וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "נתערב במט"ח רק במקרים חריגים"

מוטי בסוק

3.10.2009 / 21:17

עוד הוסיף הנגיד, בשני כנסים של קרן המטבע העולמית והבנק העולמי, כי החוב של משקי הבית בישראל, עם תחילת המשבר, היה נמוך בהשוואה למשקים אחרים

ישראל היטיבה להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי כיוון שהמשק הישראלי נכנס למשבר כשהוא במצב טוב יחסית, בהשוואה למשקים אחרים, וכיוון שמצב מערכת הבנקאות הישראלית היה טוב יחסית לעולם. כך אמר אתמול נגיד בנק ישראל, בשני כנסים של קרן המטבע העולמית והבנק העולמי, באיסטנבול, תורכיה.

הנגיד ציין כי החוב של משקי הבית בישראל, עם תחילת המשבר, היה נמוך בהשוואה למשקים אחרים, וגם אינדיקטור זה סייע לישראל להתמודד בצורה טובה עם המשבר העולמי.

לדבריו, במהלך המשבר, המדיניות המוניטרית המרחיבה של בנק ישראל והמדיניות הפיסקלית האחראית של האוצר סייעו למשק הישראלי להתמודד עם המשבר העולמי. עוד הוסיף פישר כי בנק ישראל העלה לפני חודש את הריבית במשק הישראלי ב-0.25%, ל-0.75%, כיוון שהתנאים במשק חייבו מהלך כזה.

הנגיד ציין כי במהלך המשבר בנק ישראל נקט צעדים לא אופיניים של רכישות מט"ח ואג"ח ממשלתיות, ומהלכים אלו סייעו למשק הישראלי להתמודד עם הירידה בסחר העולמי ובייצוא מישראל. הערבויות שהאוצר נתן לבנקים, במהלך המשבר (הבנקים כמעט ולא ניצלו אותם) סייעו לפעילות וליציבות הבנקים. הנגיד ציין כי בנק ישראל יתערב בעתיד בשוק המט"ח רק במקרים חריגים. הבנק מקווה כי מקרים כגון אלה יהיו נדירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully