וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בדו"ח ששינסקי: "חשש שיימשך הקיצוץ במסים"

פנחס וולף

4.1.2011 / 13:37

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה במסקנות הסופיות של ועדת ששינסקי לבחינת תמלוגי הגז. יו"ר הוועדה הביע חשש שמא היא "תיקלע ל'שיטת הסלאמי'" ותמשיך הקיצוץ בתמלוגים למדינה

ועדת הכלכלה קיימה היום (שלישי) דיון על הדו"ח הסופי של ועדת ששינסקי לבדיקת תמלוגי הגז. בפתח הישיבה אמר יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), כי "המסקנות הסופיות מראות על ריכוך ממסקנות הביניים. אנחנו רוצים לראות מה הבסיס לעמדה הזאת והאם יש סכנה למשק הגז. לא מטריד אותי שניקלע לסוגיה של 'שיטת שקשוקה', כי יש מספיק פיקוח ציבורי על הנושא. אבל מטרידה אותי דאגה אחרת – שלא ניקלע ל'שיטת סלאמי'. יש חתיכה אחת שהורידו אתמול. הוועדה אמורה להיות מקסימום עמידה ללחצים ולקמפיינים ציבוריים. אני מוטרד שמסקנות הוועדה ייזרקו לפח האשפה של ההיסטוריה אם מסקנותיה לא יאושרו".

נציג האוצר, שאול מרידור, אמר בישיבה, כי "לאור הדו"ח הסופי אין בעיה לפתח את מאגר 'תמר' בזמן. להיפך: הוראות המעבר הן תמריץ גדול לפתח. אם היא תתחיל להפיק מסחרית היא תקבל הטבה גדולה מאוד בגובה ההיטל. אין בעיה מימונית בפיתוח פרויקט 'תמר'. הורדנו את המס מ- 60% ל-50%, הכרנו בעלויות מימון בתקופת ההקמה ועוד".

בעקבות העובדה שחברי כנסת המתנגדים להעלאת התמלוגים תקפו את האוצר, אמרה ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה), כי "זה נראה כמו צליבה המונית. חבורת אינטרסנטים שיושבים ותוקפים פה נציג של הממשלה".

בתגובה, אמרה לה ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה): "זאת פשוט חוצפה לדבר כך על חברים שלך. את מייצגת רק את שלי יחימוביץ'. עוד תמונה ועוד כותרת. אי אפשר כל פעם להפיל עלינו את כל הלכלוך הזה. קיבלת מספיק כותרות, עכשיו בואי נדאג למדינת ישראל". ח"כ ניסים זאב, הצטרף לוויכוח ואמר: "אם את הקידוחים היו עושים בכנסת, לא היה צריך בכלל משקיעים. היה זורם פה נפט בלי סוף".

מרידור המשיך בדבריו, ואמר כי "במהלך השנים, התזרים של פרויקט 'תמר' לא ישתנה כמעט לחלוטין. כלומר, אין בעיה מימונית עם פרויקט 'תמר', אחר כך החלק ליזמים פוחת משמעותית, אבל הוא קורה רק לאחר מכן. המדינה מציעה לדחות את קבלת הכסף רק לשנה העשירית אחרי שתמר תתחיל להפיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully