וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים: יבואני רולקס חשודים בהעלמת הכנסות

28.7.2015 / 16:34

על פי החשד מנהלי חברת אירו אסיה הציגו עיסקאות שנערכו בארץ וחייבות במע"מ כאילו נערכו בחו"ל וכך התחמקו מתשלום המס. השבוע פורסם המעשה בוואלה! צרכנות

רולקס. ShutterStock
רולקס/ShutterStock

רשות המסים הודיעה היום (שלישי) כי מנהליה הבכירים של חברת אירו-אסיה חשודים בהעלמת הכנסות בשווי עשרות מיליוני שקלים. רק השבוע חשפה וואלה! צרכנות באמצעות לקוח סמוי כיצד מציעה חברת אירו אסיה ללקוחותיה הישראלים לרכוש שעונים בסניף החברה בתל אביב, תוך מתן פטור מתשלום מע"מ.

פקחי רשות המסים ערכו אתמול חיפושים במשרדי החברה ובחנויות החברה הפרושות ברחבי הארץ כמו גם בבתיהם של דני פייזר, יו"ר והבעלים של החברה, נועם בורשטיין, מנכ"ל החברה ואייל זמיר, סמנכ"ל החברה. על פי דברי הרשות, השלושה נחקרו והודו בחקירתם בעבירות המיוחסות להם כמו גם מנהלי סניפים ועובדים נוספים בחברה.

לפי החשד, החברה, באמצעות מנהליה, הציגה מצג שווא, לפיו בוצעו עסקאות יצוא של שעוני רולקס בגינן חל מע"מ בשיעור אפס וזאת בשעה שהשעונים נמכרו לישראלים בארץ והתשלום בגינם אף הוא בוצע בישראל ועל כן מדובר בעסקאות מכירה החייבות במע"מ בשיעור מלא. על פי בקשת הרשות שהוגשה לבית משפט השלום בבאר שבע, "העלמת ההכנסות התאפשרה באמצעות הגשת דיווחים כוזבים, לפיהם לכאורה בוצע יצוא של שעוני רולקס, בגינו חל מע"מ בשיעור אפס ואף נרשמו בחשבונות הספק הפיקטיביים שמות בדויים של תושבי חוץ, שבחלק מהמקרים היו שמות של בתי מלון בחו"ל. כאשר, הלכה למעשה, השעונים נמכרו ללקוחות ישראלים בארץ, התשלום בוצע בארץ ואף ניתנה אחריות ע"י החנויות בארץ, ולפיכך, בהתאם להוראות החוק הרי שמדובר בעסקאות החייבות במע"מ השיעור מלא".

בשל הבקשה שהוגשה לבית המשפט על ידי רשות המיסים, הורתה השופטת עירית קויפמן מבית משפט השלום בבאר שבע על מעצרי בית של שלושת החשודים המרכזיים עד לשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully