וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים וצוברים את הכסף: מה זה קאשבק?

רם הדר גולדשמידט

18.7.2016 / 13:33

איפה תמצאו דילים שווים לרכישת מוצרים און ליין, אילו אתרים יכפילו את ההנחה אם תבצעו את הרכישה דווקא דרכם, ומי גם יפתח לכם קופת חיסכון לרכישה הבאה? מדריך לרכישות שבדרך

אתרי קנייה. BuzzHunter.co סוכנות קריאייטיב, צילום מסך
צוברים כסף/צילום מסך, BuzzHunter.co סוכנות קריאייטיב

אף שהמונח Cash back נכנס לחיינו לפני לא מעט שנים, רבים מתקשים להבין מה מסתתר מאחורי צירוף המילים הזה – מהסיבה שהוא מוצג בכמה אופנים שונים. למשל, שירות הקאשבק קיים בבנק הפועלים, אך בדיסקונט השיקו שירות דומה תחת ההגדרה המפתח של דיסקונט (כן כן, אמנם ארזו אותו במיתוג אחר - אך המנגנון זהה), ואילו לאומי קארד בחרו להשיק את השירות תחת המותג Pay back.

כדי להבין מהו Cash Back ולמה צריך לשים לב כשבוחרים שירות כזה, צריך לזכור שהמונח מופיע בשני עולמות שונים – וירטואלי ואמיתי - ובהתאם לכך נגזרת המשמעות שלו. בעולם האינטרנטי, המושג "קאש בק" מצביע על חברות במועדון חברים, שאליו יש לכם תיאורטית רצון להירשם. הרעיון הגלום בחברות במועדון היא לתת לחברים הנחה נוספת בשיטה של החזר כספי שנצבר בקופה ששייכת לכם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

איך זה קורה?

נניח שהחלטתם לצאת למסע קניות באינטרנט. אתם נכנסים לאתר שמשרת אתכם, אותו "מועדון חברים" שנרשמתם אליו, ודרכו אתם גולשים לאתרי מכירות ולשלל ספקים, שכולם חוסים תחת אותה מטרייה של הטבות והנחות. האתר שמשרת אתכם מקצה קישור ייעודי (לינק) לאותו "מועדון חברים", כך שהוא יודע להציג את המחיר או ההנחה השמורה לכם ברגע שבו אתם לוחצים ומתנתבים מאתר המועדון - אל האתר המקורי של הספק. בדרך זו כל רכישה שתבצעו מהלינק הייעודי - ולא מלינקים אחרים - תירשם בקופה האישית שלכם, ובה יצטבר לכם ההחזר הכספי.

"מועדון החברים" הזה גם יפרט את שיעורי ההנחות בהתאם לסוג המנוי החודשי שבחרתם לרכוש. מנוי יתחיל ב-0 שקלים למזדמנים, שיקבלו הנחות היכרות נמוכות, לעומת אלה ששילמו דמי חבר לשנה מראש, ובדרך כלל ייהנו מהנחות גבוהות יותר שיכולות להגיע ל-40%.

כדאי לזכור שההנחה של שירותי הקאשבק בדרך כלל לא קשורה לגובה ההנחה הקיימת באתר הספק או למבצע המטורף שאליו נקלעתם - אבל תמיד היא תינתן מהמחיר האחרון ולא מהמחיר המקורי. המשמעות היא שלעתים תוכלו לקבל הטבות כפולות, מכופלות ואף משולשות. ההנחה אינה ניתנת באופן מיידי, אלא בצורה של החזר כספי לקופה האישית שלכם אצל אותו הספק ("מועדון"). תוכלו לנצל את הכסף הצבור בקופה הזו לצורך רכישה נוספת, או לחלופין להעביר את הכסף לחשבונכם.

דוגמאות בולטות ניתן לראות באתר cashback.co.il שמאפשר לכם לחפש במגוון אתרים - והכל בעברית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר Extra Bux מאפשר לכם לקבל את צבירותיכם בשיק או ב-payPal בכל עת שתחפצו וייאפשר לכם הנחות של 1-30% (תלוי ספק). הגדולה של האתר היא באפשרות החיפוש וההשוואה: האתר מאפשר לכם לחפש את אותו המוצר אצל כמה ספקים ולרכוש אותו מקומבינציית הנחות הטובה ביותר עבורכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר Dubli ייתן לכם הנחות ראשוניות טובות, אך תמורת חברות פריומיום (99 דולר לשנה) תוכלו לקבל הנחה של בין 1-30% - תלוי ספק והסדר כולל באתרי מותגים כמו שלBestBuy.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר Shop at Home ייתן לכם 2%-12% הנחה כולל על אתרים כמו וולמארט (שגם ככה נחשבים מאוד זולים), רלף לורן ועוד. ברגע שהחיסכון המצטבר מגיע ל-20 דולר החברה אמורה לשלוח שיק, אך אני מניח שיש פתרון יצירתי יותר למציאות גלובלית שבה קבלת שיק דולרי בישראל כרוכה בהוצאת המיץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר eBates ייתן לכם גישה לעשרות אתרים שמהם תוכלו לקבל הנחות משמעותיות, מאחוזים בודדים ועד 40% תלוי בספק ובשילובים. ההחזר במקרה הזה הוא רבעוני ולא בכל עת כמו השניים הקודמים, אך זכורים מעריצים לא מבוטלים לאתר בארץ, כך שמומלץ לעקוב וללמוד מהניסיון הנצבר של הקוראים שכותבים הערות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר Fat Wallet יישלח לכם התראות על דילים מיוחדים על מותגים או מוצרים שתבקשו, ההנחה (ההחזר) המקסימלית תעמוד על עד 40% כשצבירה מעל 10 דולר תאפשר לכם לקבל את כספכם בכל עת – צ'יק או פיי-פאל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהו Cash back בעולם האמיתי?

אם תיגשו לקופה ב-target בארה"ב וישאלו אתכם Cash back? כוונתם תהיה אם בכוונתכם לשלם בכרטיס אשראי (עלכל סוגיו), או אם תרצו לבצע משיכת מזומן מחשבונכם, כלומר לא השירות שעליו אנחנו מדברים אלא כספומט.

וטיפ אחרון, נכון שאתם מקבלים כסף בחזרה שיכול להצטבר לתוכנית חיסכון נאה, ועדיין, השירות אינו פותר אתכם מחיפוש אמיתי באינטרנט וחיפוש אחר המחיר הנמוך ביותר, שכן, לפעמים מוצאים שכסף שהוחזר לא בהכרח יוצא יותר כדאי מכסף שלא שוחרר מלכתחילה - כלומר, לפעמים יש מחירים סופיים שמנצחים את כל ההנחות והקופונים.

ציד נעים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully