וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב המחאה: הממשלה מגבשת תוכנית לדיור מוזל

פנחס וולף

25.7.2011 / 8:32

ראש הממשלה יציג מחר תוכנית מקיפה לבניית עשרות אלפי יחידות דיור הצפויה לספק פתרונות דיור לצעירים. במקביל, ועדת הכלכלה תדון בהוספת סעיפים על דיור בר השגה לחוק הווד"לים

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס צפויים להציג מחר (שלישי) תוכנית מקיפה להצעת פתרונות נוספים לפתרון מצוקת הדיור, עקב המחאה הציבורית ההולכת וצוברת תאוצה.

מחאת הדיור - כותרות אחרונות:
מאהל מחאת הדיור מול הכנסת: ”ביבי, המחיר כבד עליי"
הלחץ עבד: ההצבעה על חוק הווד”לים נדחתה
מחאת הדיור: סימני פילוג בין אנשי המאהל לסטודנטים
יוזמה חדשה במחאה על יוקר המחייה: שביתה כללית
מחאת הדיור: אלפים הפגינו בעצרת בתל אביב

עיקרי התוכנית, בין היתר, כוללים הוזלה של קרקעות המדינה בשיווקם לקבלנים. על פי התכנון, רוב הקרקעות יוזלו בכ-50%, והוזלתם של קרקעות נוספות עשויה להגיע אף ל-90%. כמו כן, מחיר הדירה ייקבע מראש במרכז על ידי קבלן, כאשר ההתמודדות בין הקבלנים תהיה על בסיס המחיר הנמוך ביותר שיציעו. בנוסף, ועדות לדיור מיוחד יבחנו פרויקטים לדיור בר השגה, שיקבלו הליך אישור מזורז.

הפגנה מול משכן הכנסת בירושלים. עומר מירון
הפגת מחאה על מחירי הדיור אמש מול משכן הכנסת/עומר מירון

התוכנית צפויה להביא לאיבוד הכנסות לאוצר, שיעמוד על בין שניים לשלושה מיליארד שקלים. יחד עם זאת, מדובר בכספים שחלקם הגדול הגיע לכספי האוצר בעקבות עליית המחירים במשק - אשר גרמו להתייקרות קרקעות המדינה.

שר האוצר התנגד תחילה לתוכנית, אולם כבר ביום שישי האחרון החל לרכך את עמדתו עקב הלחץ הציבורי. אחת המחלוקות היו קביעת הקריטריונים לזכאים להנחות ולסבסוד. נכון להיום כ-30% מהאוכלוסייה מוגדרים כזכאים –משפחות בעלות שישה ילדים ומעלה. על פי המסתמן, הקריטריונים החדשים יטיבו יותר עם הצעירים – חיילים משוחררים וסטודנטים. על פי התכנון, ייתכן שהמכרזים בשיטה החדשה ייצאו כבר באוגוסט הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדובר בויתור גדול של האוצר לטובת הקלה על הציבור". מתחם המחאה בשדרות רוטשילד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שהופעלו לחצים רבים בנוגע לאי-הכללת סעיפים הנוגעים בדיור בר השגה בחוק הווד"לים, החוק שמטרתו לשחרר חסמים בירוקרטיים המעכבים תוכניות בנייה, ועדת הכלכלה תתכנס היום על מנת לדון בהוספת סעיפים אלו. אמש נענה ראש הממשלה ללחצים הציבוריים והצליח לגבש הסכמה בין המשרדים הממשלתיים בנוגע להוספת הסעיפים, שיאלצו את הקבלנים לבנות בקרקעות פרטיות במחיר בר השגה.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד), אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי אמש שוחח בטלפון עם ראש הממשלה, שבישר לו על הכנסת סעיפי דיור בר השגה לחוק. "זו בשורה אמיתית לצעירים", אמר שאמה-הכהן. "היום נשלים את מלאכת החקיקה בוועדה. ברגע שמחיר למשתכן יירד ב50%, מדובר על ויתור גדול של האוצר על הכנסות של מיליארדים, לטובת הקלה על הציבור שכורע תחת עומס הדיור. צריך רק להבטיח שישרת את כל המגזרים".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully