וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם מרוויחים ממשבר יס

ערן גבאי

16.10.2007 / 14:28

המשבר ביס אמנם פגע בלקוחות, אך גם פתח מחדש את התחרות על הכיס שלנו בין הכבלים ללווין

משבר הספינות של yes הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לצרכני הטלוויזיה הרב ערוצית בשנה וחצי האחרונות. מנהלי החברות yes ו-HOT אולי לא יאהבו לשמוע זאת, ובוודאי לא יסכימו לכך, אך התחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית כמעט שהתפוגגה בשנתיים האחרונות.

החברות התמקדו כצפוי בשורת הרווח ובשיפור הדו"חות הכספיים, והמאבק ביניהן לא התקיים עוד על נתחי שוק או מבצעים מפתים ללקוחות.

לשני הצדדים התאים המצב, ואילולא משבר התדרים ב-yes, סביר להניח שמנהלי החברות לא היו משנים אסטרטגיה. אלא שכעת, נאלץ מנכ"ל yes, רון אילון, לבצע מספר מהלכים אסטרטגים כדי להציל מחדש את תדמית חברת הלוויין ולהחזיר את אמון המנויים בה.

אילון עיבה את מערכי השירות והתפעול בחברה ואין בדעתו להקטין אותם כעת. הוא מודע היטב לעובדה שעתיד yes ייקבע לא מעט ביכולת של החברה להציג כעת מערך שירות ברמה הגבוהה ביותר בישראל. מנכ"ל הכבלים, דוד קמיניץ, שבלאו הכי עמל בשנה האחרונה על שיפור מערך השירות בחברה, יבצע התאמות גם מצידו.

נוסף על כך, הפיצוי של yes, בדמות פתיחת כל תוכניות וערוצי הפרימיום של החברה עבור כל המנויים לשלושה חודשים, לא תוכל שלא לזכות לתגובה גם מצד חברת הכבלים. קמיניץ יורה בוודאי לסמנכ"ל השיווק שלו להיות רגיש הרבה יותר בחודשים הקרובים למנויים שיתקשרו ויבקשו לעזוב ל-yes, אלא אם יובטחו להם חבילות ערוצים כאלו ואחרות.

ההטבות חוזרות

אווירת שוק שאפיינה את הענף לפני שנתיים, כשמנויים שהיו מתקשרים למערכות השירות של הכבלים והלוויין ומאיימים בעזיבה - היו זוכים בהטבות מפליגות, עשויה לשוב לחיים כעת.

התגובה של הצרכנים ומהליכיהן של החברות יגיעו בצורה מדורגת. תחילה ייהנו מנויי yes מהפיצוי. כבר במהלכו, ובוודאי שמיד עם סיומו, יידרשו לקוחות רבים את המשך חלק מההטבות למשך תקופה נוספת.

במערך השירות של yes, כמו גם בזה של הכבלים, יצטרכו להיערך לכך, שחלק לא מבוטל מההשקעה הנוספת שהן יידרשו להשקיע כבר כעת בלקוחות שלהן, ירבוץ לפתחן גם בראשית 2008 ולאורך השנה כולה. תקציבי הפרסום יגדלו אף הם, ומבצעים על חבילות טלוויזיה יחזרו אל עמודי העיתונות ושלטי החוצות.

עד כמה שהדבר מוזר, מנכ"ל yes אילון מעדיף שלא להתמקד לעת עתה בעתיד הרחוק יותר, זה שמעבר לתקופת הפיצוי.

כך לדוגמה, הוא לא דאג להבטיח עצמו בפני ספקי ערוצי הפרימיום הנפתחים. בהנחה שמיד עם תום תקופת הפיצוי יבחרו חלק לא מבוטל מהמנויים להישאר מנויים על הערוצים - תוכל yes לקבל נתח גדול יותר מההכנסה מאותם מנויים, במסגרת ההסכמים מל הספקים.

אילון, מהתרגשות ככל הנראה, שכח להבטיח עצמו בהסדרים נוקשים יותר מול ספקי הערוצים, אך לבטח יהיה זה קמיניץ שיידע כעת ללחוץ אל הקיר את ספקי הערוצים, כדי שאלה לא ימנעו ממנו להמשיך ולשפר את נתח ההוצאות על התוכן בדו"חות שלו. זאת בשעה ששוק הטלוויזיה הרב ערוצית חוזר למאפיינים תחרותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully