וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמה בבטיחות רכב - בקרת יציבות חובה

3.9.2007 / 13:23

מופז החליט שמ-2010 יחוייבו כל כלי הרכב להכניס מערכת בקרת יציבות (EPS). כלי רכב שאין בהם את המערכת עלולים להעלם מהשוק

החל מ-1 בינואר 2010 יחוייבו כל כלי הרכב המיובאים לישראל להיות מצויידים במערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESP) אשר תפקידה למנוע מנהג הרכב מקרים של אובדני שליטה במוצבי חירום, כך החליט היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז.

מדובר באחת ההחלטות החשובות ביותר שיצאו לאחרונה ממשרד התחבורה - תקנה גורפת המחייבת את יבואני המכוניות לשווק בישראל את מכוניותיהם כשאלו מצוידות בבקרה האלקטרונית החשובה. על פי מחקרים רבים, בכוחה של מערכת זו למנוע תאונות רבות ולהציל חיים של נוסעים רבים בזכות יכולותיה לשלוט בהתנהגות הרכב ולמנוע מקרים של אובדני אחיזה.

משרד התחבורה בודק כעת אפשרות לעידוד השימוש במערכת במספר דרכים: ביטול המס המוטל על מערכת זו וכן הפחתת מחירה מעלות אגרת הרישוי לכלי רכב מסחריים שמשקלם נע מעל ל-3.5 טון.

עד 2007 - 21% צוידו בבקרה

בשנת 2007, 21 אחוזים מכלי הרכב הפרטיים שנמכרו בישראל ו-27 אחוזים מכלי הרכב המסחריים שנמכרו בישראל, צוידו בבקרה זו וכאמור, משנת 2010, ייובאו לישראל רק מכוניות המצוידות במערכת זו.

פעולה חיובית זו לטובת הבטיחות בדרכים עלולה לפגוע קשות ביבואנים המקומיים - לא כל הדגמים הנמכרים בישראל מציעים בקרה שכזו, גם לא כתוספת אופציונלית מכאן שכלי רכב אלו עלולים שלא להגיע יותר לישראל, אם לא ימצא לכך פיתרון.

אנו בכל מקרה מברכים על המהלך החשוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully