וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה למינוי בכירים אישרה את מועמדותו של נגיד בנק ישראל

8.11.2018 / 18:45

עם אישור מינוי פרופ' אמיר ירון בוועדה, יעלה שמו לאישור השרים במהלך ישיבת הממשלה הקרובה. נתניהו בירך: "אני בטוח שפרופ' אמיר ירון יוביל את בנק ישראל באחריות ויסייע להמשך ההצלחה של כלכלת ישראל"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

אחרי הכרזתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג אישרה את מינויו של פרופ' אמיר ירון לתפקיד נגיד בנק ישראל. לאחר שמינויו של פרופ' ירון זכה לאישור הוועדה, ראש הממשלה ושר האוצר יביאו את מינויו של פרופ' ירון לתפקיד נגיד בנק ישראל לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.

ראש הממשלה נתניהו בירך על החלטת הוועדה בעניינו של ירון. "אני בטוח שפרופ' אמיר ירון יוביל את בנק ישראל באחריות ויסייע להמשך ההצלחה של כלכלת ישראל", אמר. גם שר האוצר כחלון הצטרף לברכות והוסיף: "נעבוד יחד עם הנהלת בנק ישראל החדשה לטובת המשך שגשוגה של כלכלת ישראל".



עוד בוואלה! NEWS:
אח"י שוחד: היום השחור של חיל הים - ושל אנשי סודו של נתניהו
"היה דם בכל מקום": היורה נכנס למסעדה בקליפורניה - והתחיל לרסס
"הגיעו מים עד נפש": עובדי רשות התעופה מאיימים לשבש את הטיסות

אמיר ירון המועמד לתפקיד נגיד בנק ישראל 2018. יח"צ,
המינוי יובא לאישור הממשלה. פרופ' אמיר ירון/יח"צ

לפני כחודש הכריזו נתניהו וכחלון כי בכוונתם למנות את פרופ' לתפקיד הנגיד. ירון, בן 54, בוגר תואר ראשון ושני בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב ובעל תואר ד"ר מאוניברסיטת שיקגו. כיום, משמש ירון מרצה לבנקאות ופיננסים בבית הספר וורטון למינהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה שבפילדלפיה. מחקריו עוסקים בתמחור נכסים, בהשקעות, פיננסים ומקרו-כלכלה.

רון יחליף את פלוג, המכהנת בתפקיד בחמש השנים האחרונות, מאז אוקטובר 2013. כשנתניהו הכריז על מינויו הוא ציין כי ירון "שמר על קשרים עם האקדמיה בישראל" ו"לא פחות חשוב מזה שירת כקצין באגף היועץ הכלכלי לרמטכ"ל".

"שמחתי מאוד שפרופ' ירון נענה לבקשה של שר האוצר ושלי", אמר נתניהו. "אני מאמין שיוביל את בנק ישראל באחריות, במקצועיות ובהבנה של הכלכלה החדשה ויאפשר את היציבות של המערכת הפיננסית הישראל". נתניהו הוסיף כי הוא "בטוח שבהנהגתו המערכת תעמוד באתגרים ותמשיך את הצמיחה".

עוד באותו נושא

האיש האלמוני ונעים ההליכות שיחליט בכמה תתייקר המשכנתא שלכם

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בטקס ההכרזה על נגיד בנק ישראל. רויטרס
"ימשיך את הצמיחה". נתניהו לפני כחודש/רויטרס

למרות הברכות, ישנם אלו הטוענים כי ירון אינו מנוסה בתחום העסקי - מה שעלול להכשילו בביצוע התפקיד. גורם במגזר העסקי שנפגש כמה פעמים עם ירון סיפר כי היעדר הניסיון שלו עם הגורמים הפועלים במשק הישראלי עלול להיות בעוכריו, אם לא ימהר להבין את המערכות המורכבות, את האינטרסים והזרמים התת קרקעיים. בניגוד למרבית הנגידים הקודמים, ירון יצטרך להתחיל מהתחלה.

גורמים אחרים תהו גם לגבי השקפתו הכלכלית של הנגיד החדש. האם הוא מצדד בגישתה של הנגידה היוצאת קרנית פלוג שהציעה להגדיל את גביית המסים ולהרחיב את התקציבים החברתיים, או שיהיה קרוב יותר לעמדתו של ראש הממשלה, הנוטה להקטין את מעורבותה של הממשלה במשק. גורם המכיר את עבודתו האקדמית של ירון והיה שותף לדיונים אתו בנושאי כלכלה הגדיר אותו כפרגמטי וענייני, המציע פתרונות מקצועיים שקשה לשייך אותם לעמדה אידאולוגית כלשהי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully