וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם קיבוצי למנקות באוניברסיטת בן גוריון

19.7.2011 / 15:41

בתום משא ומתן שנמשך למעלה מחצי שנה, השיגו עובדות הניקיון באוניברסיטה הישג היסטורי, כשחתמו על ההסכם שיאפשר להן תוספות שכר ומנגנון פיטורים הוגן. "עשינו את הבלתי ייאמן"

ועד עובדות הניקיון באוניברסיטת בן גוריון בנגב, המאוגד בארגון "כוח לעובדים", חתם הבוקר (שלישי) על הסכמים קיבוציים מול שתי חברות הקבלן המעסיקות את עובדות הניקיון באוניברסיטה – חברת "איתן שמיר" וחברת "נוטרי ציון". ההסכמים הם ראשונים בישראל מסוגם, וכוללים 200 עובדות, בהן נשים מבוגרות ועולות לשעבר ממדינות חבר העמים ומאתיופיה. בין היתר, הם מבטיחים לעובדות תוספות שכר ומנגנוני פיטורים בפני ועדה הכוללת נציגות שווה למעסיקים ולוועד.

עוד בנושא:
ליום אחד: הסטודנטים החליפו את המנקות
המנקות באוניברסיטת בן גוריון פתחו בשביתה

אין זה התקדים הראשון שרושם לזכותו ועד המנקות באוניברסיטה השנה: ההסכם שנחתם היום גובש לאחר למעלה מחצי שנה של משא ומתן. המשא ומתן, שידע עליות ומורדות, הוליד גם את שביתת עובדי הניקיון הראשונה, והיחידה בישראל אי פעם.

היום, כאמור, הגיעה הבשורה: "זהו רגע היסטורי", אמרה מרי וניסובסקי, יו"ר הוועד. "עובדות הניקיון באוניברסיטה עושות היום את הלא-יאמן. הבטחנו לעובדות שלא נמשיך להיות שקופות, ושלא נוותר עד שנזכה בתנאי עבודה הוגנים. אחרי מו"מ ארוך ולא פשוט, אנחנו עולות עם הקבלנים על דרך חדשה – של הסכמות והידברות, של התקדמות ושיתוף פעולה".

במסגרת ההסכם החדש יזכו העובדות, בין היתר, לתוספות שכר של עשרה אחוזים בעבור ניקיון לאחר שיפוצים, ובעבור עבודה במעבדות. ההסכם הוא הסכם ביניים המסדיר מספר סוגיות מרכזיות, אך גם את המשך המשא ומתן לקראת חתימת הסכם קיבוצי בנוגע להיקף נרחב יותר של נושאים.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully