וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לעבור לארה"ב? אלו המשרות המבוקשות ביותר

מנהלי שיווק בכירים, מפתחי תוכנה ומומחי תכנות ב-WEB הן בין המשרות המבוקשות ביותר בארה"ב. כמה תרוויחו שם לעומת השכר בארץ ואיך משיגים אישור עבודה?

מערכת וואלה!

בוידאו: לא רק משרות היי טק בארה"ב דורשות ידע בתכנות

רוצים לעבור לעבוד בארצות הברית? אם אתם מנהלי שיווק בכירים יהיה לכם יותר קל לעשות את זה, כך עולה מניתוח שערכה חברת רילוקיישן סורס. החברה, שעוסקת במתן פתרונות בתחום משאבי האנוש הגלובליים, ערכה לאחרונה ניתוח של איפיון התפקידים המבוקשים לאיוש בארה"ב. הניתוח התבסס על בחינת 85 מקורות מידע שמפרסמים הצעות עבודה, ובכללם לוחות דרושים, לינקאדין ואתרי קריירה של חברות, כמו גם על איסוף נתונים מרשתות חברתיות. בסך הכל נבחנו 10,152 משרות.

וכמה ירוויח מנהל שיווק בכיר בעבודתו בארה"ב? השכר הממוצע למשרה זו עומד על 120,000 דולר ואילו בישראל על 76,000 דולר – כלומר פער בשיעור של 37%. גם למפתח תוכנה/יישומים יש סיכוי טוב לאתר מעסיק בארה"ב שיסכים להעסיק אותו, כאשר השכר השנתי שישולם לו יעמוד על 100,000 דולר, בניגוד ל 63,000 דולר בישראל. מהנדס תעשייה שיתקבל לעבודה בארה"ב ירוויח 90,000 דולר שכר שגבוה ב-48% מזה שיקבל בישראל.

עוד מלמד הסקר כי קיים ביקוש משמעותי למנהלי רשתות ומערכות מחשב. השכר הממצע שמשולם בארה"ב למומחים בתחום זה עומד על 85,000 דולר בעוד שבישראל הוא נמוך ב- 26% ועומד על 63,000 דולר. מומחיות בתחום תכנות ב-WEB גם יכולה לסלול את הדרך לתעסוקה בארה"ב ובשכר גבוה הרבה יותר מזה שמשולם בישראל. אם בארץ השכר הממוצע עומד על 57,000 דולר בשנה הרי שבארה"ב הוא עומד על 80,000 דולר – נתון שמלמד על פער בשיעור של 29%.

לדברי גליה אלינסקי, מנכלי"ת רילוקיישן סורס "בניגוד לשנים האחרונות, נתוני התעסוקה הטובים מהמצופה שפורסמו לאחרונה בארצות הברית מצביעים על תוספת של 255 אלף משרות חדשות ביולי, וגם הנתון של יוני תוקן כלפי מעלה ל-292 אלף. שיעור האבטלה ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז המשבר ב-2008, ולא פחות חשוב – גם רמת ההכנסה השעתית עלתה בשיעור גבוה מהמצופה. כיום, עיקר הפעילות העסקית של חברות ההייטק מתרכזת בסילקון וואלי וכן בניו יורק, שם ממוקמות בין היתר חברות כגון טבולה, קלטורה, מטומי ו-WeWork, יחד עם סטארט-אפים צעירים יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיצד מוציאים אשרת עבודה לארצות הברית

עו"ד צבי קן-תור, יו"ר וועדת הויזות של לשכת המסחר ישראל-ארה"ב ושותף במשרד עוה"ד קן תור & עכו, מסביר כי האשרה הרלוונטית ביותר בהקשר זה היא אשרת H-1B – שמאפשרת לעובדים בעלי תואר ראשון מאוניברסיטה בארה"ב או מחוצה לה, לעבוד ב"תפקידים הדורשים מומחיות מקצועית" אצל מעסיק אמריקאי. האשרה מונפקת ל-3 שנים, עם אפשרות להארכה ל-3 שנים נוספות, ומאפשרת להחליף מעבידים בארה"ב בצורה קלה יחסית, בהליך שנקרא Portability ובמסגרתו אפשר לעבור למעביד חדש מהמועד של הגשת בקשת המעבר ולא ממועד אישורה.

עו"ד קן תור מסביר כי קיימת מכסה מוגבלת של כ-65,000 אשרות מסוג זה בכל שנה, אך גם 20,000 אשרות נוספות מסוג זה שזמינות רק למומחים זרים המחזיקים בתואר שני ממוסד אמריקאי מוכר במדעים, מתמטיקה, הנדסה, או טכנולוגיה. עובדי מוסדות השכלה גבוהה, הקשורים או מסונפים למלכ"רים (מוסדות שאינן למטרות רווח) או למוסדות מחקר ממשלתיים, אינם נכללים בתוך המכסה השנתית ויכולים להגיש בקשה בכל עת.

כדי לקבל את האשרה, נדרש תואר ראשון או מקביל לכך בניסיון מקצועי. על המעסיק האמריקאי להגש את מסמכי הבקשה לידי משרדי ההגירה בארה"ב (USCIS) החל מה-1 באפריל. התשובה מתקבלת בתוך זמן קצר. אם הבקשה אושרה בזמן שהעובד שוהה מחוץ לארה"ב, יש להגיש אותה בקונסוליה האמריקאית במדינה שבה מתגוררים. מי ששוהה בתוך גבולות ארה"ב תחת אשרת שהייה שונה, יכול לרוב לבקש לשנות את האשרה הנוכחית ל-H-1B. האשרה לא מעניקה לבת או בן הזוג של המחזיק בה את ההיתר לעבוד, אלא רק את ההיתר לשהות בארה"ב באופן חוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully