וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד של משק האנרגיה - באקדמיה

סילבן שלום

17.9.2014 / 10:20

גילויי הגז וההתפתחויות הטכנולוגיות הביאו את ישראל למצב בו היא עצמאית אנרגטית. השר סילבן שלום מסיר כיצד השקעות בתחום יבטיחו את העתיד

ניהול משק האנרגיה והמים של מדינת ישראל הוא ללא ספק משימה חשובה ומאתגרת מעין כמוה. האנרגיה והמים הם המרכיב הבסיסי של חיינו עם השפעה מיידית על איכות החיים, הביטחון של התושבים והאיתנות הפיננסית שלנו כמדינה. ניהול המשק איננו רק דאגה לשימור הקיים, אלא בעיקרו דאגה לעתיד לבוא, שיפור המצב והקדמת תרופה למכה.

ההשכלה בבסיס

מדינת ישראל הפכה בשנים האחרונות מכזו הנזקקת לקיום צרכיה האנרגטיים במדינות זרות, לכזו אשר ביכולתה לתמוך בצרכים האנרגטיים של מדינות אחרות. לא מדובר רק בגילויי הגז הטבעי בישראל, אשר הפכו אותנו לאחת המדינות המובילות בעולם בשימוש בגז טבעי לצרכי ייצור חשמל וליצואנית גז טבעי, אלא גם ביצירתיות והרמה הגבוהה של יכולות טכנולוגיות ומחקריות הקיימות בישראל שכבר החלו להוכיח את עצמן, כפי שקרה בתחום טכנולוגיות ההי-טק ולהפוך למקור הנביעה של רעיונות וטכנולוגיות פורצות דרך בתחום האנרגיה.

על מנת שכל זה יתממש עלינו לזכור כי הבסיס נמצא בהשכלה, בחינוך המדעי ובאקדמיה, שם צומחים הרעיונות החדשניים ביותר ומשם יוצא הידע ואנשי המקצוע שלאחר מכן יוזמים ומייצרים תעשייה מקומית חדשנית. לשם כך, משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים פועל בתחום ההכשרה המקצועית באוניברסיטאות, הן באמצעות תכנית מלגות לסטודנטים במוסדות האקדמיים בישראל החל מתואר ראשון, וכלה בפוסט דוקטורנטים, עבורם אנו ממנים השתלמויות באוניברסיטאות המובילות מחו"ל. בנוסף המשרד מעניק מידי שנה מענקים למחקרים אקדמיים בכל תחומי האנרגיה.

כדי להחיש את ישום תוצרי המחקר במשק, נבנו ביחידת המדען הראשי במשרד תכניות תמיכה בחדשנות גם בתעשייה, בשני שלבים נוספים של תהליך המו"פ: בשלב קדם-הנבטה, בתכנית קרן ההזנק STARTERGY ובשלב החלוץ וההדגמה בתכנית הנושאת שם זה. כל התוכניות חוזקו ע"י שילוב עם אקדמיה ותעשיות בעולם. יחידת המדען הראשי המפעילה תוכניות אלו, השקיעה ב 3 השנים האחרונות כ115 מיליוני שקלים בתוכניות השונות ותמשיך לעשות כן מתוך אמונה ביכולות ובפוטנציאל הקיימים בישראל.

העלייה החדה בהכנסות מתמלוגי הגז הטבעי, הנפט והמחצבים והצפי להמשך העלייה בתמלוגים גם בעתיד- הם בשורה מעודדת למשק הישראלי גם בתחום זה ויאפשרו להגדיל את השקעות המדינה בחיזוק המחקר ופיתוח בתחומי האנרגיה, על מנת להמשיך לשרת ולשפר את רמת החיים של האוכלוסייה והשירותים הציבוריים באופן בר קיימא, בדגש על חסכון באנרגיה, מים, קרקע ומשאבי טבע אחרים.

סילבן שלום הוא שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים

כנס לשכת המדען הראשי של משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ירושלים ייערך ביום שני 22.9.2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully