וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק "פיצוי טכנאי" מתרחב: לקוחות יפוצו גם כשהטכנאי מאחר להתקנת מכשירים

11.1.2017 / 14:08

עבר בקריאה טרומית: אם הטכנאי יאחר הצרכנים יהיו זכאים לפיצוי של 300-600 שקל. ח"כ כבל: "הימים שבהם הצרכנים היו בני ערובה של טכנאים וספקי שירות אחרים יגיעו לסיומם"

טכנאי. ShutterStock
טכנאי/ShutterStock

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני): "הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – פיצוי על איחור טכנאי בעת התקנה או הסרה של טובין - התשע"ו 2015). הצעת החוק תעבור עתה לוועדת הכלכלה.

התיקון לחוק בא נועד לתקן מצב שבו החברות פירשו באופן צר את חובת הפיצוי לצרכן כשהטכנאי מאחר בעת התקנה או הסרה של מוצרים, ובכך התחמקו מבלי לפצות את הלקוחות.

הצעת החוק קובעת במפורש שהפיצוי יינתן בגין איחור טכנאי גם כשמטרת ביקורו היא התקנה או הסרה של ציוד מבית הלקוח. מטרת התיקון לחוק היא לגרום לעוסקים להעריך את זמנו של הצרכן, וכן, אם טכנאי מאחר, לפצות את הצרכן על שנאלץ להישאר בביתו.

"הצעת החוק באה לתקן פרצה בחוק הקיים וקובעת במפורש שיוענק פיצוי על איחור טכנאי גם בעת ההתקנה או ניתוק של מוצר בניגוד למצב הקיים כיום", אמר ח"כ איתן כבל. "אם הטכנאי יאחר הצרכנים יהיו זכאים לפיצוי של 300-600 שקל. "הימים שבהם הצרכנים היו בני ערובה של טכנאים וספקי שירות אחרים יגיעו לסיומם עם השלמת החקיקה", אמר ח"כ כבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully