וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברונפמן הגיע לישראל לדון בהדחת זהר

עומר רבין

10.11.2009 / 15:42

בעל השליטה בבנק דיסקונט, מתיו ברונפמן, הגיע לישראל ונועד היום עם המפקח על הבנקים והחשב הכללי. על פי ההערכות, התחייב ביניהם להביא לפרישתו של זהר מתפקידו בהסכמה תוך הידברות

"באתי לישראל כדי לטפל בנושא ולהביא לכדי פיתרון ראוי לשביעות רצונם של כל הצדדים המעורבים והכל בפתיחות ויישום מלא של כללי ממשל תאגידי תקין", כך הצהיר היום בעל השליטה בבנק דיסקונט, מתיו ברונפמן, במסגרת סבב שיחות שניהל בירושלים בנושא ובמסגרתו נועד עם המפקח על הבנקים בבנק ישראל, רוני חזקיהו, ועם החשב הכללי באוצר שוקי אורן.

על פי ההערכות בענף הבנקאות, התחייב ברונפמן בפני הרגולטורים כי הנושא ייפתר בהידברות וכי זהר יעזוב את תפקידו בהסכמה וברצון מלא בתנאי פרישה מיוחדים. ברונפמן צפוי להיפגש בהמשך עם שלמה זהר עצמו, על פי הערכות גורמים בדיסקונט, ולדון עימו בתנאי פרישה שיהיו "לשביעות רצונו".

בתום סבב הפגישות בירושלים, הגדיר אותן בעל השליטה בדיסקונט כ"פרודוקטיביות" וביקש להודות למפקח ולחשב הכללי על הזמן שהקדישו לנושא והוסיף: "אני משוכנע שהנושא יבוא לכדי פיתרון בהקדם".

כזכור, התחייב המפקח על הבנקים חזקיהו בשבוע שעבר בפני ועדת הכספים של הכנסת כי יחקור ביחד עם צוותו את ההתנהלות בבנק הפועלים וימנע "כל סיכון ליציבותו של הבנק", כהגדרתו. יש לציין בהקשר זה כי לבד מהאינטרס הציבורי בחסכונות הציבור המופקדים בדיסקונט, המדינה עודנה מחזיקה בכרבע ממניות הבנק.

לפני יותר משבוע התקיימה ישיבת דירקטוריון דיסקונט במסגרתה שמעו חברי ההנהלה על הדרישה מזהר לעזוב את כסאו וכן הצהרה מפי זהר עצמו שהודיע כי בכוונתו להישאר בתפקידו עד סיום כהונתו המוגדרת בחוזה בסוף שנת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully