וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד שלך בדיגיטל: איזה תואר ראשון כדאי לעשות?

12.5.2015 / 8:25

תקשורת, פרסום ועיצוב דיגיטלי, ניהול מערכות מידע ומחקר - המקצועות החדשים של עידן המידע מחכים לכם

מצלמות טלוויזיה. GettyImages
רוצים להיות מאחורי המצלמה?/GettyImages

המהפכה הדיגיטלית שינתה לחלוטין את שוק העבודה. המקצועות החדשים שנולדו עם עידן המידע מככבים בתחזיות הצמיחה, ומקצועות אחרים השתנו לגמרי כדי להסתגל לעולם החדש. בתור אנשי קריירה לעתיד, הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להיתקע בעבר. משום כך, כשאתם מתכננים את העתיד שלכם ומתלבטים באיזו תכנית לימודים לבחור, כדאי לעצור לרגע ולשאול את עצמכם: איזה מסלול יאפשר לכם להשתלב בענפי המשק המתפתחים ביותר והחדשניים ביותר?

תקשורת דיגיטלית

אם גם אתם מתעדכנים במה שקורה בעולם דרך הפיד של פייסבוק שמרכז בעבורכם את כל הידיעות החמות ואת מה שהחברים שלכם חושבים עליהן – אתם ממש לא לבד. "הצרכים של עולם התקשורת משתנים במהירות וגדלים מאוד בכל הנוגע לעולם הדיגיטלי. נוצרו המון מקצועות חדשים - זה ממש עולם אחר", אומר משה שלונסקי, מרכז הלימודים המעשיים בחוג לתקשורת במכללה באקדמית עמק יזרעאל, שמציע מסלול לימודים חדש בתקשורת דיגיטלית. בין המקצועות החדשים ששלונסקי מונה: עורכי וכתבי אינטרנט, אנשי מדיה חברתית, צלמי ועורכי תוכן וידאו, אנשי פרסום דיגיטלי, שיווק חברתי ועוד ועוד. "תחום התקשורת הוא אמנם תחום קשה ותחרותי, אבל מי שמוכן לעבוד קשה – מצליח, וההתנסות המעשית חשובה מאוד", אומר שלונסקי. "אנחנו מציעים מגוון רחב של סדנאות מעשיות, ובמסגרת תכנית הסטאז' שלנו אנו עושים כל מאמץ כדי לחבר בין סטודנטים שלנו לכלי תקשורת מובילים בארץ, ומי שנותן שם עבודה מצליח גם בחוץ".

תקשורת חזותית

תחום צומח נוסף, שכיום כבר קשה מאוד להפריד בינו לבין תחום התקשורת, הוא התקשורת החזותית. מאחורי כל אתר אינטרנט, אפליקציה שימושית או משחק כיפי עומדים מעצבים שעובדים קשה כדי שהצד הוויזואלי יעבוד חלק: שהמוצר יהיה ברור, שימושי ומושך - וכן, גם יפה. תחום התקשורת החזותית תמיד משך אנשים יצירתיים שביקשו לבטא את הכישרון החזותי שלהם. עם זאת, המעצבים של היום הם לא המעצבים של פעם: הם נדרשים לעבוד בצוותים רב-תחומיים יחד עם מנהלי מוצר, מפתחים ואנשי חווית משתמש וממשק משתמש; לראות על התמונה המלאה ולא רק את הצד האסתטי. הם מדלגים מפרויקט לפרויקט, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו. לימודים אקדמיים במכללות ובבתי הספר לעיצוב מקנים לסטודנטים את הכלים הטכניים הדרושים כדי לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר, אך גם מפתחים את היכולת שלהם לחשוב בצורה רחבה, שמשלבת בין תוכן לצורה. תקשורת חזותית ניתן ללמוד בבתי ספר מובילים בארץ ובהם בצלאל, שנקר, המכון הטכנולוגי חולון וגורן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ניהול מערכות מידע

מקצוע נוסף שכנראה כבר עובר כחוט השני בכל ענפי המשק, הוא ניהול מערכות מידע. מערכות המידע לוקחות נתונים - שאפשר לתאר אותם כתיעוד דיגיטלי גולמי של אירועים - והופכות אותם למידע שימושי, שיכול לעזור בקבלת החלטות. אנחנו אולי לא שמים לב לזה, אבל מערכות מידע נמצאות בכל מקום. כך לדוגמה, אם ביום ההולדת האחרון שלכם קיבלתם מתנה נחמדה מאחת הרשתות שאתם נוהגים לקנות בה - זה אפשרי רק בזכות מערכת ניהול קשרי הלקוחות של החברה. כיום, רבים מאנשי מערכות המידע מטמיעים תוכנות מדף בארגונים שבהם הם עובדים – וזאת משימה שדורשת היכרות מעמיקה הן עם צורכי הארגון ומאפייניו והן עם מערכת המידע. אם בעבר ארגונים אחסנו מידע בשרתים משלהם, כיום יותר ויותר חברות מעדיפות לעבור לשירותי אחסון ולאפליקציות בענן, גם כאלה שאפשר לגשת אליהם באמצעות הסמארטפון. לימודים אקדמיים בתחום מקנים לסטודנטים היכרות מעמיקה עם התהליכים והאמצעים הטכנולוגיים הנפוצים בתחום, לצד היכולת להסתגל להתפתחויות טכנולוגיות חדשות ולהצעיד את הארגון שלהם לעבר העתיד.

עובדים עם מחשבים עושים ישיבה. ShutterStock
מצעידים את הארגון לעבר העתיד/ShutterStock

גיאוגרפיה

המדע שאולי זכור לכם מבית הספר כמדע לא זוהר במיוחד, עבר בעשורים האחרונים שינוי דרמטי, אפרופו מערכות מידע. מערכות מידע גיאוגרפי (GIS), כלומר מערכות לניהול ולניתוח נתונים מרחביים, שינו את האופן שבו אנחנו רואים את העולם שבו אנו חיים. כדי להיווכח בכך, די להיזכר בפעם האחרונה שנאלצתם לנווט בלי ווייז כי נגמרה לכם הסוללה; מפת הנייר הפשוטה פינתה את מקומה למערכת משוכללת של שכבות נתונים שכולן מתבססות על מיקום, אבל זה ממש לא כל הסיפור. במוסדות האקדמיים ילמדו אתכם לעבוד עם מערכות GIS ככלי מחקרי ויישומי, והנושאים שבהם תוכלו להפעיל את מה שלמדתם הם נרחבים ומגוונים: אקלים ואיכות הסביבה, תחבורה, תכנון ערים, חברה ועוד ועוד.

מדעי המוח

איך המוח שלנו עובד? על אף התגליות המדעיות החדשות שאנו קוראים עליהן חדשות לבקרים, הנסתר עדיין רב על הגלוי. עם זאת, המדע הבין-תחומי שעוסק בחקר מבנה ותפקוד מערכת העצבים עומד בפני פריצת דרך רצינית שלא הייתה אפשרית ללא הטכנולוגיה החדשה: פרויקט אירופי עתיר משאבים שם לעצמו למטרה ליצור מודל של המוח האנושי באמצעות מחשבי על. פרויקט אמריקני שואף למפות את פעילותו של כל תא עצב במוח האנושי. אלו רק שני המיזמים הגדולים והמפורסמים ביותר שמבקשים לחשוף את סודות המוח ולפצח, בין היתר, את המחלות שתוקפות אותו ואת הדרכים לטפל בהן. מי שיבחר לעשות תואר ראשון בתחום יקבל הזדמנות להצטרף למעבדות מרתקות שלוקחות חלק במחקר הבינלאומי.

מערכות מידע ניהוליות – הדרך שלכם לקריירה מצליחה
יש לכם ראש מתמטי? אולי אתם יכולים להשתלב בניהול מערכות מידע?

איך מנהלים את המשאב הכי חשוב בארגון: ללמוד ניהול משאבי אנוש



לפרטים על תואר ראשון באקדמיה של הצפון

מערכת וואלה בשיתוף האקדמית עמק יזרעאל
  • עוד באותו נושא:
  • לימודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully