וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים ירקות? לא בטוח שכדאי לכם לקנות בשוק

10.7.2016 / 10:19

בבדיקה שנערכה באמצעות המועצה לצרכנות עולה שדווקא ברשתות השיווק מחירי הירקות נמוכים יותר מבשווקים ובירקניות. הסיבה: הרשתות יכולות להרשות לעצמן למכור בהפסד

מערכת וואלה!

"מחאת הפלפלים", קרי השיח על פערי התיווך שבין החקלאי לצרכן במחיר הירקות, שהתנהלה לאחרונה, התרכזה בעיקר במחירים של רשתות השיווק הגדולות. בסקר שערכנו מתברר שאת מחיר הירקות היקר ביותר תשלמו דווקא בירקניות ובשווקים.

בבדיקה שערכנו באמצעות הסיירת של המועצה לצרכנות ירקות בשווקים, נמצאו פערי מחירים גדולים מאוד בין המקומות השונים, ושונות גבוהה בין המחירים, גם באותה העיר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אחוז גבוה מאוד של עוולות צרכניות - בייחוד בשווקים.

בבדיקה התייחסנו לסל בסיסי של 6 ירקות - קילוגרם של בצל יבש, גזר, מלפפון, לימון, עגבנייה ותפוח אדמה לבן. הבדיקה נערכה ב-43 חנויות ירקות ברחבי הארץ, 43 דוכנים ב- 11 שווקים שונים. מחירי הירקות בשווקים הינם ממוצע המחירים בדוכנים שנבדקו באותו השוק (3 לפחות בכל מיקום).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, במהלך הבדיקה גם בדקנו קיומן של בעיות צרכניות שונות - האם קיים שילוט מחירים ברור? האם השילוט מציג בהכרח מחיר לקילוגרם או מחיר לחצי קילו וחבילה? האם הלקוח יכול לראות את תצוגת המשקל? האם ניתנת קבלה ללקוח?

מבחינת מחירים מצאנו בעקביות כי זול יותר לרכוש ירקות ברשת שיווק (כמובן שהכוונה למחיר הירקות בלבד, ולא נלקחו בחשבון עלות וזמן נסיעה, חניה וכדומה) ויקר יותר בחנויות ירקות. השווקים, שפעם היו המקום הזול לקניית פירות וירקות, נמצאים בתווך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדוע זה כך? פירות וירקות הינם מוצר עוגן עבור הרשתות. מוצר הנמצא כמעט בכל עגלת קניות והרשתות מפתות את הלקוחות להגיע דווקא אליהן באמצעות מחירים זולים במיוחד. הרשתות, בשל גודלן, יכולות למכור את הפירות והירקות במחירי עלות ולעיתים במחירי הפסד. בכך הן מושכות לקוחות רבים ומפצות על ההפסד במחיר הפירות והירקות ע"י הרווח משאר המוצרים שהלקוחות קונים בסניף.

אצל חנויות הירקות המצב הפוך. קהל הלקוחות שלהן מוגבל יחסית, על פי רוב מדובר רק בתושבי השכונה ואין להן אפשרות למשוך לקוחות שיגיעו במיוחד. המחזור, יחסית לרשתות, קטן יחסית והעלות למ"ר גבוהה. האם חנויות אלו מנצלות לעיתים את הקהל השכונתי שאינו יכול להגיע לרשתות הדיסקאונט? בהחלט ייתכן שחלקן מנצלות את המצב ומעלות מחירים, זו כלכלת שוק פשוטה. יחד עם זאת, עלויות התפעול שלהן אכן גבוהות יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק במחצית מהדוכנים בשווקים יש שילוט מחירים ברור על כל המוצרים, וב- 46% מהם השילוט אינו מתייחס לקילו או מכיל מחיר לא חוקי (כזה המסתיים באגורה 9). בכרבע מהדוכנים הלקוח לא יכול לראות את תצוגת המשקל ונאלץ לסמוך על המוכר, ובכ-12% מהדוכנים המתצפתים לא ראו שניתנת קבלה ללקוחות.

  • עוד באותו נושא:
  • ירקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully