וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה טעתה בכתובת

18.6.2015 / 11:14

מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה במשרד רה"מ צריכה לדאוג לקידום נשים לתפקידי מנכ"ליות באמצעות האחראי עליה – נתניהו. ולא לשלוח מכתבים לגורמים שיתקשו לסייע לנשים להתקדם בתפקידים כלכליים

מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה, ורד סוויד, מבקשת מנציב שירות המדינה "לפעול בכל האמצעים והכוח למנות יותר נשים למנכ"ליות ולתפקידים בכירים נוספים כדי ליישם את החלטות הממשלה ולממש את השוויון המגדרי". הממשלה החדשה מינתה עד כה רק מנכ"לים גברים למשרדי הממשלה. הרשות לקידום מעמד האישה פועלת במשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו וכפופה לו. במקום לפנות לנציב שירות המדינה יכולה סוויד לקבוע פגישה עם הבוס שלה נתניהו ולשטוח בפניו את בקשתה. ברור שאם נתניהו יקבל את הבקשה ויפנה במתן הנחיה לנציבות תהיה לכך משמעות מעשית גדולה יותר מפנייתה של סוויד לגורמים אחרים. מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה יכולה הייתה לפנות גם לשרה לשוויון מגדרי, גילה גמליאל, שתפעל בנושא, אבל סוויד העדיפה לצאת לתקשורת. ברור שאם סוויד הייתה מצליחה לקדם את הנושא בדיון פנימי היא לא הייתה פונה במכתבים גלויים.

סוויד מציעה כי "בכל פעם שמובא לאישור הממשלה מינוי לתפקיד בכיר תעשה בדיקה של איוש התפקיד בתקופה זו על ידי נשים לאורח של פחות מ-40% מהתקופה, אזי יהיה ניתן למנות לתפקיד רק אישה". הצעה סבירה ורצויה רק שוב עולה התמיהה מדוע להפנות את ההצעה לנציב שירות המדינה ולא ישירות לממונה הישיר עליה בנימין נתניהו. כיוון שסוויד לא הסתפקה בשיגור מכתב לנציב שירות המדינה היא שלחה אותו גם ליועץ המשפטי לממשלה שספק אם הוא כתובת מתאימה לנושא.

קידום נשים מוכשרות הוא צעד מתבקש

מינוי נשים לתפקידי מנכ"ל במשרדים ממשלתיים הוא צעד מתבקש. בג"ץ כבר קבע שיש לתת ייצוג הולם לנשים בתפקידים בכירים ומבקרי המדינה חזרו והעלו את הבעיה. עובדה שאנו רואים מינויים רבים בחלק גדול ממדינות המערב (ארה"ב, צרפת ונוספות) במיוחד כשיש מינויים של נשים בעלות ניסיון, השכלה ומקצועיות. במקום לשלוח מכתבים כדי לצאת ידי חובה ולהצדיק את קיום הרשות למעמד האישה בתקשורת, צריכה גם סוויד להיכנס לשיחה עם המנהל שלה, נתניהו, ולהשיג סיכומים שהממשלה תאשרם בישיבתה. אישור כזה ייתן תוקף ראוי לסיכומים ומכאן ואילך לא תזדקק סוויד להפיץ מכתבים שכן יהיו כללים ברורים למינוי מנכ"ליות.

הרשות לקידום מעמד האישה צריכה להצדיק את קיומה. הצדקה שבין היתר צריכה ביטוי תקשורתי כדי לאותת על קיומה ופעולותיה למען הנשים. במקום להפיץ הודעות יכולה ורד סוויד להגיע להבנות עם נתניהו אחרי שתגיש לו נייר עמדה מסודר ומפורט. בעקבות דיון כזה נתניהו יכול להקים ועדת מומחים שתכלול את נציבות שירות המדינה ונשות מקצוע אשר תגיש כללים. סוויד יכולה הייתה לדאוג לעבודת מטה מסודרת ויעילה יותר במסגרתה יקבעו קריטריונים לקידום נשים כפי שצריך להיות.

השיטה של שליחת מכתבים לנציבות שירות המדינה וליועץ המשפטי ומיד גם לתקשורת מעידה על פעילות לא מתואמת בוודאי מול הממונה נתניהו. ככה קשה להגיע להישגים אבל קל לתפוס כותרות בתקשורת ולהראות כפעילים ועושים. לא שיטה יעילה לקידום רציני של נשים בכלכלה.

ליאת לבנת, כלכלנית, מרצה במרכז ללימודים אקדמיים (מל"א) אור יהודה

  • עוד באותו נושא:
  • ורד סוויד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully