וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלדון אדלסון במו"מ מתקדם לרכישת מעריב

רוני קורן-דינר

30.10.2006 / 18:59

מקורות בענף התקשורת מעריכים כי המוכרים דורשים סכום המשקף למעריב שווי של כ-300 מיליון דולר

שלדון אדלסון, יהודי בעל אימפריה של בתי קזינו והאיש השלישי העשיר בעולם, נמצא במו"מ מתקדם לרכוש את השליטה בעיתון "מעריב" מידי במשפחת נמרודי - כך נודע ל-TheMarker.

בתגובה על הדברים, נמסר מחוג מקורביו של אדלסון כי: "אדלסון לא קנה את 'מעריב' ולא נתן הצעה לקנות את העיתון בשום מחיר".

מקורות בענף התקשורת העריכו הערב, כי המוכרים דורשים סכום המשקף למעריב שווי של כ-300 מיליון דולר, הרבה מעל שווי הבורסה של החברה - 116 מיליון דולר.

נמרודי מנהל מזה זמן מגעים עם בעלי הון למכירת השליטה בחברה. בסוף השבוע אמר איש העסקים ארקדי גאידמק ל"ידיעות אחרונות", כי קיבל פנייה לרכוש את העיתון, אך דחה אותה בטענה כי "זה לא ביזנס".

רכישת "מעריב" לא תהיה העסקה הראשונה של אדלסון בתחום העיתונות בישראל. המשקיע האמריקאי רכש לאחרונה 50% מהחינמון "ישראלי", התחייב להשקיע בחברה עשרות מיליוני דולרים והביע עניין לרכוש בעתיד את מלוא הבעלות על העיתון.

עופר נמרודי, דן רביב - דוברו של שלדון אלדסון - ודוברו של עיתון "ישראלי", דרור שרביט, ביקשו שלא להגיב על הידיעה.

משבר מתמשך במעריב

לפני כחודש נודע ל-TheMarker כי חברת אמפייר אונליין, שבשליטת נעם לניר, מתעניינת ברכישת 90% ממניות "מעריב". החברה ניהלה עם עופר נמרודי, מו"ל "מעריב", מגעים לרכישת קבוצת הכשרת היישוב, ובאמצעותה תיכננה להשתלט על העיתון. המגעים לא הבשילו לכדי עסקה, אולם שווי החברה כפי שנגזר מהמשא ומתן הוא 130 מיליון דולר - 15% יותר משווי החברה בבורסה.

בחודשים האחרונים בוחן נמרודי את מכירת השליטה ב"מעריב" ומנהל מגעים עם כמה גורמים במקביל. המו"מ מתנהל על אחזקות בעלי המניות ב"מעריב": הכשרת היישוב (61.7%), ולדימיר גוסינסקי (27.2%) ועופר נמרודי, שמחזיק ב-1.1%. יתרת האחזקות בסך 9.9% מוחזקים בידי הציבור. ככל הידוע, בראש קבוצת משקיעים אחת שהביעה עניין ברכישה עומד איש העסקים חיים סבן, מבעלי השליטה בבזק ובזכיינית ערוץ 2 קשת. הקבוצה השנייה היא חברת אמפייר אונליין שבשליטת לניר. סבן הכחיש, כי הביע עניין ברכישת "מעריב".

עיתון "מעריב" נמצא במשבר מתמשך, ונערך להליך פיטורים נרחב, שיקיף את כל מחלקות העיתון, המקומונים ועסקי הקבוצה הנוספים. ההפסד הנקי של "מעריב" ברבעון השני של 2006 זינק ל-22.5 מיליון שקל לעומת רווח של 385 אלף שקל, שרשם "מעריב" ברבעון המקביל אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully