וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניהול מערכות מידע – הדרך שלכם לקריירה מצליחה

מערכת וואלה בשיתוף האקדמית עמק יזרעאל, בשיתוף האקדמית עמק יזרעאל

26.5.2015 / 7:36

מערכות מידע עוזרות למנהלים לקבל החלטות, ואין כיום ארגון שיכול להסתדר בלעדיהן. כך גם אתם תוכלו להשתלב בתחום שתמיד יש בו עבודה

גבר עם טאבלט ליד שרתים. ShutterStock
לא לגאוני מחשבים בלבד/ShutterStock

סיימתם שירות צבאי או לאומי, חזרתם מהטיול הגדול ועכשיו אתם לא מפסיקים להתלבט לגבי העתיד. מה כדאי ללמוד כדי לרכוש מקצוע מבוקש במיוחד, כזה שכנראה אף פעם לא תחסר בו עבודה אך הוא גם מגוון מאוד ולא מפסיק להתחדש? רוצים לעבוד בהייטק אבל לא יודעים באיזו נישה בדיוק כדאי לכם להתברג? אתם לא מוכרחים להיות גאוני מחשבים - אם יש לכם בסיס מתמטי, ייתכן שתואר ראשון בניהול מערכות מידע הוא הבחירה הנכונה בשבילכם.

אין כיום שום ארגון – קטן, בינוני או גדול - שמסוגל לפעול ללא מערכות מידע. הן נהפכו לחלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית, עד כדי כך שאנו לוקחים אותן כמובן מאליו. אם להגדיר זאת בפשטות, מערכות מידע נועדו להפוך נתונים גולמיים למידע בעל משמעות שיכול לעזור למנהלים לקבל החלטות כלכליות נכונות. עסקים משתמשים במערכות מידע מסוגים שונים: מערכות לניהול מלאי ולרכש, לניהול קשרי לקוחות, לניהול משאבי אנוש ועוד.

דמיינו לרגע את המחסן הענקי בסניף "איקאה" הקרוב למקום מגוריכם. ללא מערכת מידע שמאפשרת לעקוב אחר כל אחד מאלפי הפריטים שבמלאי, מערכת שמתריעה על מוצרים שאוזלים ומונעת הצטברות של מלאי ישן שאיש כבר לא יקנה, ענקית הריהוט השוודית לא הייתה שורדת. כמובן, לא רק עולם המסחר כבר לא יכול להסתדר בלי מערכות מידע: חברות החשמל והמים זקוקות להן כדי לנהל את החיובים שלהן, חברת הדואר מנטרת באמצעותן את כל החבילות שלנו, ואפילו במערכת החינוך כבר יש מערכת ממוחשבת שמחברת בין המורים, ההורים והתלמידים.

הארגונים במשק מכירים בחשיבות של מערכות המידע שלהם; הם משקיעים בכך משאבים ניכרים ומחפשים כל העת מועמדים לשלל תפקידים. אם הצד הטכני מעניין אתכם במיוחד, אתם יכולים לפנות לאפיון או לפיתוח, אם אתם חזקים בטכנולוגיה וגם עובדים מצוין עם אנשים, ואם האפשרות לרתום ארגון שלם לפרויקט משמעותי כדי לקצור הצלחה כלכלית נשמעת לכם מלהיבה, אתם יכולים לעבוד באפיון מערכות או כאחראים על הטמעת מערכות המידע בארגון. ניתן גם לעבוד בפיתוח אתרים, בפיתוח אפליקציות, באבטחת מידע, ובתחומים נוספים הקשורים בניהול ובארגון מערכות מידע.

אישה בסניף איקאה. ShutterStock
מערכת ניהול המלאי עושה את ההבדל. סניף איקאה/ShutterStock

"ניהול מערכות מידע הוא אחד התחומים הכי מתפתחים כיום", אומרת פרופ' אילנה לביא, ראש החוג למערכות מידע ניהוליות באקדמית עמק יזרעאל. "זה תחום שיש בו אבולוציה: בעבר פיתחו מערכות מידע לפי הזמנה, אבל כיום כבר לא תמיד צריך להמציא את הגלגל מחדש – יש תוכנות מדף שאנשי מערכות המידע עובדים על הטמעתן, בהתאם למאפיינים ולצרכים הספציפיים של כל ארגון וארגון.

"עם ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות, ניתן כיום גם להשתמש ביישומי מערכות מידע המופעלים בענן המחשוב, אליהם ניתן לגשת ממחשבי המשתמשים ואף מהטלפונים החכמים. נוסף על כך, נצברות כמויות עצומות של נתונים ((Big Data, והתפתחו תת-התמחויות שעוסקות בכריית מידע לצורך ניתוח וקבלת החלטות מושכלות. מקצועות שלמים שמתעסקים רק בכריית מידע; לכל זה מצטרף היבט של אבטחת מידע אשר מוודא שהנתונים נגישים רק לבעלי ההרשאות המתאימות ומגן מפני פריצות אבטחה.

לדברי פרופ' לביא, הלימודים בתחום מתמקדים בפיתוח היכולת של הסטודנטים לפתור בעיות ולספק פתרונות מחשוב לארגונים. "אנחנו מכירים בכך שאי-אפשר ללמד את כל הטכנולוגיות וגם אם לומדים על טכנולוגיה מסוימת, עד שהסטודנט מסיים את לימודיו ייתכן שתהיינה טכנולוגיות חדשות ומתקדמות יותר. אנחנו מסייעים לסטודנטים שלנו לפתח 'ארגז כלים' שמקנה להם ידע טכנולוגי וכישורים המאפשרים להם להתמודד עם אתגרים ולהפוך לאוטודידקטים, כדי שיוכלו בהמשך הקריירה המקצועית שלהם ללמוד ולהתפתח באופן עצמאי".

העתיד שלך בדיגיטל: איזה תואר ראשון כדאי לעשות?
הכירו את המקצועות החדשים: מה צריך ללמוד כדי להתאים לשוק העבודה החדש?

איך מנהלים את המשאב הכי חשוב בארגון: ללמוד ניהול משאבי אנוש

הדרך ל-B.Sc במערכות מידע ניהוליות מתחילה באקדמית עמק יזרעאל

מערכת וואלה בשיתוף האקדמית עמק יזרעאל, בשיתוף האקדמית עמק יזרעאל
  • עוד באותו נושא:
  • לימודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully