וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הבוקר: האירו מוסיף לצנוח לשפל נדיר

עומר רבין

25.3.2010 / 8:55

המשבר בכלכלת אירופה ממשיך לעורר דאגה ברחבי העולם ושולח את המטבע של האיחוד לשפל של יותר משנה. במסחר במט"ח מוערך היום ערכו של האירו בשער של 4.994 שקלים בלבד

ההמונים הזועמים ברחובות יוון על רקע החשש מחדלות פירעון של הממשלה, החששות מפני דשדוש עמוק בכלכלת פורטוגל וחילוקי הדעות הפוליטיים בין המדינות המובילות באיחוד שולחים גם הבוקר את המטבע האירופי לשפל קשה: אתמול נפל שערו היציג של האירו לראשונה מזה שנה וחצי אל מתחת לרף 5 השקלים ושערו היציג נקבע ברמה של 4.999 שקלים. היום מוסיף המטבע להיחלש והוא נסחר כעת בין הבנקים תמורת 4.994 שקלים בלבד – ירידה של 0.1%.

האירו עדיין מרוחק למדי מהשפל ההיסטורי שרשם בחודש אוקטובר 2008 אז הגיע לרמה נמוכה במיוחד של 4.722 שקלים בלבד. עם זאת, קיים החשש כי חוסר היכולת של מדינות אירופה ובראשן צרפת וגרמניה להתמודד עם המשבר יוביל להמשך ההידרדרות ביציבות הכלכלית באיחוד ואיתו לפיחות נוסף בערך המטבע.

ההיחלשות המשמעותית בשער האירו מטרידה לא מעט מהיצואנים לשוק האירופי – אך בוודאי משמחת רבים מהנופשים הצפויים לצאת לגוש מדינות האירו בימים הקרובים לרגל חופשת הפסח וליהנות מכוח קנייה רב יותר לכספם. לאור העובדה כי מרבית הייצוא הישראלי נמדד במושגים דולריים – סביר להניח כי בנק ישראל יימנע בשלב זה מהתערבות במסחר באירו בהיקפים גבוהים כפי שנעשה במקרה של הדולר, כמו כן סביר להניח כי גם לחץ הסוחרים להתערבות ממשלתית בנושא יהיה נמוך מזה שנרשם לפני מספר חודשים כשהדולר הגיע לשפל.

הדולר לעומת האירו מוסיף להתחזק גם היום בשיעור של 0.3% והוא נסחר כעת בין הבנקים סביב שער של 3.754 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully