וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: לא מתחייב לקבל כל המלצות ועדת שטרום

14.12.2015 / 9:06

דוח ועדת שטרום להגברת התחרות בבנקים הוגש לשר האוצר משה כחלון ולנגידת בנק ישראל קרנית פלוג. "נציגי האוצר, בנק ישראל והמגזר הפרטי עשו עבודה גדולה ויסודית"

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

"נציגי האוצר, בנק ישראל והמגזר הפרטי עשו עבודה גדולה ויסודית", כך אמר היום (שני) משה כחלון, שר האוצר, עם קבלת דוח ועדת שטרום. "אני אקבל היום את הדוח של ועדת שטרום ואני אומר בצורה ברורה אני לא מתחייב לקבל את כל המסקנות. אם יהיו דברים שאצטרך לשנות – אשנה. אני מכבד את הוועדה והמסקנות, אבל לא מתחייב לקבל את כל המסקנות".

קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל אמרה כי בנק ישראל רואה חשיבות רבה בהגברת התחרותיות והדגישה כי ההמלצות ישרתו קודם כל את הציבור. עם זאת היא ציינה "צריך לבדוק את ההמלצות בראייה ארוכת טווח. יש הסכמה רחבה גם עם האוצר על הגדלת התחרות במגזר הקמעונאי. אבל צריך להביא בחשבון שבגיבוש הרפורמה צריך לנהוג באחריות ולא לשכוח את המשבר שהעולם הפיננסי חווה לא מזמן ולהימנע מסימנים שיזרעו את המשבר הבא".

בוועדה התקבלו המלצות בנושאים חשובים ומהותיים. יש הסכמה על הצורך להפריד את שתי חברות האשראי מהבנקים הגדולים ולתת להן הגנה שתאפשר תחרות. ההמלצות יאפשרו לצרכן להשוות בין שירותים שונים, ומהלך זה יסייע ליציבות של הבנקים ויסייע לבנקים הקטנים להתחרות.

הדוח מדבר על שורה ארוכה של צעדים משמעותיים והיישום של ההמלצות האלה יסייע לנו לעשות כברת דרך להגברת התחרות במערכת הפיננסית מבלי לפגוע בצרכנים ולפגוע ביציבות. על הצעדים שעלינו לעשות".

שר האוצר משה כחלון, משרד האוצר. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
שר האוצר משה כחלון, משרד האוצר. נובמבר 2015/נועם מושקוביץ

פלוג התייחסה גם לחילוקי הדעות ביחס למסקנות הוועדה: "לא סוד שיש הרבה צעדים במחלוקת. למשל הופץ מסמך על ידי אגף התקציבים באוצר, שהוא סוג של דוח אלטרנטיבי, שמשקף את העובדה שהדיונים לא מוצו. יש עוד הרבה עבודה לעשות עד שהמלצות הדוח יהיו סופיות".

דרור שטרום הגדיר את מסגרת העבודה של הוועדה ומטרתה העיקרית: הקניית יכולת תמחור, שופינג לצרכנים. הוא הדגיש כי ההיקף הכספי של כלל האשראי למשקי בית ולעסקים קטנים ובינוניים הוא 300 מיליארד שקל. לדבריו במהלך ישיבות הוועדה הבינו חבריה כי הקונספציה היתה שגויה" ההנחה שתהיה תחרות בין הבנקים אם הצרכנים יעברו בנקים - לא נכונה. הצרכן לא מעוניין לעבור בין בנקים".

המלצות הוועדה מאפשרות לצרכן לצרוך את השירותים שלהם הוא זקוק מגורמים חוץ בנקאיים, ומבנקים שונים מביתו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

המלצות הוועדה

בנק הפועלים ובנק לאומי יחויבו למכור את ישראכרט ולאומי קארד

כאל עשויה להימכר כעבור ארבע שנים

על הבנקים יוטל איסור להנפיק כרטיסי אשראי במשך ארבע שנים

בנק ישראל ימשיך לפקח על חברות כרטיסי האשראי העצמאיות

יינתנו הקלות רגולטוריות לישראכרט ולאומי קארד אחרי הפיצול – הלימון ההון8 הנדרשת מהן תופחת דרמטית ומיידית
הבנקים ימכרו את החזקותיהם בחברת שב"א
יוקלו כללי הרגולציה הנוגעים לשיתופי פעולה בין הבנקים הקטנים והבינוניים

הצרכן יוכל לקבל את השירותים שלהם הוא זקוק מגורמים חוץ בנקאיים, ומבנקים שונים מאותו חשבון עו"ש.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully