וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ימונה כונס נכסים לנכסיו של אליעזר פישמן

29.9.2016 / 12:55

השופט איתן אורנשטיין קיבל את בקשתו של פישמן שרצה לאפשר לנושים להגיע להסדר על אופן גביית החוב. הצעתו של פישמן נתמכה על ידי נציגי הבנקים

איש העסקים אליעזר פישמן בועידת ישראל לעסקים. אורי לנץ
אליעזר פישמן/אורי לנץ

נדחתה בקשתה של רשות המסים למנות כונס נכסים לאליעזר פישמן, החייב לרשות מאתיים מיליון שקל. שופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין החליט היום (חמישי) לקבל את בקשתו של פישמן ולאפשר לנושים להגיע להסדר על אופן גביית החוב. הצעתו של פישמן נתמכה על ידי נציגי הבנקים.

פישמן חייב לבנקים, לרשות המסים ולגורמים נוספים כ-5 מיליארד שקל, בעוד ששווי נכסיו מכסה, על פי ההערכות, פחות ממחצית החוב. רשות המסים, לה חייב פישמן על פי טענתה, 196 מיליון שקל, ביקשה מבית המשפט להכריז על פישמן כפושט רגל. ואולם הנושה הגדול ביותר הוא בנק הפועלים לו חייב פישמן כ-1.8 מיליארד שקל. לבנק לאומי חייב פישמן כ-1.7 מיליארד שקל – וחובותיו לבנקים מזרחי טפחות, איגוד ונושים אחרים נאמדים ב-1 מיליארד שקל.

בתחילת ספטמבר דן בית המשפט בבקשת בנק הפועלים לאפשר לו לממש את השיעבודים שיש לו על חלק מנכסי פישמן כנגד החוב. שווי הנכסים קטן בשיעור ניכר משווי החוב, אבל הבנק מנסה לשפר את מעמדו במקרה שנכסי פישמן יעברו לידי כונס נכסים. הבנק ביקש למנות לפישמן כונסי נכסים מטעמו, עורכי הדין פיני רובין וירון אלכאווי. בנק לאומי, מצדו, כבר מינה ביולי לפישמן מנהלים מיוחדים מטעמו - עורכי הדין איל רוזובסקי וירון מטרי, והם פועלים למכירת הנכסים המשועבדים לבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully