וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה במחאה על יוקר המחיה: שביתה כללית

ענת עובדיה

24.7.2011 / 17:52

יוזמה חדשה בפייסבוק קוראת לציבור להצטרף לשביתה כללית ב-1 באוגוסט, במחאה על יוקר המחייה בישראל. במקביל, גם ההורים יוצאים במאבק משלהם על המחירים הגבוהים למוצרי תינוקות

לאחר ערי האוהלים וחרם הקוטג', המחאה הציבורית עולה מדרגה: יוזמה חדשה בפייסבוק קוראת לקיים שביתה כללית ביום שני, 1 באוגוסט, במחאה על יוקר המחייה ו"הפקרות הממשלה". אל העמוד הפייסבוק הצטרפו עד כה קרוב ל-1,000 בני אדם.

יוצאים מהאדישות - עוד על המחאות האחרונות:
מאבק הדיור: אלפים הפגינו בעצרת המחאה בת”א
כל הארץ אוהלים - צפו במוקדי מחאת הדיור
"שבוע הזעם" - צעירים הפגינו: ”ביבי דואג רק לעשירים”
מחאת הרופאים: המתמחים נטשו מחצית מבתי החולים בארץ
הצלחה למחאת הקוטג': תנובה מורידה מחירים
אפקט הקוטג’: קריאה לחרם צרכני על חברות הדלק

"אני מתכוון לשבות כי נמאס לי. אני לא יכול להמשיך וללכת לעבודה כאילו כלום, כאילו אם אעבוד קשה אוכל לספק למשפחה שלי חיים בכבוד", כתב בדף המחאה יוזם הקבוצה, צביקה בשור, בן 36, נשוי ואב לילד בן שנה המתגורר בגבעתיים, "עם משכנתא מטורפת לשלושים שנה".

הפגנה בתל אביב נגד מחירי הדיור. אורי לנץ
"אין שום סיכוי מלבד להמשיך לצלול יותר ויותר עמוק כדי לספק כוח עבודה זול לעשירים". עצרת המחאה אמש בתל אביב/אורי לנץ

"השכירים ובעלי העסקים הקטנים הם אלה שבסופו של דבר מביאים את התמיכה במשק, בעשר האצבעות שלהם ובהשקעה שלהם, ובסוף לא קוצרים את הפירות וזה משהו שלא נסכים שימשיך לקרות. אסור שנסכים שזה ימשיך", אמר בשור בשיחה עם וואלה! חדשות.

בשור הדגיש כי כל המחאות שהתעוררו לאחרונה הן מבורכות, ואין חשש מ"אינפלציה". "המטרה היא להביא שינוי אמיתי, ובסופו של דבר, כולנו מחאה אחת גדולה. כל התעוררות ומחאה שנולדת היא מבורכת, וכל אחד שייקום ויזיז את עצמו לעשות משהו - זה מבורך. מה שחשוב הוא שלא נפסיק ורק נמשיך לעשות ולעשות".

"גנבו אותנו, והממשלה שאנחנו משלמים לה מס לא עושה עם זה כלום. לא מפקחת, לא תובעת, לא חוקרת. מפקירה אותי. אני לא מרוויח רע, אני כאילו חלק מהמעמד בינוני, כאילו אמור לחיות יחסית בשקט", הוסיף בשור בעמוד המחאה. "אבל אין דבר כזה מעמד בינוני בארץ. יש אלפיון עליון שגורף פה את כל הכסף, ויש את כל השאר, שנחנקים. כי זו השיטה. זו הכלכלה. שיטה שבה לי, ולכל מי שאני מכיר כמעט, אין שום סיכוי מלבד להמשיך ולצלול יותר ויותר עמוק לתוך הטירוף, כדי לספק כוח עבודה זול לסופר-עשירים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אלפיון עליון גורף את כל הכסף, וכל השאר נחנקים". מאהל האוהלים בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה חושבים תושבי האוהלים על הצעד? אסף לוי, מיוזמי מחאת הדיור, אמר בשיחה לוואלה! חדשות כי אמנם המארגנים טרם דנו על כך באופן מסודר, אך הם מברכים על כל יוזמה. "שמענו על רעיון השביתה בשעות האחרונות ועדיין לא קיבלנו החלטה רשמית בנושא, אבל בגדול, אנחנו מאוד מעודדים עוד מאבקים ומחאות. אנחנו קוראים לציבור שיתפכח ושיבין שההפגנה אתמול הייתה רק ההתחלה - ושחייבים להמשיך לבטא את המחאה המאוד גדולה שהתחילה בכל הדרכים הלגיטימיות, על מנת שנצליח להשיג את מה שאנחנו דורשים".

במקביל, התעוררה לאחרונה יוזמה נוספת בפייסבוק – "צרחת האמהות הצרכניות", שמוחה על מחירי מוצרי התינוקות, וגם היא שואפת לשכלל את דרכי המחאה. "קשה עד בלתי אפשרי להיות הורים במדינה הזאת ליותר מילד אחד, וזה פשוט לא ייתכן", נרשם בדף הקבוצה, אליו הצטרפו כבר קרוב ל-3,000 בני אדם. "הקבוצה הוקמה עבור הורים שנמאס להם, ומוכנים גם לשנות ולא רק להתלונן".

ליאת ורדי בר, יוזמת הקבוצה, סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי דווקא חרם צרכנים איננו עומד על הפרק. "המחאה איננה מול מותג כזה או אחר, ולכן אני לא חושבת שחרם יעזור. המחאה היא נגד התנהלות ומגמה כוללת שיש לטפל בה מהשורש, וחרם, בסופו של דבר ולטווח ארוך, איננו יעיל".
ורדי הסבירה כי היא והורים נוספים שוקדים על מציאת דרכי מחאה אפקטיביות ומגוונות.

"ההורים קורסים תחת הנטל, אין דרך אחרת לתאר את זה, והורים זה טרף קל, הם ייעשו הכל בשביל הילדים שלהם. במצב שהגענו אליו – כל ההורים מוכנים לעשות פשוט הכל כדי להביא להורדת מחירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully