וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתראות לנין: מוסקבה בירת המיליארדרים

כבכל שנה, מפרסם מגזין העסקים "פורבס" את רשימת עשירי העולם. מהנתונים עולה כי מוסקבה היא העיר הצפופה ביותר בעשירי-על: 79 מיליארדרים חיים בה. קרלוס סלים המקסיקני בראש הרשימה

מגזין העסקים "פורבס" פרסם אתמול (רביעי) את רשימת האנשים העשירים בעולם. ניתוח של הנתונים ברשימה מגלה, כי במוסקבה גרים 79 מיליארדרים, מה שהופך אותה לריכוז האולטרה-עשירים הגבוה בעולם. בניו יורק, לעומת זאת, גרים "רק" 58 כאלה. בזירה הלאומית בולטת ברשימה סין, אשר הכפילה את כמות המיליארדרים שלה בשנה האחרונה ל-115.

בראש רשימת המיליארדרים עומד קרלוס סלים, איל תקשורת מקסיקני, המחזיק על פי הערכות בהון אישי של כ-74 מיליארד דולרים – מתוכם הרוויח בשנה האחרונה 20.5 מיליארד. במקום השני ברשימה נמצא מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, אשר הונו האישי מוערך כיום ב-56 מיליארד דולרים. יצוין כי הונו של גייטס "הצטמק" בשנים האחרונות בשל תרומותיהם הרבות שלו ושל רעייתו לצדקה. על פי הערכות, השניים תרמו למעלה משליש מכספם לקרן הנושאת את שמם, הפועלת בתחום הרפואה והחינוך בעולם.

מאחורי גייטס ניצב נדבן נוסף – וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול בעולם, אשר ברשותו 50 מיליארד דולרים. החל מ-2006, באפט הוא הבעלים של 80% מחברת "ישקר" הישראלית, אותה ייסד התעשיין סטף ורטהיימר. נתון מעניין נוסף הוא הונם המצטבר של 1,210 המיליארדרים החיים בעולם: 4.5 טריליון דולרים – יותר מהתוצר הלאומי הגולמי של גרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully