וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאהוב את השוגר דדי - האתר הישראלי שמשדך יפות לעשירים

חיים בלי דאגה כלכלית, מסעדות גורמה ותכשיטים - מה מחפשות הנשים שנרשמות לאתר ההיכרויות "ריץ' דייט"? איזה סינון הן נאלצות לעבור כדי שהגברים העשירים בצד השני ידעו שהן באמת יפות? כמה עולה המנוי לגברים? ומי העשיר המפורסם שמחפש דווקא אותן? צפו בסרטון

יח"צ - חד פעמי

"אני מחפשת לייף סטייל שהוא ברמה מאוד מאוד גבוה. אני מחפשת חיים בלי דאגות, חיים רווחיים, חיים של הגשמת חלומות, שיהיה כיף, כל הזמן כיף", מכריזה ספיר, בת 26 מהרצליה, בסרטון שהופץ השבוע ברשת ומציג את תופעת הדייטינג המטרידה של ימינו. ספיר מחפשת גבר שיוכל לעמוד בסטנדרטים שלה. "אם זה לקנות לי בגדים יפים, אם זה ללכת למסעדות גורמה כל יום, פעמיים ביום". גם לחן, צעירה בת 22 ואם לילד בן שלוש מאשקלון, סטנדרטים משלה. "אני לא יוצאת עם צעירים. גבר שהוא איזה סטודנט לא יכול לפנק אותי ברמה שאני אוהבת - אתה רוצה להיות מלך, תעשה אותי מלכה!". למרות שהדרישות שלהן גבוהות ואת כולן ניתן לסכם בהוצאה כספית לא מבוטלת, לטענת חן וספיר, הן מחפשות אהבה וקשר רציני עם גבר חלומותיהן, וכן, הוא חייב להיות עשיר.

אם חשבנו שהמציאות השתנתה והנשים היום חזקות ועמודות בזכות עצמן גם מבחינה כלכלית - לעיתים המציאות טופחת על פנינו. הרחק מהשיח הפמניסטי, חן וספיר מחפשות "שוגר דדי" באתר ההכרויות "ריץ' דייט" והן ממש לא לבד. "האתר שלנו הוא מועדון סגור, שמונה היום אלפי גברים ועשרות אלפי נשים, ביחס של 40-30 נשים על כל גבר", מספר יובל כץ, מבעלי ומייסדי האתר. הגברים כאן, הם הזן הנדיר, המחוזר והניצוד, בניגוד לאתרי ההיכרות הרגילים, בהם הנוכחות של גברים שכיחה הרבה יותר לעומת הנוכחות הנשית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מלצר מלצרות מסעדה מגש יד. ShutterStock
רוצות ארוחות גורמה - כל יום/ShutterStock

"המקום בו יופי ועושר נפגשים", זועק הסלוגן של האתר לצד תמונות של אנשים יפים וצעירים המשדרים עושר ויוקרה. כץ מבטיח אמת בפרסום. כיצד ניתן להבטיח שאכן מדובר בגבר עשיר באתר שכולו וירטואלי? מתברר שהמנגנון פשוט: בעוד הנשים נרשמות וגולשות באתר בחינם, המנוי החודשי לגברים עולה לא פחות מ-500 שקלים בחודש, 6,000 שקלים בשנה.

"המחיר הגבוה ביחס לאתרי ההיכרויות הרגילים מהווה סנן עבור הנהלת האתר – כך שגברים שהם לא באמת עשירים לא יוכלו לרכוש מנוי אצלנו. 95% מהגברים שנרשמים היום באתרי היכרויות לא יכולים להרשות לעצמם לשלם את הסכום הזה, ואנחנו מחפשים את ה-5% שיכולים. בנוסף, אנחנו עורכים בדיקות מקדימות. הגברים מתבקשים לדרג את מצבם הכלכלי בפרופיל שהם יוצרים לעצמם, ומי שמעיר על עצמו במצב כלכלי ממוצע, לא יוכל להשלים את הרישום. אנו מבקשים מכל הגברים למסור לאתר את מספר הטלפון האמיתי שלהם ואנו עורכים להם שיחת היכרות כללית שגם מטרתה לוודא שמדובר בגבר ממעמד סוציו-אקונומי גבוה".

לא מתביישים

למרות שהאתר פתוח לנשים בחינם, מערכת הסינון שהן מתבקשות לעבור תותיר אתכם המומים. כל אישה חייבת לעלות תמונה לפרופיל שלה שתהיה תמונה אמיתית. לאחר שצוות האתר מוודא את אמינות התמונה, הגברים באתר מדרגים את יופיה של האישה בסולם של 4 עד 10. פרופילים של נשים שדורגו בציון של פחות מ-7, נמחקים.

שוביניסטי? פטריארכלי? מיזוגיני? נראה שבעלי האתר ממש לא מתרגשים מביקורות מסוג זה. "אנחנו ממש לא מתביישים. אנחנו מייצגים תופעה רחבה בחברה הישראלית, וראינו ביטוי חזק שלה בתוכניות כמו 'מועשרות'. אף אחד לא שואל דוגמנית כשהיא תופסת מיליונר אם היא מתביישת, או מיליונר שיוצא עם שחקנית צעירה. אז אנחנו לא צריכים להתבייש בכך שנותנים ביטוי אינטרנטי למה שכבר קיים היום במצאיות".

אולי כדי להרגיע, כץ מנסה לנפץ את הסטיגמה. "מדובר בתופעה הרבה יותר רחבה ממה שנדמה לכם. אולי נשים לא אוהבות לדבר על זה, אבל הרבה נרשמות לא עונות על התיוג המתבקש של הנשים ש'אמורות' להירשם לאתר. הייתם מצפים שאלה יהיו נשים נחשלות ללא השכלה מהפריפריה שמנסות לצאת מהמעגל? אבל באופן חד וחלק זה לא נכון. אתה יכול לראות עורכת דין מצליחה ומוכרת, אתה רואה נשות עסקים... אתה רואה הרבה מאוד נשים מהמרכז, בעלות השכלה גבוהה, מצליחות בתחומן, וחלקן כבר צברו כסף והון עצמי והן כבר לא מחפשות מימון אלא מחפשות מישהו מהמעמד שלהן".

נותרתם סקפטיים? תופתעו לגלות שגם בין הגברים שמסתובבים באתר, תמצאו כמה מפורסמים, לאו דווקא בזכות כספם, כמו למשל בני גולדשטיין. זוכרים אותו מהבחירות לכנסת ה-19 ומהאח הגדול? מנוי קבוע באתר. בסרטון נראה בני נשלט על ידי ספיר בדייט שלהם בקריוקי ומעיד על עצמו כאחד שיכול לתת לאישה ביטחון. "עם הכסף מגיעה גם הבגרות, והיחס הזה לאישה... ואם הנשים מחפשות את העשירון העליון, הן לא צריכות להתבייש בזה". ומה הוא בסך הכול רוצה? הוא רוצה שהבחורה שלו תעריך אותו.

גם נמרוד איטח, בעלים של חברת לימוזינות מאמין באהבה, ולטענתו זה מה שהוא מחפש באתר. מבין הנשים שמתחילות את ההיכרות בשאלות על כסף, הוא פגש גם "בחורות טובות" להגדרתו.

לטענתה של הנהלת האתר, אנשים אכן מוצאים בו זוגיות ומפסיקים מהסיבה הזו את המנוי. "בסופו של דבר מה שמחבר בין אנשים זה לא הכסף, אלא הכימיה שנוצרת או לא נוצרת בין השניים. אז כן, חיברנו ביניהם אבל מכאן זה ממשיך כמו כל זוגיות רגילה", מסכם כץ.

ואיך אפשר להתעלם מהתחושה הלא נוחה שאולי מדובר בעסקה המפוקפקת ועתיקת היומין של "כסף תמורת אהבה" והאתר לא משמש פלטפורמה לנערות עובדות וגברים שמוכנים לשלם להן? מנהלי האתר מתעקשים שזה לא המצב. "פרופילים של נשים או גברים שמתקבלות תלונות לגבי התנהלות מהסוג הזה מיד מוסרים מהאתר ולא מורשים להשתמש בו בעתיד. מדובר במועדון סגור ואקסקלוסיבי שכללי המשחק בו מאוד ברורים, ומי שחוצה את הגבולות לא נשאר בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully