וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד ווייז: למשקיעים הראשונים היו דולרים באישונים

קובי מנדל

19.6.2013 / 19:17

לראשונה מאז מכירת אפליקציית הניווט לענקית החיפוש גוגל, התבטא מייסד Waze, אורי לוין, וסיפר על הדרכים שנקט לגיוס מימון לפיתוח התוכנה. "יש עוד מרחב גדול להתפתחות"

מערכת וואלה

מאז הודעתה הרשמית של ענקית האינטרנט גוגל, לפיה רכשה את חברת Waze הישראלית בסכום המוערך ב-1.1 מיליארד דולרים, סירבו מייסדי אפליקציית הניווט הפופולרית להתייחס לעסקת המכירה, שעל פי ההערכות תשלשל לכיסיהם עשרות מיליוני דולרים. אורי לוין, מייסד אפליקציית הניווט התבטא היום (רביעי) לראשונה מאז מכירת מניות החברה בכנס "ישראל ליזמות" שהתקיים בטכניון בחיפה, ואמר כי בתחילת דרכם, כאשר הוא ושאר המייסדים ניסו לגייס מימון לפיתוח האפליקציה, הם עשו "עבודת מודיעין" לקראת פגישות שקיימו עם המשקיעים הראשונים.

"גילינו היכן הם מתגוררים ולפני הפגישה איתם שמנו את כל הבתים שלהם על המפה של Waze", סיפר לוין, "ואכן, מיד בתחילת השיחה אחד המשקיעים שאל: 'אתם רוצים לומר לי שאני אוכל למצוא את הבית שלי על המפה שלכם?' 'בוודאי', עניתי לו, 'היכן אתה גר?'". לדברי לוין, "הבית שלו אכן עלה מיד על המפה. עיניו התרחבו ואני ראיתי באישונים שלו דולרים". מייסד החברה הסביר לקהל כי "הדבר הראשון שמשקיע אומר לעצמו הוא 'אם לא הייתי משתמש בזה – אז זה רעיון לא טוב'. לכן שמנו להם את הבתים הפרטיים שלהם על המפה".

WAZE ווייז. רויטרס
"הנהגים מדווחים דיווחי אמת". Waze בפעולה/רויטרס

תוכנת הניווט שמכר לוין לגוגל, הכוללת מאפיינים של רשת חברתית, עוררה לדבריו את תשומת הלב של משטרת ישראל. "יש שוטרים בקהל?", שאל לוין, והוסיף בחיוך: "המשטרה אמרה לנו שאנחנו מפריעים לעבודת השוטרים, כי אנחנו מתריעים על שוטר בדרך ועל המיקום של מצלמות המהירות. שאלנו אותם מהי עבודת המשטרה והם השיבו – 'שהנהגים ייסעו כחוק'". לוין השיב לשוטרים כי "זה בדיוק מה שאנחנו עושים - גורמים לנהגים לנסוע כחוק". לדבריו, התשובה לא סיפקה אותם. "כיוון שאנחנו מסתמכים על דיווחי הנהגים, המשטרה הפעילה שוטרים שדיווחו לאפליקציה 'משטרה, משטרה' כל כמה דקות, אבל לתדהמתם הנהגים הזדרזו לדווח שהדיווחים לא נכונים".

לוין הסביר כי הם סומכים מאוד על קהילת הנהגים שמשתמשים באפליקציה, המונה כיום כ-50 מיליון נהגים. "רשת abc בלוס אנג'לס הרימה מסוק לאוויר ובדקה אם הקהילה שלנו מדווחת דיווחי אמת על תאונות. אחרי ארבעה ימים הם שבו אלינו והודיעו: 'כן, הנהגים מדווחים דיווחי אמת'". לוין הוסיף כי פוטנציאל הגדילה של Waze עצום. "יש יותר ממיליארד כלי רכב בעולם", אמר, "יש לנו 150 אלף מצטרפים חדשים מדי יום. יש לנו עוד מרחב גדול להתפתח בו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully