וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה: "ספסרות" במספרים סלולריים יפים

ערן גבאי

11.12.2007 / 7:21

בעקבות רפורמת הניידות נהפכו המספרים הקליטים למבוקשים - ומוצעים ע"י לקוחות למכירה באינטרנט במחירים של עד 6,000 שקלים

ניידות המספרים אולי לא מצליחה להמריא בינתיים, אך מסתבר שמחירם של מספרי הסלולר היפים והקלים לזיכרון, הנמכרים בלוחות היד השנייה באינטרנט, דווקא מאמירים. לפני כניסתה לתוקף של רפורמת ניידות המספרים היה מחירו הממוצע של מספר זהב בסלולר כ-500-800 שקל. כעת המחיר הממוצע למספר כזה הוא יותר מ-1,200 שקל.

שיטוט בלוחות היד השנייה הגדולים - Ynet ,WinWin ו- yad2 - מגלה כי מספרי סלולר "יפים" נמכרים ב-1,000-6,000 שקל. בלוחות מדווחים כי הבחינו בתופעה מיד עם כניסתה לתוקף של התוכנית לניידות המספרים, ב-2 בדצמבר. תוכנית הניידות מאפשרת לבעלי המספרים היפים לשמור כעת על המספר שלהם גם בעת מעבר למפעיל סלולר אחר - דבר שלא היה אפשרי קודם לכן. עובדה זו מגדילה את הערך ואת הביקוש למספר סלולרי "יפה".

חברות הסלולר גובות עשרות שקלים, במקרה הטוב, בעבור מספרי זהב. בפלאפון גובים 99 שקל בעבורם וכ-49 שקל בעבור מספר כסף (מספר קל פחות לזיכרון), ומחייבים את מי שרוצה להתנייד עם המספר היפה בתשלום קנס של 900-1,200 שקל. פרטנר גובה תשלום חד פעמי של 400 שקל בעבור מספר כסף, ותשלום של 800 שקל בעבור מספר זהב. סלקום גובה 57-200 שקל בלבד בעבור מספרי כסף וזהב, ללא תשלום קנס בעת עזיבת החברה עם המספר היפה.

כל אחת מחברות הסלולר מכרה במשך השנים כמה עשרות אלפי מספרי כסף וזהב. ההערכה היא שרוב המספרים היפים נמכרו לבעלי עסקים קטנים, המעוניינים במספר קל לזיכרון לצורך פרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully