי) התראיין ל"מארקה" ודיבר בין היתר גם על התקופה במכבי תל אביב.

"הסיפור שלי לא התחיל בוולנסיה וגם לא בשבעת המחזורים בלאס פלמאס", השיב פאקו אש למבקריו. "הייתי עוזר מאמן של רפא בניטס, זכינו באליפות, בליגת האלופות. לאחר מכן הפכתי למאמן והצלחתי במקסיקו ובישראל. בישראל זכיתי בטרבל עם מכבי תל אביב, שזה דבר שאף אחד לא עשה במשך 81 שנה. לא קל לזכות שם בתארים, עשיתי היסטוריה. אחרי שעזבתי את מכבי לא שחזרתי את ההצלחה. אני מאמין שבוולנסיה זו כן הייתה הצלחה, ביחס לסיטואציה בה היינו. אני יודע שלא קיבלתי קרדיט כמו שמקבלים מאמנים אחרים".

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב מונף על ידי שחקניו אחרי הזכייה בגביע המדינה. ברני ארדוב
ההצלחה האחרונה. פאקו אייסטרן לאחר הטרבל של מכבי תל אביב/ברני ארדוב

כאשר נשאל מדוע הסכים לקבל את תפקיד העוזר של גארי נוויל בוולנסיה, השיב פאקו: "אני לא אוהב לנבור יותר מדי בעבר. יש מעט קבוצות בעולם שהייתי מסכים להגיע אליהן כעוזר. הקשר שלי למועדון ולעיר הפך את זה לאפשרי. מעולם לא נאמר לי שאהיה המאמן אם גארי יילך, זה גם לא עבר לי בראש. רק רציתי שהפרויקט יצליח, עם גארי על הקווים".

על דני פארחו: "אני מרגיש חלק מהפריחה שלו, רצו לוותר עליו כשקיבלתי את הקבוצה. אני אחד מאלה שסמך עליו, אין יותר מדי שחקנים כמוהו והרגשתי שזו מותרות להיפטר ממנו. ביקרו אותי כשהענקתי לו את סרט הקפטן, והנה עכשיו הוא קפטן".

על לאס פלמאס: "לקחתי את ההזדמנות הזו בהתלהבות רבה, אבל זה נגמר מהר מכפי שחשבתי. ההחלטה של ההנהלה הגיעה אחרי משחק גביע בו ביצענו 10 שינויים בהרכב כדי לשמור על שחקנים לקראת משחק הליגה נגד בטיס. לא קיבלתי את זה. אחרי המשחק השלישי שלי, עיתונאי אמר לי שאני לא הבעיה של לאס פלמאס. תהיתי האם אני הפתרון. הבעיות עמוקות יותר מאשר המאמן, המועדון הזה זקוק ליציבות אמיתית".

על העתיד: "אני מבין שיהיה מסובך עבורי לקבל קבוצה בליגה הראשונה בספרד, אני ריאלי. קשה להיפטר מתוויות. הסטטיסטיקות קרות, אני מודע לכל הקשיים. בכל אופן, אני פתוח להצעה מכל מקום שיאתגר אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully